Käytännön vinkkejä paniikin hallintaan

Moi!

Ihan vaan tämmösiä mietin, et oisko kellään kertoa vinkkejä, kuinka hallita lieviä paniikkikohtauksia? En siis tarkota tällä mitään lääkkeitä jne, vaan asioita, joilla voisi ennalta ehkäistä paniikkikohtauksia tai muuten vaan lieventää niitä?

Itse olen esimerkiksi huomannut, että saan vähemmän paniikkikohtauksia kun olen ruvennut harrastamaan enemmän liikuntaa. Ja silloin kun huomaan olevani tilanteessa, jossa sydän alkaa hakata kovempaa, keskityn hengittämiseeni, eli hengitän syvään nenän kautta ja suun kautta ulos. Näin selviän tilanteesta yleensä paremmin.

Muita vinkkejä otan kernaasti vastaan! =)

Sulla ei sit mitään lääkitystä ole?
Minä en lähde väsyneenä tai heti töiden jälkeen isoon kauppaan esim.cittariin.
Puhelin pitää olla aina saapusalla.Voi vaik soittaa jollekin niin saa ajatukset muualle.
Pahinta mulla on se kohtauksen pelko.

tällä hetkellä, joskus aikoinaan on ollut masennuslääke joka auttoi toisinaan myös paniikkeihin. Itelläkin kohtauksen aiheuttaa pelko kohtauksesta, mutta niin kai se on kaikilla jotka kärsivät paniikista. Ärsyttää vain se, että aikoinaan kun rupesin saamaan paniikkikohtauksia, olin masentunut ja itsetuntoni oli aivan nollassa. Nykyään voin muuten paljon paremmin, mutta pelko kohtauksista on jäänyt.

Olen ollut nyt vuoden lapsen kanssa kotona, ja ja minulla ei ollut kertaakaan kunnon paniikkikohtausta. Viikon päästä aloitan opinnot, ja pelottaa, että kohtaukset tulevat voimakkaampina. :|

Ainahan muutos jännittää, varsinkin kun niin pitkään oot ollu kotona.
Todellakin ärsyttävää.
Joskus ensin oikein pelkää että nyt se tulee ja sit kun se ei tulekaan tai tulee hyvin lievänä on tosi helpottunut olo.
Onhan niitä luontaistuotekaupassakin jotakin rauhoittavia,esim. AntiStress-oletko kokeillut?
Voimia sinulle.Ota itseäs niskasta kiinni,oot jotenkin sen kuulonen ett voit onnistua.Laita yv jo siltä tuntuu

Yhteistyössä