käytännön kokemuksia....rattaista

  • Viestiketjun aloittaja aiti-emppu
  • Ensimmäinen viesti
aiti-emppu


...kun lapsen on 2 v ja ihan vauva? 2v on tottunut kaupungilla kävi rattailla ja usein tehdään pitkiä kävely lenkkejä.....kaksosten rattaat vai sisaristuin vai astinlauta....Neuvoja odottaa Äiti 02/03 ja 8+3
 
Minulla ei vielä käytännön kokemusta, mutta toista odotan(10+3). Olen kyllä päättänyt hankkia kaksostenrattaat, vaikka esikoinen onkin vauvan suntyessä "jo" 2v 3kk. Ja perusteluina: hyvä lenkkeillä ja käydä kaupungilla. Meidän rattaisiin ei sisaristuinta saisikaan, enkä seisomalautaakaan halua, koska työntöasento hankaloituu, eikä esikoinen välttämättä jaksa aina seisoa. Ja vaikka vauva talvella syntyykin ja silloin voisi siis vanhempaa vetää pulkassa, niin kuitenkin uskon rattaiden olevan pidemmän päälle käytännöllisemmät, ja eihän sillä pulkallakaan joka paikkaa pääse. Ja meillä kun vielä koira aina kävelyillä mukana, niin eihän siinä hommassa enää kädet tahdo riittää! ;)
Esikoisen vauva-aikana tykkäsin käydä kaupungilla ja lenkkeillä paljon. Nyt kun olen hoitanut ystäväni poikaa(3v) vajaan vuoden, olen kokenut rankimmaksi sen, etten oikein pääse kahden lapsen kanssa minnekään kodin läheisyydestä, kun ei ole kaksostenrattaita. Eihän sitä välttämättä kahden kanssa tule useinkaan lähdettyä, mutta uskon, että kaksostenrattailla on myös jälleenmyyntiarvoa sitten kun niitä ei enää tarvitse.
 
meillä on lasten ikäero 1v9kk ja itse hankin tuplat, koska esikoinen nukku omissa vaunuissaan ulkona. Ja nyt olekin sitten paljon lenkkeilly kun oon poikia nukuttanu. Isompi on nyt 2v4kk ja edelleen nukkuu ulkona vaunuissa ja samoin vauvakin.;)

Suosittelen sinulle että ostat kaksostenrattaa, koska ei 2v lapsi jaksa kävellä vielä pitkiä matkoja. Meillä nämä vaunut on emmaljungan merkkiset. Niissä on kummallakin erillenen selkänoja jollon jos isompi ei nukku ja vauva nukkuu niin sillon pienemmän saa makuulle ja isompi sitten situu vieressä.

Uusia ei kannata ostaa koska se käyttöikä on aika lyhyt sitten loppujen lopuksi. Joten suosittelen käytettyjä=)

Jos on jotakin kysyttävää niin voi laittaa privaa tai tänne palstalle niin koitan vastata kysymyksiin=)
 

Yhteistyössä