Käytetäänkö synnärillä (esim. Haikaranpesässä) kertakäyttövaippoja vai kestoja?

  • Viestiketjun aloittaja sairaalakassi
  • Ensimmäinen viesti
sairaalakassi
Mietin, kun nyt rohkaistaan tuohon kestoiluun äp:kin kautta, että käytetäänkö niitä harsoja sitten synnärilläkin. Itse toivoisin, että voisi käyttää. Vai täytyykö mun ottaa omat harsot mukaan?
 
TYKS:issä kerikset käytössä.

Siellä on aikoinaan ollut harsoja, muttei ole enää, eli omat kestot mukaan. Käsittääkseni se niiden harsojen pesu tuotti ongelmaa tjtn. eikä niitä siksi ole saatavilla.
 
eppis
En ole kuullut, että missään käytettäis kestoja. Ehkä jpssain Norjan luomusynnärillä, mutta ei meillä. Epäilen, että ihan hygieniasyistä eivät siihen heti lähde.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sairaalasta lähtee harsot ""rehellisten" äitien matkaan, joten tulee kestoilu liian kalliiksi.
Just näin. Nimen omaan niiden "rehellisten" luomuhihhuliäitien, joiden on pakko hauduttaa vauvaparan pylly märissä kestovaipoissa.
 
Hei hei... ei se vauvan pylly kestoissa ainakaan mitenkään pahalla tavalla haudu! Meidän 5kk on alusta asti käyttänyt kestoja, siis siitä kun päästiin synnäriltä kotiin. Ei mitään vaippaihottumaa tai mitään ole kertaakaan ollut. Kestot toki kastuu mutta niitä vaihdetaankin useammin kuin kertiksiä. Epäilen, että enemmän se pylly kertiksissä hautuu.

Synnärillä ei ole kestoja mutta ei varmaan mikään estä ottamasta omia mukaan? Me siirryttiin niihin heti sitten kotona.
 
Varmastikin kotiin pitäis kiikuttaa pestäväksi. Mutta ei se erityinen ongelma oo jos joku haluaa kestoja heti kokeilla. Voi ottaa vaikka 10kpl mukaan ja loput käyttää kertiksiä tai miten nyt tykkääkin.

Me itse ei oteta kestoja mukaan reissuille, siellä käytetään kertiksiä. Mutta kotona ja kaupungilla aina kestoja:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sairaalasta lähtee harsot ""rehellisten" äitien matkaan, joten tulee kestoilu liian kalliiksi.
Just näin. Nimen omaan niiden "rehellisten" luomuhihhuliäitien, joiden on pakko hauduttaa vauvaparan pylly märissä kestovaipoissa.
Yks ituhippi vois tästä jopa vetää luomuherneen nenäänsä, mutta en mä taida nyt viitsiä...
Mä haudutan puurot- en vauvan takapuolta. :xmas:
 
ap
Pestäänhän siellä muutakin pyykkiä, siksi mietin että pieni mahdollisuus voisi olla, että kestojakin olisi käytössä...

Ja tuota hautomisjuttua en nyt ihan ymmärrä, kun itse ajattelin juuri päinvastoin. Että haluaisin heti vauvalle laadukasta ja iholle hyvältä tuntuvaa materiaalia, mieluummin kuin sitä muovia hikoiluttamaan. Kestojen yksi pointtihan on juuri se, että ne kastuu, jotta heti vaihdetaan uuteen, eikö? Lapsi oppii nopeammin sitten kuivaksikin...

Otan omat harsot mukaan ja mietin sitten siellä miten teen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tammisaaressa ainakin pääsee kokeilemaan kestoja. Se on ihan hyvä!
Tuota juuri meinasin, että saisi kätilön avustuksella niitä ekat kerrat laittaa, kun ei kokemusta ole. Toivottavasti kätilöt on kuitenkin niin valveutuneita Haikaranpesässäkin, että osaavat opastaa, vaikka on omat mukana :)

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tammisaaressa ainakin pääsee kokeilemaan kestoja. Se on ihan hyvä!
Jep. Harsoilla mentiin. Mies opetteli innoissaan niitä taittelemaan jo ennen kuin mä pääsin sängystä ylös.
:D Mun mieheni on jo yhdelle nallelle täällä kotona taitellut! Samoin laittoi kapaloonkin, kirjallisten ohjeiden mukaan.

Aamuäree, toki voin soittaa. Näin sunnuntaiaamuna sitä kuitenkin helpommin kysyy rakkailta palstasiskoiltaan :)

 

Yhteistyössä