Käyttäytyykö ihmiset nykyään huonommin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Jokaiselle tekisi hyvää lukea tai kerrata Käytöksen kultainen kirja. Sen jälkeen tietää kuinka käyttäydytään sivistyneesti.
Kyl mä tolle kuvaukselle hihittelen.
Vaikka viime jouluna vähän askartelinkin, niin kyl sen verran iloluontoinen olen, et pyörähtelen kellohameessa.
 
vierailija
Kyl mä tolle kuvaukselle hihittelen.
Vaikka viime jouluna vähän askartelinkin, niin kyl sen verran iloluontoinen olen, et pyörähtelen kellohameessa.
Toivottavasti tyhmyyden ihannointi alkaa pian olla out.
 
Deleted member 149094
Oikeastaan kysymys on arvojen ja tapojen mitätöimisestä ja toimimisesta täysin minkään sovitun protokollan mukaan. Jokainen osaa käyttäytyä huonosti mutta se että hallitsee etiketin antaa itsestään sivistyneen vaikutelman, vaikka ei olisikaan korkeasti koulutettu on kunnioitettavaa.
No kyl mä väitän, et voi olla ihan hyvin käyttäytyvä, vaikka tekis muutakin, kuin istuu kirkon penkissä hiljaa.
Sivistyksestä tulikin mieleen, entisaikoina ei ollut nuoren naisen soveliasta työntää kieltä ulos. Eli kun tuli nämä jäätelötötteröt, niin naiset joutui viemään sen kotiin, kaataan lautaselle ja syömään siitä sitten..
 
vierailija
Sivistynyt nainen ei koskaan haukkaa banaanista vaan syö sen lautaselta käyttäen ottimia, ei koskaan juo pullonsuusta vaan lasista, ruokaillessa pyyhkii ruokaliinaan suunsa ennen kun juo lasista..... Mies ei röyhki ruokapöydässä, käyttää veistä ja haarukkaa ruokaillessaan, juo lasista, pitää kiinni lasin jalkaosasta jos juoma tarjoillaan jalkalasista ja sama pätee naisiin......
 
Suomalaiset eivät oikein oo sisäistäneet rennon ja arvokkaan yhdistämistä.

Jos on vaikka kevätjuhla tai anopin 50-vee-juhlat, niin ei sinne tulla "väkivalta lopettaa vittuilun"-paidassa ja farkuissa.

Ei pönötystä ja turhaa jäykistelyä, mutta tilannetajua pitää olla.
 
vierailija
Suomalaiset eivät oikein oo sisäistäneet rennon ja arvokkaan yhdistämistä.

Jos on vaikka kevätjuhla tai anopin 50-vee-juhlat, niin ei sinne tulla "väkivalta lopettaa vittuilun"-paidassa ja farkuissa.

Ei pönötystä ja turhaa jäykistelyä, mutta tilannetajua pitää olla.
Tilannetaju on juurikin se pointti, joka valitettavasti monelta on hukassa koska kotikasvatus ja mallikäyttäytyminen on hakusessa. Tilannetaju johtaa kaikkea käyttäytymistä, pukeutumista, puheita jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä