Käyttääkö täällä joku ihan oikeasti pikavippejä? Mihin tarkoiukseen ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja pikavippaaja
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Ap, taisin jo mainita, että asian olisi voinut fiksumminkin hoitaa. Joten sitä on turha jäädä vatvomaan. :)
No anteeksi, mutta vastasit tähän ketjuun ja juuri sanoin, etten ymmärrä. Luulin, että juuri siksi saisi kysyä.
Mä kun en juuri ymmärrä, miksi pitää ottaa se pikavippi. Mikä saa ihmiset ajautumaan siihen tilanteeseen, ettei ole muuta vaihtoehtoa.

vieraas
Eli sä et edes oikeasti tiedä, saako tuloja kun hoitovapaa loppuu. Eikö pelota lainojen ja vippien kanssa?

En ymmärrä, miksi pitää elää siten, mihin ei ole varaa? Ehkä sä osaat valaista mua.
Minulla on vakituinen työpaikka odottamassa. Samassa paikassa teen nyt sijaisena keikkaa.
En tiedä miksi. Minulla vaan on koko ikäni ollut vähän tällainen tyyli. Välillä säästän ihan hulluna ja olen tosi tarkka. Sitten on se toinen puoli minussa, kun rahat eivät riitä niin en niin välitä niistä vähistäkään vaan elän yli varojen.

"oho"
Alkuperäinen kirjoittaja pikavipeistä;29910760:
Kovinkaan moni ei taida tiedostaa että usein pikavippi firma omistaa sen perintäfirman joka vippiä sitten perii. Tienaavat rahansa takaisin moneen kertaan...
Ovelaa. Enpä tosiaan tiennyt tuota. Yleensähän firmat myy velkansa perintäfirmoille jotka maksaa siitä niille joku 5 % velan alkuperäisestä summasta.

no voi nyt..
up, haluaako joku muu kertoa, miksi päätyy pikavippiin?
että sä oot rasittava jankkaaja! sä kysyt, ihmiset kertoo ja sit jankkaat kuin et ymmärrä. hei, hienoo että sulla on elämä menny aina niinku haluat eikä mitään yllätyksiä ole käynyt, työtä on riittänyt jne. ikävää että siitä kaikesta huolimatta sun elämä on niin tyhjää että haet paremmuuden tunnetta tällä tavalla.

siis mitä sä et ymmärrä? työttömyyttä, sairastumisia, eroja, kuolemaa..??

oisko
Minulla on vakituinen työpaikka odottamassa. Samassa paikassa teen nyt sijaisena keikkaa.
En tiedä miksi. Minulla vaan on koko ikäni ollut vähän tällainen tyyli. Välillä säästän ihan hulluna ja olen tosi tarkka. Sitten on se toinen puoli minussa, kun rahat eivät riitä niin en niin välitä niistä vähistäkään vaan elän yli varojen.
jos sä ootkin maanis-depressiivinen?

ap.
No ei velan otto ole mielestäni typerää kaikissa tapauksissa, mutta pikavippien on.
Et ole vieläkään kertonut, miksi niitä pikavippejä pitää ottaa?

ap.
että sä oot rasittava jankkaaja! sä kysyt, ihmiset kertoo ja sit jankkaat kuin et ymmärrä. hei, hienoo että sulla on elämä menny aina niinku haluat eikä mitään yllätyksiä ole käynyt, työtä on riittänyt jne. ikävää että siitä kaikesta huolimatta sun elämä on niin tyhjää että haet paremmuuden tunnetta tällä tavalla.

siis mitä sä et ymmärrä? työttömyyttä, sairastumisia, eroja, kuolemaa..??
Kuten sanoin jo aikaisemmin, lainan ottaminen joskus on tarpeellista. Pikavippien ei koskaan. En siis ymmärrä, miten ihmiset päätyy pikavippiin. Sellaista tilannetta ei pitäiis tulla eteen. Vai elääkö kaikki kädestä suuhun?

Jos joutuu työttömäksi, saa työttömyyskorvausta.
Jos sairastuu, saa sairauspäivärahaa (tai sossusta)
Jos tulee ero, niin varmaan kannattaa mennä pankkiin hakee lainaa, jos tartee rahaa.
Kuolemassa ei tarvitse maallista mammonaa. Jos sitä tarttee hautajaisiin, voi marssia pankkiin.

vieraas
jos sä ootkin maanis-depressiivinen?
Tiedän kyllä tuon sairauden oireet. Ei liity siihen mitenkään. En tuhlaa hullun tavalla vaan nuo mun tuhlaavaisuuskaudet on sellaisia, että lainaan rahaa uusiin kenkiin tms. Lapsille siis ostan tai osamaksulla. Itse kuljen tosi vanhoissa rytkyissä tai en nyt rytkyissä mut vanhoissa vaatteissa ja mulla on vaatteita tosi minimaalisesti.
Nyt on velkainen kausi menossa ja tämä on kestänyt jo 4v ja kestää vielä varmaan 2v.

no voi nyt..
Kuten sanoin jo aikaisemmin, lainan ottaminen joskus on tarpeellista. Pikavippien ei koskaan. En siis ymmärrä, miten ihmiset päätyy pikavippiin. Sellaista tilannetta ei pitäiis tulla eteen. Vai elääkö kaikki kädestä suuhun?

