Kävittekö synnytysvalmennuksessa?

unikuu108
en tainnut ekasta käydä.. jossain neuvolan kolmipäiväisellä perhvalmennuskurssilla kävin.. vai oliko sekin synnytysvalmennus???? en muista. kiva oli et jäi kolme äitiä/perhettä lähialueelta kavereiksi.

ja nyt meen pakolliseen haikaranpesän valmennukseen..
 
kävin ekaa odottaessa kaksi kertaa neljästä ja ihan turhake oli koska kaikki ne asiat olin jo ottanut etukäteen selvää. Ja ehkä vähän ahdistavaa kertoa ringissä vuoronperään synnytyspeloistaan ja repeämispeloistaan kun läsnä kuitenkin tuntemattomia miehiä joiden kanssa en todellakaan olisi halunnut niitä asioita jakaa.
 
Miulle se oli erityisen positiivinen kokemus. Opin parhaiten kuuntelemalla ja keskustelemalla. Mulle ei vaan jää noi asiat päähän ite lukemalla.

Meillä oli hyvä tunnelma siellä muutenkin. Sain paljon ajateltavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ekan aikana käytiin. Ja onneksi käytiin, sillä mies luuli siihen asti, että synnytys on suunnilleen yhtä helppoa kuin maitopurkin hakeminen lähikaupasta...
Joo toikin oli hyvä, kun mieskin sai siellä tietoa, jota se ei varmastikaan oisi lukemalla hankkinu.
 
Oltais menty, mutta neuvolan terkka unohti kertoa millon ne on eikä itellä raskauden ekalla kolmanneksella tullu mieleen kysellä et millon on synnytysvalmennukset :whistle: No terkka lohdutti et voidaan mennä sit syksyllä et ne alkaa syyskuun puolessa välissä. Ei siinä mitään, mutta mulla oli laskettuaika elokuun alkupuolella :headwall:

Ite piti sit ottaa selvää kaikesta. Ei terkka sit mitään niistä puhunu, loppu raskaudessa vaan selitteli kuinka ihanaa synnytys on :LOL: Synnytyksen jälkeen ei sit enää maininu asiasta. (mulla käynnistettiin 3 päivää ja kun synnytys vihdoin käynnistyi, niin odotin epiduraalia 5 tuntia).
 
Näinmeillä
Todellakin, meidän ukko meni ihan keskenään synnytysvalmennukseen ne kaksi kertaa, kun itse olin matkaduunissa enkä ehtiny. Synnytys oli sitten hätäsektio ja loput suunniteltuja sektioita. Mut himas oli hauskaa molemmilla, kun sain hengitysharjoitusopastusta ja rentoutumisvalmennusta!!
 
Mitenkäs se kaikkien kohdalla olisi turhaa, jos se on ap.:n kohdalla ollut ja kuinka ap. tietää, ettei hän tule koskaan niitä tietojaan tarvitsemaan? Minä opin hengitystekniikan eli läähätyshengityksen ja ilman sitä ei synnyttämisestä olisi tullut yhtään mitään.
 
No me ei menty, syystä tai toisesta, mutta en koe että olisin jäänyt mistään paitsi. Hankittiin itse tietoa. Käytiin kyllä sairaalan esittelykierros, mikä oli todella hyvä. Tiesi sitten minne tulla ja millaista on.
 
Kerran käväisin sillon reilu 10v sitten ja tulin pois nauraen... kaikki istu paskajäykkänä ja kuunteli yksipuolista luentoo miesopettajalta joka ei tuntunut titävän misstään mitään :D hyvin on tullu 2 lasta maailmaan ilman puuskutus harjotuksia ja niin tulee kolmaskin.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Kerran käväisin sillon reilu 10v sitten ja tulin pois nauraen... kaikki istu paskajäykkänä ja kuunteli yksipuolista luentoo miesopettajalta joka ei tuntunut titävän misstään mitään :D hyvin on tullu 2 lasta maailmaan ilman puuskutus harjotuksia ja niin tulee kolmaskin.
just semmosta se oli. ja sillon kun mä kävin niin oli talviolympialaiset (2002) niin kaikki isät vaan kierteli tuoleissaan ja tuijotteli kelloo. :D :headwall:
 
Esikkoo kun ootin, käytiin.

Kun kolmatta aloin oottaan (ja hällä eri isä ) niin äippäneuvolassa sanoivat et pitää mennä synnytysvalmennukseen koska isä on ekakertalainen!! Ja just olin käynyt äippäpolilla missä sovittiin päivä milloin tehdään suuniteltu sektio!!
Th ties tään mutta silti jokakerta sanoi että pitää mennä valmennukseen!!

Eipä menty! Ei paljoo huvittanu mennä kuunteleen miten synnytetään alakautta, kun tiedossa kerta oli ja on, että en koskaan voi alakautta synnyttää!!
 
Esikoista oottaessa käytiin, oli kyllä turhaakin turhempi kokemus... Ei siis mitään uutta siellä. Paitsi se synnytysosasto-kierros oli ihan kiva.
Tokasta ei menty, eikä kait täällä päin tarjotakaan kuin ekaa odottaville, jos nyt en ihan väärin muista.
 
ensisynnyttäjä
En käynyt synnytysvalmennuksessa. Meille ei sellaista täällä Oulussa järjestetty. Sen sijaan 4 x perhevalmennuksessa kävin ja koin sen aika turhaksi. Siellä käytiin ties mitä parisuhteen kriisejä läpi ja puhuttiin liirumlaarumia synnyktyksestä. Synnytys tuntui olevan niin hieno ja helppo asia, mutta lasten hoito ja parisuhde ei. Mä olisin kaivannut just sellaista käytännön hengitysharjoutusta ja "raakaa" synnytysvideoita veriroiskeineen, mutta sain vaan jotain pehmoa.
 

Yhteistyössä