Käyttääkö vain köyhät mammat lapsillaan Tickettiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmösiä pohdiskelen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämmösiä pohdiskelen...

Vieras
Siihen olen päätynyt, kun olen seurannut päiväkodin lasten vaatetusta. Ensin ajattelin että ne Ciraf-haalareihin puettujen lasten vanhemmat on köyhiä, mutta oon ihan pöyristyny kun olen järjestäen huomannu, että juuri näiden lasten vanhemmat on lääkäreitä, juristeja ym.

Meillä lapsilla on Tickettiä osaksi siksi, ettei näytettäisi niin köyhiltä :D Mun bruttutulot on vain 2200 euroa, tosin nyt oon hoitovapaalla, joten tuloina vain kotihoidontuki.

Onko noi hieman kalliimmat lastenvaatteet aina siis vain köyhien juttu? Ja lääkärit sun muut hyvätuloiset on todenneet, että muut tietää heidän olevan muutenkin rikkaita eikä tartte lastenvaatteilla päteä? Ja kai elämässä on heillä muutakin kuin lastenvaatteet, kotiäidille ne on monesti ainoo ilo...

Keskituloisia ollaan ja ostan aina sellaiset haalarit jotka ovat mielestäni kauneimmat eli en minkään merkin mukaan. Ja aika usein ostan seuraavalle vuodelle alesta joten en edes maksa niitä huippu hintoja. Ensi talveksi on jemmattu 1 Ticket haalari 1 Reima ja 1 Claire. Tämän kevään Ticket puvut ovat karmean värisiä joten en varmana osta.

Luulen, että olet tehnyt vääriä päätelmiä. Näillä uraohjuksilla ei ole ehkä vain aikaa perhetyä mammapalstoilla lastenvaatteiten kirjoon, joten he hoitavat lasten vaateostokset nopeasti samalla reissulla, kun käyvät ruokaostoksilla. Helppoa ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Me joilla on aikaa istua netissä, luemme miten pitää olla tekkiä siellä ja kosteussuojaa täällä, ja alamme uskoa niihin ja käytämme lopunkin aikamme ja rahamme niitä metsästäessä.

Alkuperäinen kirjoittaja tämmösiä pohdiskelen...;28151754:
Siihen olen päätynyt, kun olen seurannut päiväkodin lasten vaatetusta. Ensin ajattelin että ne Ciraf-haalareihin puettujen lasten vanhemmat on köyhiä, mutta oon ihan pöyristyny kun olen järjestäen huomannu, että juuri näiden lasten vanhemmat on lääkäreitä, juristeja ym.

Meillä lapsilla on Tickettiä osaksi siksi, ettei näytettäisi niin köyhiltä :D Mun bruttutulot on vain 2200 euroa, tosin nyt oon hoitovapaalla, joten tuloina vain kotihoidontuki.

Onko noi hieman kalliimmat lastenvaatteet aina siis vain köyhien juttu? Ja lääkärit sun muut hyvätuloiset on todenneet, että muut tietää heidän olevan muutenkin rikkaita eikä tartte lastenvaatteilla päteä? Ja kai elämässä on heillä muutakin kuin lastenvaatteet, kotiäidille ne on monesti ainoo ilo...

No mulla ei ole hyvät tulot, mutta yritän ostaa juuri sen takia vähän laadukkaampia ulkovaatteita lapselle, että kestäisivät pidempään. Tosin Ticketiä en suosi, tilaan joskus jotain Ticket Outdoorin nettisivujen Outletista halvemmalla sitten. Mutta lähinnä Reimatecia tai Lassietecia ostelen. Cirafia voisin myös ostaa, mutta ei ole Tec-kangasta.

Kyllähän noita "merkkifriikki" äitejä löytyy jokaisesta yhteiskuntaluokasta. Itselläni yksi ammattikoulun suorittanut ystävä, joka ostaa todella kalliita merkkejä mm. Burberrya, Gantia ym. ja tulot ovat molemmilla vanhemmilla netto 2000 kuussa. Heille tosin isovanhemmat ostavat uuten apaljon vaatteita ja eivät huoli esim. meiltä mitään käytettyjä vaatteita, vaikka mekin uutena ostetaan eikä juurikaan miksikään mene yhden lapsen käytössä. Toisaalta tämmöisiä vanhempia on muutama myös tuttavaperheessä, jossa äiti lääkäri.