Jos joutuu työttömäksi, saa työttömyyskorvausta.
Jos sairastuu, saa sairauspäivärahaa (tai sossusta)
Jos tulee ero, niin varmaan kannattaa mennä pankkiin hakee lainaa, jos tartee rahaa.
Kuolemassa ei tarvitse maallista mammonaa. Jos sitä tarttee hautajaisiin, voi marssia pankkiin.
Tukien saaminen kestää, ei ne ala maksaa sulle heti vaan käsittelyssäkin menee aikaa. Jos lapsi sairastuu vakavasti ja itse jää pois töistä hoitaakseen ja ollakseen lapsen kanssa sairaalassa, ei saa mitään rahaa. Kaikki ei saa pankista lainaa. Jos sun puoliso yllättäen kuolee ja hän on ollu vaikka se perheen elättäjä niin mitäs sitte?

Selitä sinä mitä tyydytystä sä saat tästä?

vieraas
No ei velan otto ole mielestäni typerää kaikissa tapauksissa, mutta pikavippien on.
Et ole vieläkään kertonut, miksi niitä pikavippejä pitää ottaa?
Olen kertonut, että otan niitä ihan perusmenoihin. Siksi, että lapsilla olisi vaatetta yms. Pienten takia olen kotona, mutta jotta isommat eivät kärsisi niin ostan heille vaatteet ym ihan kuten työssäkäydessäni. Välillä tämä vaatii lainanottoa. Esim. H&M tilaan tiliin tai Jotexilta ja Ellokselta. Visaa on vingutettu tonnin edestä, on Nordean käyttöluottoa ja Finaref-lainaa. Jos jokin maksu jää maksamatta niin olen pitänyt hätävarana pikavippiä. Tyhmää juu, mutta kyllä kaikki on aisoissa tavallaan. Ymmärrätkö? Toisaalta ei ole, koska en pärjää aina ilman lainoja. Välillä on hyvä kk ja maksan velkojani ihan hyvin pois. Välillä menee huonommin. Tiedän, että tämä tilanne kyllä korjaantuu.

Emme tee etelänmatkoja velaksi tai sisusta taloa kalliilla jutuilla eikä lapsilla ole merkkivaatteita. Ompelen vaatteita ja käyn kirppareilla jne.

"Helmi"
Nuorena perheettömänä aikuisena otin niitä paljonkin. Juomiseen. Kaikki sain kuitenkin ongelmitta maksettua.

Nyt perheellisenä ja päälle kolmekymppisenä ollaan joskus otettu joku neljänsadan vippi. Tarkoitusta en enää muista, mutta sen muistan, että viikossa maksettiin pois.

ap.
Tukien saaminen kestää, ei ne ala maksaa sulle heti vaan käsittelyssäkin menee aikaa. Jos lapsi sairastuu vakavasti ja itse jää pois töistä hoitaakseen ja ollakseen lapsen kanssa sairaalassa, ei saa mitään rahaa. Kaikki ei saa pankista lainaa. Jos sun puoliso yllättäen kuolee ja hän on ollu vaikka se perheen elättäjä niin mitäs sitte?

Selitä sinä mitä tyydytystä sä saat tästä?
Mikäli ei ole riittävää toimeentuloa Suomessa saa rahaa sossusta. Jos et siis ole töissä, vaan hoitmassa lasta sairaalassa, niin sossu maksaa kyllä sen toimeentulon, jos ei ole tuloja. Suomessa ei kukaan ole sotien jälkeen kuollut nälkään.

Kyllä pankki antaa lainaa, jos ei ole sössinyt täyisn talouttaan. Eli pikavippejä siis ottaa ne ihmiset, jotka ovat täysin sössineet taloutensa ja ovat ihan persaukisia?

Jos puolisiko kuolisi ja olisi perheemme ainoa elättäjä, niin saisi vakuutusrahat hänen kuolemastaan ja niillä pärjäisi hyvin pari vuotta, jonka aikana saisin töitä. Tilanne ei toki ole tämä, mutta jos olisi, niin eri tapahtmien varalle kannattaa olla vakuutus.

Mä en saa mitään tyydytystä ketjusta. Yritän vaan oikeasti ymmärää, miksi ihmeessä pitää ottaa pikavippiä. Yksikään näistä syistä ei ole riittävä syy.

ap.
Tiedän kyllä tuon sairauden oireet. Ei liity siihen mitenkään. En tuhlaa hullun tavalla vaan nuo mun tuhlaavaisuuskaudet on sellaisia, että lainaan rahaa uusiin kenkiin tms. Lapsille siis ostan tai osamaksulla. Itse kuljen tosi vanhoissa rytkyissä tai en nyt rytkyissä mut vanhoissa vaatteissa ja mulla on vaatteita tosi minimaalisesti.
Nyt on velkainen kausi menossa ja tämä on kestänyt jo 4v ja kestää vielä varmaan 2v.
Eli tämä sun valkainen kausi kestää 6v arvion mukaan. Onko taloutesi siis ollut ok sitä ennen? Miksi et siis vaan hae vaikka joustoluottoa pankista, vaan otat pikavippejä?
Miksi lapsille pitää ostaa osamaksulla, eikö olsii parempi ostaa halvempaa tai jättää ostamatta? Ei kai 6v voi elää yli varojensa?

Yhteistyössä