Käytettyjen turvaistuinten hinnat

  • Viestiketjun aloittaja harmaalehmu
  • Ensimmäinen viesti
harmaalehmu
Olen tässä vähän tutkaillut että jos ostaisi yhdellä lapsella tai vähän aikaa käytössä olleen turvaistuimen.

Mutta, mutta... Niistä pyydetään ihan tolkuttomia hintoja! Turvaistuin joutuu kuitenkin niin kovalle käytölle, niin se noin viiden vuoden suositeltu käyttöikä on yksi kriteeri. Eli jos kolmivuotiaaksi aion kuljettaa selkä menosuuntaan, niin istuimen tuli olla otettu käyttöön 2,5 - 3 vuotta sitten (vuonna 2003)

Näyttää siltä että tuon kriteerin täyttävästä istuimesta kuitenkin pyydetään järjestelmällisesti esim. huutonetissä jo lähtöhintana reilusti yli sataa euroa (hinta uutena 250). Enkä kyllä maksa! Mieluummin ostan uutena ja myyn aikanaan itse JÄRKIhintaan eteenpäin.

No, tää nyt oli vaan tälläistä ajatusten selvittämistä... mutta miksi minun pitäisi maksaa istuimen käyttöajasta enemmän, kun toinen sai sen kuitenkin uutena? :saint:
 
Meillä on Britaxin TwowayElite, mikä maksoi jotain 230 euroa uutena ja nyt kun luovuttiin autosta, eikä oo tietoo tuleeko heti uutta, kysyin kaupasta arviota paljonko voi pyytää käytetystä ja sanoivat että 120 euroa vois pyytää, istuin on noin vuoden vanha. Musta se kuulosti ihan kohtuulliselta. Tosin istuin menee ystävälle että ehkä tingin siitä vähän mutta tuntemattomalta kehtaisin pyytää sen verran.
 
harmaalehmu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:17 sofia kirjoitti:
Meillä on Britaxin TwowayElite, mikä maksoi jotain 230 euroa uutena ja nyt kun luovuttiin autosta, eikä oo tietoo tuleeko heti uutta, kysyin kaupasta arviota paljonko voi pyytää käytetystä ja sanoivat että 120 euroa vois pyytää, istuin on noin vuoden vanha. Musta se kuulosti ihan kohtuulliselta. Tosin istuin menee ystävälle että ehkä tingin siitä vähän mutta tuntemattomalta kehtaisin pyytää sen verran.
No mutta tuo onkin ihan kohtuullinen pyynti, koska istuimella on käyttöikää jäljellä nelisen vuotta!

Tarkoitin vuodatuksellani sitä, että esim. huutonetissä pyydetään samaa hintaa istuimesta, joka ollut käytössä 3-4 vuotta. Se on järjetöntä...
 

Yhteistyössä