Käykö teillä usein jehovan todistajia?

  • Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Meillä käy vähintään kerran vuodessa ja monesti on joku lappu postilaatikossa.Olen itse entinen helluntailainen,nykyään jo vuosia ollut ateisti.Olen sanonut ettei kiinnosta mutta eipä se tunnu heitä haittaavan.Miten saisi lopettamaan käynnit?
 
piinaava piru
Valitettavasti käy :(
Alkuun kävi noin 2 kertaa vuodessa ja aina sanoin suoraan ei kiitos! Ja ovi kiinne enkä suostunut ottamaan mitään uskonnollisia mainoksia vastaan.
Nyt on vaihtuneet toisiksi tädeiksi ja nuo käy kerran kuussa.
Olen avannut oven kun työntää vartiotorneja sisään ja ilmoittanut että älkää haaskatko minuunnäitä olen sanonut nätisti ja olen sanonut siis rumasti mutta ei niin ei :(
Viimeksi kun kävivät huomasin pienellä kynällä piirretyn rastin ilmestyneen ovikellomme päälle :O Olen kyllä kuullut että he merkkaavat mutta en voi sietää että oveamme käyvät tuhrimaan, se jos mikä on varmaa niin seuraavan kerran saavat rätin kouraan ja pestä ovemme
 
voi sentää
Mitä kerran vuodessa vaan? Voi se oliski ihanaa jos niin harvoin kävisivät.
Musta tuntuu että ne ramppaa täällä vähintään kerran kuukaudessa. Tulevat aina just siihen aikaan kun oon kiireellä menossa töihin. Oon vaan sanonut että nyt ei kerkee mitään oon menossa töihin, hyvää päivän jatkoo. ehkä siks ne tuleeki takas uudestaan. pitäis sanoa jotain rumasti. mutten kehtaa joku miehen äidin siskon mies on jehovan todistaja ja olis aika noloa jos se tuntis ne jotka täällä kiertelee, tai no miksei tuntis kun on pieni kylä. sais varmaan tietoonsa sen jostain jos mä niille jotain sanoisin.
 
"Mie"
Ei käy ikinä, koska asumme kerrostalossa, ja käsittääkseni he eivät saa enää kiertää kerrosaloissa? Anopin luona ne kyllä käy varmaan kerran kuukaudessa, hän asuu siis omakotitalossa ja pyytää jehovat aina ihan sisälle asti keskustelemaan :D
 
piinaava piru
[QUOTE="Mie";28222897]Ei käy ikinä, koska asumme kerrostalossa, ja käsittääkseni he eivät saa enää kiertää kerrosaloissa? Anopin luona ne kyllä käy varmaan kerran kuukaudessa, hän asuu siis omakotitalossa ja pyytää jehovat aina ihan sisälle asti keskustelemaan :D[/QUOTE]
Koskas tämmöinen 'laki' on tullut ettei saa kerrostaloissa kierrellä? Meillä nuo ramppaa riesaksi asti kohtelen sitä pohjasakkaan miten sattuu ja silti ne pirulaiset tunkee :kieh:
 
aareee
[QUOTE="Mie";28222897]Ei käy ikinä, koska asumme kerrostalossa, ja käsittääkseni he eivät saa enää kiertää kerrosaloissa? Anopin luona ne kyllä käy varmaan kerran kuukaudessa, hän asuu siis omakotitalossa ja pyytää jehovat aina ihan sisälle asti keskustelemaan :D[/QUOTE]

tämän tiedon sait siis luotettavalta kaksplus foorumilta :)
kyllä ne kerrostaloja kiertää.
 
Muutettiin viime elokuussa, nyt on käynyt ehkä kolme tai neljä kertaa!

Viimeksi kun kävivät, meillä oli kyltti ovessa, jossa luki "Shh... Vauva nukkuu".
Rouvat Jehovat tunkivat postiluukusta kolme kiloa jätepaperia, ja yhteen kulmaan oli kirjoitettu "Emme soittaneet ovikelloa, kun vauva nukkui :) terv. Riitta ja Leena".
 
Viimeksi eilen. Olin juuri lähdössä lenkille, joten sanoin, etten ehdi jäädä juttelemaan. Antoivat vain lehdet, kutsuivat tilaisuuteen ja jatkoivat matkaa.

Kerran parissa kuukaudessa käyvät lehtiä tuomassa. Toisinaan kutsutaan sisään jutuille, yleensä en ehdi juttelemaan pitempää aikaa.
 
"uskovainen"
Meitä eivät vaivaa, eivät luonnollisesti halua puhua Jeesuksesta. Vaikeaahan se oliskin uskovaisen kanssa jutella, kun eivät saa alkuun käyttää sitä omaa versiotaan raamatusta (luottamusta herättääkseen) ja eivät tunne oikeaa tarpeeksi hyvin välttääkseen "ansat"..
 
eivät käy enää
[QUOTE="vieras";28222829]Ei. Täällä se on auttanut kun sanoo suoraan ettei kiinnosta, älkää tulko enää.[/QUOTE]

Juurikin näin! Kerran keväällä oli katolta pudonnut lumet ja vanhahko huonojalkainen rouva lähti lumessa rämpimään kohti ovea niin minä kävin huutamassa oven raosta että jos olet jehovantodistaja voit samontein kääntyä takaisin. Sen jälkeen kävivät kerran ovella mutta sanoin saman niin ei ole enää vuosiin näkynyt.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eivät käy enää;28223026:
Juurikin näin! Kerran keväällä oli katolta pudonnut lumet ja vanhahko huonojalkainen rouva lähti lumessa rämpimään kohti ovea niin minä kävin huutamassa oven raosta että jos olet jehovantodistaja voit samontein kääntyä takaisin. Sen jälkeen kävivät kerran ovella mutta sanoin saman niin ei ole enää vuosiin näkynyt.
Nimenomaan. Pitää sanoa aivan heti ja ihan suoraan, kiertelemättä.
Minä olen sanonut välittömästi oven avattuani, kun näen että siellä on tuntemattomia ihmisiä lappu- ja lehtinivaskat kädessä, ennen kuin ehtivät sanoa sanaakaan: "Jos kyse on jostakin uskontojutusta, niin sanon ihan heti ettei kiinnosta yhtään, meille ei kannata tulla jatkossakaan, hyvää päivänjatkoa ja näkemiin, (klops ovi kiinni)". Näin.
 

Yhteistyössä