Käytättekö sanontaa - isot pojat eivät itke?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olin kuvitellut tuon lauseen jääneen johonkin pimeään esihistoriaan. Mutta niin vain kuulin sen pitkästä aikaa, kun n. 2 v. pieni poika kiukutteli äidilleen...

Tuli apea olo.

Valitettavasti käytän joskus, mutta opittuna tapana : / Ja silloin jos huomaan, että kaatuminen tmv ei sattunut oikeasti lapseen.

Mieheni myös vaikka näkee että lapseen kävi kipeää :(

Ja haluan päästä siitä tavasta eroon!

En. Toisinaan kyllä kiellä itkemästä mutta sillon itku on yleensä raivoamisesta johtuvaa. Kehotan mielummin kertomaan mikä mättää ja miten voisin auttaa. Koskaan en kiellä itkemästä ikään tai sukupuoleen vedoten.

Mä olen "vanhankansan" sukulaisille opettanut että meillä kyllä saa poikakin itkeä, jos ovat jotain isot pojat ei itke suuntaista selittäneet. Välillä ehkä jopa törkeästikin tullu sanottua, mutta onkait nyt pojilla yhtenäinen oikeus itkeä, jos itkettää?

Jos itketään ihan turhaa kiukkuitkua niin käskisin kertoa mikä kiukuttaa ja lopettaa itkun. Oli kyseessä sitten tyttö tai poika.

Oon kuullu ja jumankeuta minkä työn tein että sain miehen näyttään tunteitaan.
Ja vielä suuremman työn tein parhaan ystäväni kohdalla (nainen) jolle on sanottu aina että vain raukat itkevät ja on saanut itkusta selkäänsä lapsena.

Kyllä ihminen tarvii tunteet - siinä missä ilon voi näyttää pitää myös suru osata purkaa ulos.

Blue
En voi käyttää ellen halua että poikani kasvatus menee täysin pieleen.

Hänellä on valitettavasti sellainen luonne että tuollaisen "viisauden" sanominen voisi viedä pohjan kaikelta siltä työltä mitä olemme pojan kanssa tehneet.

Miehelläni on samanlainen vaikea luonne ja hänet on pilattu tuolla kuolemattomalla lauseella parin muun lisäksi (mm. vanhemmat ovat aina oikeassa, vanhempien ei tarvitse pyytää anteeksi ja ole hiljaa, täällä puhuvat vain aikuiset).

Ehkä tarkoitti että isot pojat/tytöt eivät kiukuttele jostain hölmöstä asiasta noin, mutta sanoi sen vaan vähän hassusti ajattelematta?

Jos lasta sattui ja itki niin ihmettelisin moista lausetta.

Yhteistyössä