Käytätkö sanaa pahki ja missä päin asut?

  • Viestiketjun aloittaja Joittenki mielestä hassu sana
  • Ensimmäinen viesti
ihan off topic, mutta tuli mieleen että miltä nämäkin ketjut näyttäisi jos jokainen kirjoittaisi omalla murteellaan. :D Itse kirjoitan suht kirjakielellä, mutta oikeasti puhun oikein leveää kainuun murretta. Kuten myös lapset. "Voe äeti, sinä se oot ollu niin tolokku koko päevän.."
 
ihan off topic, mutta tuli mieleen että miltä nämäkin ketjut näyttäisi jos jokainen kirjoittaisi omalla murteellaan. :D Itse kirjoitan suht kirjakielellä, mutta oikeasti puhun oikein leveää kainuun murretta. Kuten myös lapset. "Voe äeti, sinä se oot ollu niin tolokku koko päevän.."
murtheela ku kirjottais kaikki, oishan se aika näös :D vaikka sole poka mikhään ;)
 
myöskin kainuulainen
[QUOTE="äeti";27339555]kyllä minähi pyykit lavehin, mään pahki aena joskus johonni ja oompa kerran ajanu hatelikkoonni polokupyorällä ;) nii ja Kaennuusta oon :D[/QUOTE]

kuhmolaiset männöö pahki, muut kainuulaiset ei, eli onko tuo lavehin myöskin kuhmolainen sana?
 
Käytän ja asun Lohjalla.
Se ei kuulu lohjalaiseen murteeseen ollenkaan. Tunnen lohjalaisia vanhuksia, kukaan ei heistä käytä tuota sanaa. Siellä on puhuttu alunperin, vielä kuulema -60/-70 -luvulla lähimpänä salolaista murretta, paljon turkulaista luonnollisesti mukana.

Missä vanhempasi ovat syntyneet? Veikkaan heidän olevan Pohjois-Pohjanmaalta.
Ainakin oululaiset käyttävät sanaa pahki, minulle uusimaalaisena tulee lähinnä mieleen että jokin menee puhki.
 

Yhteistyössä