Kävin tänään viidessä eri vakuutusyhtiössä kysymässä liikennevakuutusta, kaikissa joutuu maksamaan vuoden maksut etukäteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blaah

Vieras
enkai mä nyt vuoden maksuja maksa kun en tiedä onko mulla autoa edes niin kauan. Luottotiedoton ei saa edes kahdessa erässä maksaa liikennevakuutusta :o

Eipä mulla ole tuosta noin vaan laittaa 500 euroa pelkkiin vakuutuksiia + auton hinta päälle, kerran ei lainaakaan saa mistään

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
niinpä, ikävä juttu mutta ei kai firmat halua antaa palvelua henkilölle kun eivät tiedä saavatko rahoja koskaan itselleen.

No Jos maksan esim kolmen kuukauden välein, niin vakuutushan on vain sen 3kk voimassa. Ellen maksa seuraavaa erää niin mullahan ei silloin ole heidän palvelu edes voimassa. En ymmärrä missä on ongelma. Ymmärtäisin jos kyse olisi luotolle myymisestä, eli palvelu saadaan ensin ja maksu hoidetaan vasta sitten, mutta vakuutuksessa se ei kyllä mene niin päin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No saathan sä sit rahat takasin jos myyt auton. Esim. jos myyt autos vaikka kesäkuussa, niin saat sit loppuvuoden rahat takasin.

mut en oo silti maksamassa koko vuoden vakuutusmaksuja kerrallaan

No sit et hommaa sitä autoo. Käsitin vaan tuosta, et kun sanoit että et maksa vuoden maksuja, kun en tiedä onks sulla autoo ees niin kauaa. Et jos ei ole, niin sä saat rahasi takaisin siltä loppuajalta jos sulla ei sitä autoo sit enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja blaah:
enkai mä nyt vuoden maksuja maksa kun en tiedä onko mulla autoa edes niin kauan. Luottotiedoton ei saa edes kahdessa erässä maksaa liikennevakuutusta :o

Eipä mulla ole tuosta noin vaan laittaa 500 euroa pelkkiin vakuutuksiia + auton hinta päälle, kerran ei lainaakaan saa mistään

No varmaan just siitä syystä sulla on luottotiedot menneet, koska sulla ei ole ollut ennenkään varaa. Kun ei oo varaa, ei kannata ostaa autoa!
Maksetut vakuutusmaksut saa takaisin, jos vakuutuksen irtisanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja :
olen saanut autovakuutuksen ja pystyn maksamaan osissa vaikka luottotiedot ovat menneet.

Ei myönnetä kuulemma edes ennenkuin on maksettu. Joo, saahan luottotiedoton vakuutuksen, mutta se on maksettava kerrallaan koko vuodeksi. En mä ala maksamaan sellaista summaa, kun joutuisin lainaamaan rahaa sen takia tai säästämään koko vuoden.

No teeppä vaikka näin, maksa se vakuutus kokonaisuudessaan, sen jälkeen menet konttorille ja pistät auton seisontavakuutukseen, jolloin sun rahat palautuu, jatkakt sitten vakuutusta ja kas, saat sen ihan samoissa erissä kuin me muutkin.
Ja tämä on fakta.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja blaah:

No varmaan just siitä syystä sulla on luottotiedot menneet, koska sulla ei ole ollut ennenkään varaa. Kun ei oo varaa, ei kannata ostaa autoa!
Maksetut vakuutusmaksut saa takaisin, jos vakuutuksen irtisanoo.

Ja nythän olikin kyse mun varakkuudesta, huoh.. Mulla ei ole samaan aikaan varaa ostaa autoa sekä maksaa vuoden vakuutuksia. Se ei tarkoita sitä, etteikö mulla olisi varaa ostaa auto + maksaa vakuutuksia niin miten muutkin ihmiset ne maksavat, eli erissä

Ainoaankaan vittuiluviestiin en jaksa enää vastata

olen saanut autovakuutuksen ja pystyn maksamaan osissa vaikka luottotiedot ovat menneet.

Ei myönnetä kuulemma edes ennenkuin on maksettu. Joo, saahan luottotiedoton vakuutuksen, mutta se on maksettava kerrallaan koko vuodeksi. En mä ala maksamaan sellaista summaa, kun joutuisin lainaamaan rahaa sen takia tai säästämään koko vuoden.

sain vakuutuksen enkä joutunut mitään maksamaan etukäteen ja maksutkin tulee 6 kertaa vuodessa. ei mitään ennakkomaksua vaadittu.

sain vakuutuksen enkä joutunut mitään maksamaan etukäteen ja maksutkin tulee 6 kertaa vuodessa. ei mitään ennakkomaksua vaadittu.

missä vakuutusyhtiössä sulla on? Luin netistä, että mm fenniasta saisi, mutta paskanmarjat

missä vakuutusyhtiössä sulla on? Luin netistä, että mm fenniasta saisi, mutta paskanmarjat

ifissä mulla on vakuutukset

Jaa. En mä vaan ole joutunut etukäteen maksamaan. Aivan perusvakuutuksen autooni hain, silloin kun sellainen oli. Kaskoa ym en saanut, mutta perusvakuutuson pakko antaa, eihön sillä autolla muuten saa edes ajaa. Eikä halpaan autoon mitään erikoisvakuutuksia tarvii

No Jos maksan esim kolmen kuukauden välein, niin vakuutushan on vain sen 3kk voimassa. Ellen maksa seuraavaa erää niin mullahan ei silloin ole heidän palvelu edes voimassa. En ymmärrä missä on ongelma. Ymmärtäisin jos kyse olisi luotolle myymisestä, eli palvelu saadaan ensin ja maksu hoidetaan vasta sitten, mutta vakuutuksessa se ei kyllä mene niin päin
Liikennevakuutus on lakisääteinen eikä vakuutusyhtiö kerran vakuutuksen myönnettyään voi sitä irtisanoa edes maksamattomien laskujen vuoksi.
Tämän vuoksi vakuutusyhtiöt eivät halua naimisiin maksuhäiriöisten kanssa koska heistä ei pääse eroon.

Yhteistyössä