Käykö teillä lasten kaverit yökylässä paljon? En tykkää

• Viestiketjun aloittaja Yöpeikko
  • Ensimmäinen viesti
Yöpeikko
En kyllä ymmärrä mitä kivaa noissa yökyläilyssä oikein on. Joo, itse pienenä en ollut kuin kerran kaverilla yökylässä, enkä pitänyt siitä.
Meillä lapset itseasiassa ovat samaa luonnetta kuin minä mutta sillä erotuksella, että tykkäävät kun kaverit tulee meille yöksi. Joka yön jälkeen hirveä sotku ja pölyinen huone. Argh!

"vieras"
Saathan sinä vanhempana päättää, tuleeko teille vieraita :).

Sotku ja pöly (mistä sitä pölyä vieraiden takia tulee??) ei kyllä kuulosta kauhean ikäviltä asioilta, jos lapsillanne on kivoja ystäviä.

Nykyisin täällä on teinejä epämääräinen lukumäärä niin viikolla kuin myös viikonlopulla ja mä kyllä nautin ku ne viihtyy niin hyvin vanhuksenki seuras :)

Meillä on ollut oikeastaan aina yökyläilijöitä ja oma on myös tätä "pahetta" harrastanut, samoin olen itse lapsena tehnyt ja lapsuudenkotiini olivat kaverini aina tervetulleita yöksikin.

Meillä kuus vuotiaalla käy yövieraita (itse ei ole ollut kaverilla yötä) mutta kahdeksan vuotias ei halua yövieraita ... tai siitä ei ole juurikaan ollut puhetta. Mutta kyllä meille saa yökylään tulla.

"jaa"
Aikoinaan kun lapseni olivat pieniä, meillä oli yökyläilijöitä silloin kun minulle sopi: kun olin lomalla tms.

Koska molemmat vanhemmat käytiin töissä, ei arkena jaksanut sen enempää omia kuin lapsenkaan kavereita yökyläilemään.

Keittiönoita
On käynyt ja käy edelleenkin, vaikka kuopus täyttää jo 21 v :D Mä luulen, että lapsilla yökyläilyjen hauskus piilee siinä, että leikit tarvitsee lopettaa vasta nukkumaan mennessä ja aloittaa aamulla heti herättyä. Plus että illalla valojen sammuttamisen jälkeen voi höpötellä tai kertoa toisilleen vaikka kummitusjuttuja.

Ei vielä käy kun on niin pieni, mutta varmasti tulevaisuudessa saa tulla yökylään meille kavereita.

Meidän koirallakin on joskus kaveri täällä yökylässä, sen jälkeen vasta onkin pölyä ja karvaa ympäri kämppää kun painivat, mutta onhan meillä imuri, en osaa tuollaisesta ärsyyntyä. Ja koirakin nauttii silminnähden kun on kaveri :cool:

Minulle tuo mahdollisuus suotiin, ja ne ovat lapsuuden parhaita muistoja.. en olekaan ajatellut etteivät vanhempani varmaan hyppineet kattoon riemusta. Jos lapsi(a) siunaantuu, toivon etten ole tullut sellaiseksi, ettenkö tuota huvia sallisi. Ymmärrän toki, että siinä on omat juttunsa.. toisen lapsen tykkäämiset ja allergiat ja sotkut :)

"Molleri"
Meillä käy vähän yövieraita miehen työn vuoksi, mutta tyttö 9v on ahkera yökyläilijä millon kaverin luona, mummolassa tai missäkin :D

Muistan itse että oli tosi kivaa päästä kaverille välillä, kikateltiin ja valvotiiin vähän pidempään ku normaalisti.

"minä vain"
Meille saa aina tulla <3 On ihana kuunnella niitä leikkejä, kikatteluja jne. Jos ei halua itselleen vieraiden tuomaa lakanapyykkiä, niin voi pyytää vieraita kääräisemään mukaan omat petivaatteet sängystään.

aapp
[QUOTE="vieras";27556296]Saathan sinä vanhempana päättää, tuleeko teille vieraita :).

Sotku ja pöly (mistä sitä pölyä vieraiden takia tulee??) ei kyllä kuulosta kauhean ikäviltä asioilta, jos lapsillanne on kivoja ystäviä.[/QUOTE]

Juu, olen yrittänyt rajoittaa yökyläilyä muuten heitä olisi joka viikonloppu täällä "hotellimajoituksella".
Sotkua on, ja pölyäkin koska yöllä sitten leikkivät tyynyillä ja peitoilla...olen pikkutarkkainen ilon pilaaja. Saa kivittää!

vierailija
Vanha ketju jo, mutta pakko olla erilainen kun muut, mä inhoan jos meille tulee lasten kavereita yökylään!! Tai ylipäänsä lasten kavereita kylään.. hyi mua... päivisin kavereita kyllä käy, sitä en voi kieltää, mutta yökylään en ota kuin pakosta! En ole itsekkään koskaan tykännyt käydä yökylässä ehkä tää johtuu siitä, että en halua meillekkään ketään... en vaan tykkää...

vierailija
Vanha ketju jo, mutta pakko olla erilainen kun muut, mä inhoan jos meille tulee lasten kavereita yökylään!! Tai ylipäänsä lasten kavereita kylään.. hyi mua... päivisin kavereita kyllä käy, sitä en voi kieltää, mutta yökylään en ota kuin pakosta! En ole itsekkään koskaan tykännyt käydä yökylässä ehkä tää johtuu siitä, että en halua meillekkään ketään... en vaan tykkää...
Niin, lapsesi varmaan haluaisivat onhan koti myös heidän. En minäkään aina jaksaisi mutta koska tosiaan ei ole vain minun kotini niin heille sen sallin. Sellaista se on, lapsista lähtee ääntä ja eloa, sotkevatkin vielä. Olet varmaan yksi niistä vanhemmista joka ulkoistaa lastensa hoidon aina mielummin muille vanhemmille, Menkää muualle kuin meille. Kyllä ihminen on sitten itsekäs. Minä minä minä ja mitä minä haluan muista viis. Edes omille lapsille ei viitsitä suoda yökyläilyn muistoja. Muistavat sitten aikuisena kuinka heille ei koskaan saanut mennä. Muistavat myös hyvin toisten vanhemmat jotka soivat näitä ihania muistoja ja jonne oli aina tervetullut.

Yhteistyössä