Kahden tai useamman lapsen äidit!*Imetysasiaa*

No ekan kanssa se imetys saattaa olla vähän sellaista hakemista,mutta onko jo kakkosen kanssa sujunut paremmin?
Meinasin vaan,että suunnitelmissa jos vain onnistuu niin imettelisin tätä kakkosta vähintään yksi vuotiaaksi. =)

mie juttelin terkan kanssa tästä aiheesta neukussa ja sanoi että ne äidit joilla esikon kanssa menny imetys vituralleen niin ovat sanoneet et kakkosen kaa mennyt paljon paremmin ja sujunut.

Itellänikin meni tän tytön kaa vituiks ja sitten maitoa ei vaan enää tullu mut kakkosta haluaisin imettää pitempään.

=)
Itse imetin ½ vuotta esikoista, sitten ei enää tullut tarpeeksi maitoa. Toinen kun syntyi, niin esikoinen oli 1v6kk, niin kuopuksen imetys ei onnistunut kuin 3kk. Itse ajattelen että se oli kiinni siitä stressistä että maidon tulo vaan loppui... siis en kadu nyt tuota pientä ikäeroa enää, mutta silloin se oli raskasta kun yritti imettää niin esikoinen tajus että pystyy tekemään kaikkea kiellettyä kun äiti ei pääsekkään vahtimaan ;)

Noup :snotty: mutta mulle onkin aina sattunut just sellaiset terkat/kätilöt, että en ole onnistunut saamaan tukea/tietoa imetyksestä. Nyt vasta tuon nelosen kohdalla todellakin olen onnistunut ja siitä kiitän synnärin kätilöä ja erityiskiitokset tytön ihanalle uudelle neuvolan tädille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
mie juttelin terkan kanssa tästä aiheesta neukussa ja sanoi että ne äidit joilla esikon kanssa menny imetys vituralleen niin ovat sanoneet et kakkosen kaa mennyt paljon paremmin ja sujunut.

Itellänikin meni tän tytön kaa vituiks ja sitten maitoa ei vaan enää tullu mut kakkosta haluaisin imettää pitempään.
Mulla ei ihan pieleen mennyt,imetin 7kk vanhaksi,mutta monta kertaa olisin neuvoja kaivannut :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Noup :snotty: mutta mulle onkin aina sattunut just sellaiset terkat/kätilöt, että en ole onnistunut saamaan tukea/tietoa imetyksestä. Nyt vasta tuon nelosen kohdalla todellakin olen onnistunut ja siitä kiitän synnärin kätilöä ja erityiskiitokset tytön ihanalle uudelle neuvolan tädille! :flower:
No hyvä,että sentään nyt onnistui =)

HelloShitty
mulla oikeestaan onnistui ekan kaa parhaiten. ei ollu häslinkii eikä odotuksiakaan. kakkosen kaa onnistui kans hyvin mutta sit kolmosen kaa ei oikein halunnu toimia. asenne ratkasi mulla ainakin. :ashamed: luulen että se masis nostatti sillon jo päätään. :|

ja kaikilta kestäny se viikko ennen kuin edes maito on noussu mulle. se on ollu joka kerta se isoin stressiaihe. tällä kertaa toivon että voisin imettää vuos. sen jälkeen ei kiitos enää. :whistle:

Lissu
Ekan kanssa ei onnistunut. Syntyi imukupilla pitkittyneen ponnistusvaiheen takia, ilmarintaepäily ja oli juonut kakkavettä. Oli teholla pari päivää ja siellä oppi pullolle. Itselläni oli sattunut ikävä asia vähän ennen synnytystä. Maito ei vaan ikinä noussut kunnolla, ja suurella vaivalla onnistuin osittainimettämään 6kk.
Ja huonoja neuvojakin sain neuvolasta, esim 15 min per rinta ja sitten pullosta loput. Lopputuloksen voi jokainen arvata.

Kakkosen kanssa synnytys sujui hyvin ja nopsaan, tyttö kävi tissiin kiinni samantien kun rinnalle nostin. Osasi heti imetä. Maito nousi n 3vrk synnytyksestä ihan voimalla, esikoisen kanssa ei ikinä moista tapahtunut. Imetin koko ajan ja joka välissä ja annoin lapsen olla just niin kauan kuin halusi rinnalla, täysimetin 5kk ja osittain 11kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:

Mulla ei ihan pieleen mennyt,imetin 7kk vanhaksi,mutta monta kertaa olisin neuvoja kaivannut :/
ota neuvolassa ja äippäpolilla ja sairaalassa selvää kaikki mahdolliset(tarvittavt tiedot just vaikka jostain imetystukiryhmästä tai vastaavasta. Olisi aivan huippua kun sattuisi jo sairaalassa joku ihana kätilö joka opastaa ja neuvoo asiassa.

vieras
Ekan kanssa itkin, kun ei täysimetys onnistunutkaan. Toisen kanssa en ottanut imetyksestä mitään stressiä, vaikka silläkään kertaa täysimetys ei onnistunut. Maitoa kyllä tuli, mutta sen määrää en vaan saanut lisättyä, vaikka kokeilin kaikki keinot.

Mä en muuten ihan osta tuota, että sairaalassa "oppi pullolle" mun lapsista jokainen on ollut valohoidossa synnyttyään pitkään ja ruokittu pullosta useita päivä (kuopuskin 10 päivää sai pelkkää lypsettyä maitoa), mutta on kumminkin oppineet rinnalle, kun on kotiin päästy. Sitkeyttä vaan!

vieras
Kyllä meillä ainakin ensimmäinen oli enemmän tissi-vauva kuin kakkonen, joten luulen että riippuu ihan lapsestakin, molemmille samanlainen tarjonta oli mutta kakkonen ei useista yrityksistä huolimatta sitä huolinut samalla lailla kuin ensimmäinen!

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
niin ja yks on se että jos ei meinaa onnistua niin tällä kertaa aion todellakin yrittää kaikin keinoin ja toivoa parasta! :D
Pitää ottaa selville onko täällä mitään tukiryhmiä,en halua luovuttaa helpolla.
mun mielestä siihen on ihan oma palstakin. ja varmaan jos kysyt neuvolasta niin ne osaa neuvoa lisää. kyllä sitä tuetaan ja se onkin hyvä asia! aika moni ei viitti edes kokeilla. :|

sit on noita "poppakonsteja" imetysteetä ym. jotka voi auttaa. ja tärkeintä on et koittaa olla stressaamatta.

Tumpula
Imetystukilista on hyvä apu, palstan lisäksi. Monilla paikkakunnilla on myös noita tukiryhmiä. :)

Mä olen sinänsä huono vastaaja että mulla onnistui imetys hyvin esikoisenkin kanssa. Toisen kanssa kuitenkin osasi ottaa rennommin ja luottaa rintoihinsa. :D Tuloksena kaksi lasta, 0 purkkia korviketta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Imetystukilista on hyvä apu, palstan lisäksi. Monilla paikkakunnilla on myös noita tukiryhmiä. :)

Mä olen sinänsä huono vastaaja että mulla onnistui imetys hyvin esikoisenkin kanssa. Toisen kanssa kuitenkin osasi ottaa rennommin ja luottaa rintoihinsa. :D Tuloksena kaksi lasta, 0 purkkia korviketta. :D
No mä olisin todellakin esikon kohdalla kaivannut tukea imetykseen,yllättävän pitkään kuitenkin imetin.
Mä olen satavarma,että monet muut olisivat lopettaneet aiemmin,tämä ei ollut ketään kohtaan sitten loukkaus :ashamed:

Yhteistyössä