Kahden vaiheilla, jäädäkö sairaslomalle vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Aikamoiset selkäkivut on tulleet viime aikoina. Selkä on tosi kipeä heti kun kävelee tai muuten liikkuu. Levossakin tietysti, yölläkin tuntuu. Raskausviikkoja on 27.

Töitä olisi ennen lomaa vielä 6 päivää.Mulla on istumatyö, en tiedä miten selkä reagoi koko päivän istumiseen, aiemmin ei ole näin kipeä ollut.

Mietin nyt, että jäädäkö sairaslomalle nyt ennen lomaa vai pitääkö yrittää sinnitellä viimeiset päivät? Jotenkin tulee luuserimainen olo jos luovuttaa muutamaa päivää ennen....Ja töissä ajateltaisiin, että halusin vaan jäädä lomalle aikaisemmin...Ehkä.
Toisaalta pitäisi ajatella itseään...

En tiedä. Mutta kotonakin on vaikea olla, ei oikein jaksa ja pysty tekemään mitään...Selkää särkee jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta todennäköisesti selkä voi olla kipeä synnytykseen asti...Joten niin ajatellen se haittais lomaa. en tiedä, vaikee homma.

Ei välttämättä. Mulla työpaikka kustansi viisi fysioterapia käyntiä jossa sain hierontaa ja jumppaohjeita, pystyin tekemään hoitotyötä äloman alkuun asti vaikka välillä olin 2vko slomalla.

Jos täältä joudut kyselemään neuvoa niin et ole tarpeeksi kipee.... Jos oikeesti oot kipee niin hakisit vaan saikkuu. Nyt yrität saada ittelles paremman omantunnon jos kaikki olis sitä mieltä et ei kun saikulle vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pesonen:
Jos täältä joudut kyselemään neuvoa niin et ole tarpeeksi kipee.... Jos oikeesti oot kipee niin hakisit vaan saikkuu. Nyt yrität saada ittelles paremman omantunnon jos kaikki olis sitä mieltä et ei kun saikulle vaan.

Täytyy peesata. Ei se toki mukava ole kipeänä töissä olla! Ja kyllä ne siellä pärjää ilman sinuakin!

Olen vain niin tunnollinen, että viimeiseen asti yritän porskuttaa töissä.
Nyt olen kipeä, mutta niitä päiviä niin vähän jäljellä....Jos kuitenkin jaksaisin ja pystyisin....Mutta onko tarvis vetää ihan tappiin asti raskaana ja kipeänä...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen vain niin tunnollinen, että viimeiseen asti yritän porskuttaa töissä.
Nyt olen kipeä, mutta niitä päiviä niin vähän jäljellä....Jos kuitenkin jaksaisin ja pystyisin....Mutta onko tarvis vetää ihan tappiin asti raskaana ja kipeänä...?

Tähän sä teidät vastauksen kyllä ihan ittekin!!!

Ei kait se saikku mitenkään sun selkää paranna. Toki jos et kärsi töissä olla, haet saikkua, mutta kuten itsekin sanoit, kipua on kotonakin, eli onko siitä saikusta mitään hyötyä??? istumatyö tuskin aiheuttaa vauvalle vaaraa ja kipua helpottaa jos pidät taukoja välissä ja liikut.

Yhteistyössä