Käytätkö lapsella talvisin pitkiä kalsareita?

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Eli alle kouluikäisellä?

Meillä haalarin alla vain collegehousut ja kun kovat pakkaset ni villahaalari collegehousujen päällä.
Ollaanko epänormaaleja kun tuntuu että monet käyttävät sukkahousuja tai pitkiäkalsareita? Eipä lapset kylläkään ole palelleetkaan.....

"vieras"
Vain äärimmäisillä pakkasilla tai pitkillä metsäretkillä tms. on laitettu pitkät kalsarit (sellaista teknistä kangasta tai merinovillaa, ei puuvillaa siis), mutta normipakkasilla ei oo mitään alla ja keskinormipakkasilla on villahaalari päällä.

"vieras"
Kyllä käytettiin. Tuossa 'meidän' päiväkodissa oli niin kylmät lattiat, että oli ikäänkuin pakko olla talvella sisälläkin reilusti vaatetta, pojat kun tykkäävät istua ja puuhastella legojen/pikkuautojen/pelien parissa. Ja meidän poika on yleensä lämpöinen, vähillä varusteilla selviää mutta tuolla oli pakko käyttää.

Tyttö taas onkin sellainen vilukissa, että ajoissa syksyllä aloitetaan sukkiskausi.

"Piika-äiti"
On tilannesidonnaista. Tiedämme, että on joitakin kyläpaikkoja tai leikkipaikkoja, joissa on koleaa, ja puen silloin housujen alle pitkät kalsarit lapselle, mutta toisaalta on niin lämpimiä paikkoja, että lyhkäsillä mennään.

Ja tytön kanssa olen todella tarkka, meillä on suvussa paljon täysin oireetonta, vasta pitkälle ehtiessään tosi kipeäksi vievää vti-alttiutta, ja en pienelle tytölle halua sairaalareissua tämän takia.

Mutta siis käytössä on pitkiä kalsareita.

Kummallakin on pitkätkalsarit.
Meillä tuulee sisällä niin että verhot heiluu, ei tee mieli itsekään istuskella täällä ilman pitkiä kalsareita.
Eivätkä kyllä ole hikipäässä ulkoillessa. paitsi jos päikyssä parin asteen pakkasella on tungettu pitkähihasten päälle vielä villahaalaria :D

Mun 4v on sisällä collegeissa ja pihalla+viileässä on alla sukkikset. Itse halusi kun kysyin että haluaako vielä sukkahousut vai kalsarit+sukat. Siis hoidossa. kotona se heiluu hikipäässä vaikkei ois mitään päällä.

"äiti"
ennen käytettiin mutta nyt ei. Ainoastaan 2v:llä on sukkahousut housujen alla. Isommilla ois heti kuuma täällä sisällä jos pitäs olla sukkahousut/välihousut+housut yhdistelmällä.

"äiti"
[QUOTE="mä";25425590]En, mun lapsella on painepuku joka lämmittää...
tietääks edes kukaan mikä se on?[/QUOTE]

Muistaakseni joku erityislapsille tarkoitettu juttu mutten muista mikä ja mihin tarkoitukseen. Levottomuuteen?

Ei käytetä, päällä joko leggarit velour-housut (joskus harvoin pelkät sukkahoust hameen kanssa) ja siinä päällä villahaalari jos oikein ktlmä ja sitten ulkoiluhaalari.

Aikuiset käyttää leggareita/pitkiä kalsareita koska ei käytetä toppahousuja farkkujen päällä :D

"mä"
[QUOTE="äiti";25425621]Muistaakseni joku erityislapsille tarkoitettu juttu mutten muista mikä ja mihin tarkoitukseen. Levottomuuteen?[/QUOTE]

Kuulemma siihenkin, mutta mun lapsella palovammoihin, estää arven kasvua. Samalla se on niin lämmin ettei tartte pitkiä alusvaatteita.

Riippuu. Nyt n. -5 astetta niin päällä pitkät kalsarit+verkkarit+toppahousut. Sisällä lapsi osaa ottaa verkkarit pois ite jos tulee kuuma. Ulkona kuitenkin makoilee/istuu maassa niin hyvä olla tarpeeks vaatetta.

"vieras"
Kyllä, meillä pojat 2v ja 4v käyttävät pitkiäkalsareita. Meillä on kylmät lattiat, joten siksi ovat ihan tarpeen. Jos kuuma tulee, mennä viuhtovat pelkillä kalsareilla ja sitten kun tulee vilu, lisätään housuja siihen päälle.

Yhteistyössä