Käytättekö oikeassa elämässännekin sanoja PASKA, KUSI jne.?

  • Viestiketjun aloittaja pöyristynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
pöyristynyt äiti
Mua häiritsee todella että jopa vauvan kakkaamisesta puhutaan PASKA. Ja ylensäkin että on pakko sanoa mahdollisimman rumat sanat kuten KUSI, käyn KUSELLA, PASKAHUUSSI, PASKAPAPERI ja mitähän muita näitä on...

Sama myös että puhutaan mulkuista, kyrvistä ja pilluista. Inhottavaa, rumaa ja karkeaa :(

Te, jotka teette aloituksia näillä sanoilla, käytättekö näitä sanoja normaalisti oikeassa elämässännekin? Ja miksi ihmeessä, onko se tapa opittu jo kotoota?

Entä muut, onko tämä yleinenkin tapa?

En pysty pitämään sellaista perhettä sivistyneenä ja fiksuna, jotka viljelee rumia sanoja kuin ne kuuluisivat normaaliin elämään!
 
Kyllä
Itse en pysty pitämään sellaista perhettä aitona ja fiksuina, jotka eivät puhu kuin normaalit ihmiset.
Naurettavimpia pellejä on juuri ne, jotka tuohon kielenkäyttöön vedoten lopettaa väittelyn, mutta tämä tapahtuu vain silloin kun se "sivistynyt ja fiksu" huomaa jäävänsä häviölle niin logiikassa kuin tietotasossakin.
 
"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;28741940:
Itse en pysty pitämään sellaista perhettä aitona ja fiksuina, jotka eivät puhu kuin normaalit ihmiset.
Naurettavimpia pellejä on juuri ne, jotka tuohon kielenkäyttöön vedoten lopettaa väittelyn, mutta tämä tapahtuu vain silloin kun se "sivistynyt ja fiksu" huomaa jäävänsä häviölle niin logiikassa kuin tietotasossakin.
Asenteestasi huokuu jotain, en osaa sanoa mitä mutta ehkä sillä on yhteys myös kielenkäyttöösi.

En puhunut kirosanojen käyttämisestä esim. riitatilanteissa vaan jokapäiväisissä arkiasioissa rumasti puhumisesta.

Millä perusteella väität että on normaalia puhua rumilla sanoilla?
 
Niemiset
Käytämme sanoja:
Uloste, Virtsa, Virtsahätä, Ulostehätä/Tarve, joskus jopa Pakonomainen tarve tehdä uloste.
Tai hätävirtsa.
Emätin ja siitin ovat myös käytössä.
Peräaukko pyyhitään tietysti ulosteselluloosalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
"Ahaa"
[QUOTE="alkup.";28741947]Asenteestasi huokuu jotain, en osaa sanoa mitä mutta ehkä sillä on yhteys myös kielenkäyttöösi.

En puhunut kirosanojen käyttämisestä esim. riitatilanteissa vaan jokapäiväisissä arkiasioissa rumasti puhumisesta.

Millä perusteella väität että on normaalia puhua rumilla sanoilla?[/QUOTE]
No mitähän minusta nyt sitten huokuu?
vittuuntuneisuutta? No shit sherlock!

Niin, en minäkään puhunut mistään riitelystä vaan väittelystä, kai tiedät että eri kirosanoillakin on eri merkityksensä eri tilanteissa, erityisesti tämä koskee sanaa vittu, minkä viljely nyt itseäkin joskus harmittaa.

Paska on paskaa ja kusi on kusta, mutta vitun kanssa näillä ei ole mitään tekemistä.

Kyllä minusta se vaan kuulostaa teennäiseltä jos joku sanoo vaikka: Puhelinmyyjä valehtelemalla möi minulle kymppitonnin wc-harjan.
vs
Saatanan kusettaja myi mulle kymppitonnin vessaharjan!

Ymmärrätkö mitä tarkoitan? ne jotkut "rumat" sanat on vain termejä, eri asia jos juurikin viljellään vittua joka toisessa sanassa, se ei kuulosta fiksulta, mutta lopulta tälläkään ei ole mielestäni mitään merkitystä itse jutun sisältöön, se pointti löytyy niistä muista sanoista sieltä vittujen välistä, ja ne määrittelee lopulta sen onko jonkun jutut fiksuja vai ei.
 