Sitten on ystäviä, joiden koulutus lääkäri/väitellyt tohtori/juristi/opettaja jne. niin heillä ihan perusmarkettivaatteita, H&M ym. Mutta on myös niitä ns. köyhempiä, jotka ostavat juuri tulotasonsa mukaisesti edullisempia merkkejä.

Sanoisin, että nämä "merkkifriikit" ovat niitä jotka haluavat laatua ettei tarvo uusia jatkuvasti carderobia ja sitten on valitettavasti niitä joille merkki on tärkeämpi kuin laatu ja se pitää näkyä että on rahaa pistetty vaatteisiin :(

Olen huomannut saman ilmiön ja miettinyt ihan samaa... (Kiva kuulla etten ole ainoa LOL) Ihmettelen välillä oikein miten joillakin mammakavereillani/tutuillani on varaa Ticketiin, mutta en ole koskaan kehdannut kysyä.

Me kuulumme perheenä tulojen perusteella suunnilleen parhaimmin tienaavaan viidennekseen Suomessa. Meillä mies ei halua antaa sellaisia summia lastenvaatteiden ostamiseen, etenkään helposti kuluviin ulkovaatteisiin. Ainut meillä ollut Ticketin ulkopuku oli hankittu huuto.netistä. Tosin juhlavaatteetkin hankitaan useimmiten ihan vaan normikaupoista (esim. H&M tai Lindex), yhden hienomman mekon ostan jenkkien nettikaupoista tytölle vuosittain. Minustakin olisi kotiäitinä ihan viihdyttävää "päästä pätemään" lasten hienoilla vetimillä, mutta ehkä keskityn kuitenkin tärkeämpiinkin asioihin :D Enkä siis tod sano tätä pahalla, kyllähän suurin osa vanhemmista tietää mikä on tärkeää ja mikä ei, mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin tuon "ainoo ilo"-kommentin ;)

Suurin osa ympäristöni paremmin toimeentulevista perheistä todellakin pukee lapsensa ihan markettihaalareihin yms. Oman perheeni perusteella olen siitä päätellyt, että ehkä vanhemmilla ole aikaa etsiskellä lapsilleen näyttävämpiä vaatteita tai sitten tosiaan raha käytetään mieluummin muuhun (esim. matkusteluun, tekniikkaan, kalliisiin harrastuksiin tai vaikka komeisiin autoihin/taloihin).

En tiedä. Mä olen siitä outo, etten hirveästi seuraile sitä, mitä muiden lapsilla on päällä.

Mä en ulkonäön perustella edes tunnista vaatteita. Ja rehellisesti sanottuna en muista minkämerkkiset ulkovaatteet lapsilla on tällä hetkellä. Ne on valittu sen mukaan mikä miellyttää silmää sekä pitää kosteutta ja tuulta.

• Tykkää
Reactions: Pinki ja moekoe
Ei taatusti vain köyhät, mutta yllättävästi kyllä huonotuloisetkin ostavat niitä kalliimpia vaatteita. Varsinkin juuri näitä muotimerkkejä kuten Ticket to heaven ja Me&I.

Joillekin se miltä näyttää menee kaiken edelle, ja sitten tulee tehtyä huonojakin valintoja, esim. ostellaan vaatteitakin velaksi kun ei muuten olisi varaa. Mutta pakko saada niitä kalliita vaatteita kuitenkin.

En osta merkin mukaan, vaan miltä vaate näyttää. Tulojakaan ei paljoa ole näin opiskelijana, mies tienaa haalarirahat. Eikä tosiaan oo tullut kateltua mitä merkkiä toisten lasten vaatteet ovat.

