J
Just tein ruokaa
Vieras
Tein just huomiseksi evääksi tomaattijauhelihakastikkeen minkä sekaan laitoin papuja. Mitä muut tekee pavuista, vai tekeekö edes mitään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä laskin purkkipavuiksi myös ne pahvitölkeissä olevat. Mulla kans eniten käytössä kuivatut, mutta varalla on myös aina säilöttyjä.En käytä purkkipapuja juuri koskaan, mutta papuja usein. Luin joskus, että nuo säilyketölkit ei ole nykyään yhtään sen turvallisempia kuin ennen (Ylen uutissivuilta) ja sen jälkeen oon yrittänyt niitten käyttöä vähentää.
Pavut on muutenkin niin paljon halvempia ostaa kuivattuina, että oon aina suosinut niitä. Purkkipapuja on ollut lähinnä hätävaraksi. Nyt ei kyllä edes sellaiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26843573:Viimeksi laitoin ne yöksi marinadiin, jossa oli oliiviöljyä, tomaattipyrettä, mustapippuria, suolaa, murskattua valkosipulia, tilkka sitruunamehua sekä silputtua basilikaa. Parina päivänä söin niitä, salaattia ja leipää.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26843631:Hmm... no mä vaan lorauttelen sitä ja tätä. Mutta koitan nyt antaa suurinpiirtein oikeat mitat eli
- 3 rkl oliiviöljyä
- 1-2 rkl vastapuristettua sitruunamehua
- 2 rkl tomaattipyrettä
- 6-8 kierrosta mustapippuria myllystä
- 2-3 murskattua valkosipulinkynttä
- 2-3 rkl tuoretta silputtua basilikaa
- pahvitölkillinen säilöttyjä kahviherneitä...veikkaan, että siinä tölkissä on noin 2 dl
- suolaa maun mukaan esim 1/4 teelusikallinen
Marinadin ainekset sekaisin ja valutetut kikherneet vähintään pariksi tunniksi marinadin sekaan jääkaappiin maustumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26843631:Hmm... no mä vaan lorauttelen sitä ja tätä. Mutta koitan nyt antaa suurinpiirtein oikeat mitat eli
- 3 rkl oliiviöljyä
- 1-2 rkl vastapuristettua sitruunamehua
- 2 rkl tomaattipyrettä
- 6-8 kierrosta mustapippuria myllystä
- 2-3 murskattua valkosipulinkynttä
- 2-3 rkl tuoretta silputtua basilikaa
- pahvitölkillinen säilöttyjä kahviherneitä...veikkaan, että siinä tölkissä on noin 2 dl
- suolaa maun mukaan esim 1/4 teelusikallinen
Marinadin ainekset sekaisin ja valutetut kikherneet vähintään pariksi tunniksi marinadin sekaan jääkaappiin maustumaan.