"assi"
ei meijän perheessä nuita sanoja käytetä ainakaan. kakka on kakkaa, pissa pissaa. pojilla on pippeli tai jopa kikkeli ;) tytöillä pimppi. vessapaperi on vessapaperia. pissattaa kun pissattaa ja pitää mennä kakalle välillä
 
voipee
Paskalla ja kusella käyn.

Vauvalle ja yleensä lapsille en puhu paskasta, mutta kaverille saatan avautua puhelimessa "sillä oli paskaa niskassa asti". Pissalla oon, kun lapsi koputtaa veskin ovella.

Vessapaperi, vessaharja, vessa on käytössä. Mies ostaa kaupasta paskapaperia. Pillukarvat pitää ajella ja joskus pillua kutittaa kun karvat alkaa olla sängellä. Mulkku on sellainen kyrpänaamainen ihminen, ei siitin. Vitun mulkku on joku, joka tekee väärin ystäviäni kohtaan.

Ihan tilanteen mukaan. Kavereiden ja aikuisten kesken törkeyksiä, omat vanhemmat, kaikki lapset, isoäiti ja tuntemattomammat ihmiset kuulee asiallisempaa kieltä.
 
"alkup."
[QUOTE="assi";28741981]ei meijän perheessä nuita sanoja käytetä ainakaan. kakka on kakkaa, pissa pissaa. pojilla on pippeli tai jopa kikkeli ;) tytöillä pimppi. vessapaperi on vessapaperia. pissattaa kun pissattaa ja pitää mennä kakalle välillä[/QUOTE]

Säikähdin jo että olenko ainoa palstalla jotka ei todellakaan käytä perheessä muuta kuin tavallisia sanoja.

Enkä muuten tunne perheitä joissa puhuttaisiin noin rääväsuisesti. Ehkäpä se ilmiö kuuluu todellakin sitten toisentyyppisiin perheisiin, jotka eivät muutenkaan käytökseltään kovin fiksuja luultavasti ole. Sääli vaan että lapset oppii samalla tuon kierteen ja sama rääväsuinen perinne jatkuu sukupolvelta toiselle :(
 
voipee
[QUOTE="alkup.";28741987]Säikähdin jo että olenko ainoa palstalla jotka ei todellakaan käytä perheessä muuta kuin tavallisia sanoja.

Enkä muuten tunne perheitä joissa puhuttaisiin noin rääväsuisesti. Ehkäpä se ilmiö kuuluu todellakin sitten toisentyyppisiin perheisiin, jotka eivät muutenkaan käytökseltään kovin fiksuja luultavasti ole. Sääli vaan että lapset oppii samalla tuon kierteen ja sama rääväsuinen perinne jatkuu sukupolvelta toiselle :([/QUOTE]

Kerro lisää näistä perheistä.

Meillä ei lapsuudenkodissa törkeyksiä viljelty.
 
[QUOTE="assi";28741981]ei meijän perheessä nuita sanoja käytetä ainakaan. kakka on kakkaa, pissa pissaa. pojilla on pippeli tai jopa kikkeli ;) tytöillä pimppi. vessapaperi on vessapaperia. pissattaa kun pissattaa ja pitää mennä kakalle välillä[/QUOTE]

Näin meilläkin. Ärsyttävää kuinka jotkut viljelevät rumia sanoja.
 
Tuuttuut
Mun mielestä rumilla sanoilla puhuminen on äärettömän ällöttävää.

Ite käytän niitä vain suuttuessani, jos sillonkaan. Ja joihinkin vitsijuttuihini ko. sanat ovat omiaan.
 