Juu, köyhät tilaa tiketit halvalla suoraan Tanskan outletistä. Varakkailla ei ole aikaa nettisurffailuun vaan nappaavat Cirafinsa Prismasta viikon ruokaostosten kanssa.

hmmh.. enpä tiedä, ei oo tullut seurailtua muiden lasten haalareita päiväkodilla. omalla pojilla käyttäny lassieteciä, tykkään kovasti :) esikoiselle syksyllä ostettiin cirafin kuravaatteet, apua ollaanks me nyt ihan köyhäilijöitä ku muil on remut niskas :D vai mikä nyt on in sitten sadevaatteissa.. ne cirafin kurikset vaan oli kivan näköset. ne merkkihaalarit jotka tunnistan jostain syystä (luultavasti tykkään väristä/kuosista) niin ei varsinaisesti herätä mitään vou noil on rahaa -tunnetta. ku kellä vaan näinä päivinä voi olla jotain kallista, kaikkea voi ostaa osarilla tai säästää rahaa, pyytää varakkaita iso vanhempia sponssaamaan haalarin kokonaan tai osaks jne niin eihän se nyt oo mikään statussymboli rahoista.

Uskon muuten että Ticketin valintaan vaikuttaa joillakin se, että tiedetään niiden olevan laadultaan hyviä vaatteita. Kaikki kun eivät jaksa tai ehdi ottamaan selvää joka merkistä, että mikä pitää vettä minkäkin verran, ja mikä kestää lapsen käytössä. Eikä monilla se muutaman kympin ero halvempiin haalareihin kaada kuitenkaan taloutta vaikkei rahassa pyörikään.

[QUOTE="vieras";28151852]Joo vain köyhät käyttää Tickettiä. Kuten minun lapseni, jotka rikkoo Reimatecit kertaulkoilulla. Ticketit on kestäneet koko talven naarmuuntumatta.[/QUOTE]

Mitä ihmettä teijän lapset siellä ulkona tekee jos ne saa haalarin (oli se sitten reimatec tai vaikka halpahallin halpis haalari) rikki kertaulkoilulla???

Aikaisemmin ostin lähinnä reimatecia ja tickettia. Mun tulot ovat laskeneet ja ostin edullista välikautta.
Kerrasta opin kun jouduin ostamaan uutta.

Satutytti, samaa ihmettelen, miten voi tehdä niin paskoja housuja että tulee reikii jo muutaman käyttökerran jälkeen...

Ja huom. reimatecin ja ticketin päälle en ole ikinä tunkenut sadevaatteita ja hyvin meni myös sadepäivänä.

Minä olen nyt tänä "keväänä" paneutunut oikein kunnolla noihin lastenvaatemerkkeihin kun on ollut aikaa pyöriä netissä.
Niitä merkkejähän on ihan helvetisti ja niiden pukujen ominaisuuksien ja materiaalien yms. ymmärtämiseen tarvitsee vähintään amk-tutkinnon. Päänsä niiden kanssa sekoittaa ja vaikka hyvätuloisia ollaankin niin on minun mielestä hulluuttaa laittaa 100 euroa kääpiökansan ulkovaatteisiin.

Eli ostamme tänäkin vuonna välikausipuvut Prismasta.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Kyllä ticket on köyhien, valitettavasti. Juurikin, koska köyhät joutuu miettimään tarkemmin mitä ostaa ja usein heidän lapsuus on ollut kituuttamista ja he koittavat antaa lapsilleen jotain parempaa, ei tarvi kulkea ryysyissä niinkuin äitinsä aikoinaan. Mutta he eivät ymmärrä, että paljastavat samalla köyhyytensä ja halunsa olla ylemmässä sosiaaliluokassa. Se vaan ei onnistu, koska ylempi sos.luokka ei osta tickettiä.

Mitä ihmeellistä Ticketin haalareissa muka on? Ihan tavisvaatteita...
Varakkaammat ostavat lapsilleen vaatteet sen perusteella, miltä ne näyttävät ja mihin on tarvetta. Mikä käytännössä tarkoittaa että Ticketin haalariin voi ihan hyvin yhdistaa H&M pipon ja Lassien rukkaset, jos ne sattuvat miellyttämään silmää. Koska sillä ei ole mitään väliä, maksaako vaate 15 vai 150€ kunhan se on tarkoituksenmukainen.

Yhteistyössä