"alkup."
Samoin mun mielestä se on ällöttävää viljellä rumia sanoja aivan turhaan, kun kauniimminkin voi puhua. Yhdistän nämä rääväsuiset perheet tietynlaiseen kategoriaan väkisinkin...
 
siistisuu
Kyllä särähtää kun puhutaan että vauvalla on paskat housussa. Paras tai pahin oli kun kyläpaikassa emäntä huuteli miestään tuomaan paskapyyhkeen. Mietin hetken, että mistähän nyt on puhe. Kyllä muakin suuttuessani vituttaa ja käytän karkeaa kieltä, mutta vain aikuisten kuullen. Kyllä ne on kakat ja pissat ja muut vastaavat termit käytössä noin niinku normipuheessa.
 
"Noh"
Aloittaja ei ole ainoa, joka kummastelee karkeaa ja sivistymätöntä kielenkäyttöä. Puhe (sekä sisältö että sanankäyttö) paljastavat tosi nopeasti sen, minkälainen ihminen on, mikä on hänen sivistystasonsa, tyylitajunsa, koulutuksensa ja sosiaalinen ympäristönsä.

Kirosanalla on joskus paikkansa, mutta ruma ja tyylitön sanankäyttö on eri asia. Tätä ei tyhmempi ymmärrä.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
huvittava
Oikein oli myötähäpeän tunne suuri kun eilen tuli 4 tähden illallinen ja Hannele Laine (http://fi.wikipedia.org/wiki/Wilma_Schlizewski)
taas pääsi omaa kaunista sanavarastoaan viljelemään puhumattakaan siitä Riemuloma kanarialla ohjelmasta jossa Hannele esiityi.
 
kusipaska
Itse en oikeastaan koskaan kiroile, ja todella kiusallista välillä jos kaveriporukassa joku kiroilee vaikkapa jossakin kylässä tai kutsuilla. Ei mielestäni oikein sovi ristiäisiin, kun jostakin taustalta kuuluu "HAHHHAHAHHAAAA JJUU VOI VVITTTUJEN KEVÄT!!!"
 
Kyllä mä käytän paska-sanaa ihan arjessa. Lapset käy meillä kyllä ihan vaan kakalla, mutta esim. koirat käy tuolla mettässä paskalla.

Taidan siis olla sivistymätön. Mutta entäs sitten? Ennemmin olen ihan normaali ihminen, kuin niin helvetin sivistynyt, että pitää sanatkin aina niin kovin tarkasti ja fiksusti asetella. En ole koskaan ymmärtänyt, enkä tule koskaan ymmärtämään sievistelijöitä.

En itsekään pidä ihan jatkuvasta karkean kielenkäytön viljelystä, mutta jos se tosiaan on yhdestä koiranpaskasta kiinni, niin ennemmin sitten olen sivistymätön, kuin sivistynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
vttu
Jäinpä sit oikein miettimään. :D Siis joo, mä voin sanoa että "paskavaippa. Ja meillä on paskahuussi missä voin käydä kusella. Vaan eipä tullut edes mieleen että sanat olisivat pahasta.
Juu jotkut ei edes tajua kuinka apinoilta kuulostavat.

Muistan tapauksen, kun olin kaverini kanssa mummuni luona kylässä ja tämä tarjosi lisää leipää ja keksejä nii kaveri läväyttää siihen, että "En mä kyllä enempää kun oon niin vitun täynnä"
 
Juu jotkut ei edes tajua kuinka apinoilta kuulostavat.

Muistan tapauksen, kun olin kaverini kanssa mummuni luona kylässä ja tämä tarjosi lisää leipää ja keksejä nii kaveri läväyttää siihen, että "En mä kyllä enempää kun oon niin vitun täynnä"
No mutta tuohan on aivan eri asia. :) Jos m olisin käynyt vitun paskahuussissa helvetin kusella, oltaisiin samalla tasolla. Turhat voimasanat ovat todella turhia.
 
"vieras"
[QUOTE="assi";28741981]ei meijän perheessä nuita sanoja käytetä ainakaan. kakka on kakkaa, pissa pissaa. pojilla on pippeli tai jopa kikkeli ;) tytöillä pimppi. vessapaperi on vessapaperia. pissattaa kun pissattaa ja pitää mennä kakalle välillä[/QUOTE]

Näin myös meillä.
 

Yhteistyössä