kävin kaupassa ja mua harmittaa että kuinka paljon rahaa sinne meni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
ostin pojalle vk-puvun. en ostanut keväällä kun vanha meni vielä joten kuten. Mutta ei kyllä mene enää syksyllä. ok siinä mielessä ehkä säästin koska puku oli -50% alennuksessa ja hintaa sille tuli 34,90€.

Toinen turha ostos oli tytölle sellainen topmodell juttu missä piirretään yms. maksoi jotain 12,90.

Siihen päälle normi ruokatäydennys maidot, leivät, vihannekset ja pari purkkia tonnikalaa yms niin hintaa paukahti 64€.

huh.

300€ enää käytettävissä. seuraava raha on lapsilisä joka tulee 26pvä. siihen taitaaki olla 2viikkoa vielä. :(

Ei toivoakaan että sais tässä kuussa mitään säästöön.
Säästöprojekti menossa, tällä hetkellä säästössä 9000€. Ei huvittais jos pitäis ruveta ottaa rahaa säästöstä ruokaan yms.

tai no eihän tuota vk-pukua voi turhaksi laskea. ei se nyt syksyllä pärjää hoidossa pärjää ilman kunnon vaatetta.

Ai että 300e ei riitä kahdeksi viikoksi? (Tai 12 pv) 0.0

Onko paljon suita ruokittavana tai pitkä työmatka = isot bensakulut vai miksi ei muka riitä? 300 eurolla syö ja tekee vaikka mitä, ainakin meidän 3 henkinen perhe jolla menee joitakin kymmeniä euroja tuossa ajassa myös bensoihin.

Ainahan iso kauppalasku harmittaa, mutta eihän tuossa nyt mitään niin ylikallista turhaketta ollut kuitenkaan.

2 aikuista, 2lasta. rehellisesti sanottuna en tajua minne se raha menee mutta tuntuu että se menee liian nopeasti. hups hei tuosta noin vaan menee lähes satanen taas varmaan alkuviikosta kun tankkaa auton ja hakee lääkkeet apteekista. siihen vielä ruoka kulut päälle ja pari laskua.

Kyllä sillä pärjää mutta harmittaa se just että siitä ei jää mitään säästöön. Ensin olin pitkään työtön ja nyt sitten osa-aikainen työ joka sekin tietty määräaikainen ja päättyy elokuussa. tuntuu ettei rahaa ole kuitenkaan yhtään sen enempää vaikka töissä oltu. Eikä työllisyys tilanne meidän alueella näytän kovin "iloiselta". :/

Jos säästössä on jo 9000 niin olisin kyllä ihan hiljaa ja jättäisin tässä kuussa laittamatta sinne mitään..

Niinpä. En kyllä kehtaasi narista jos on jo tuollaanen summa säästös. Tuosta voi kuitenki hätätapaukses ottaa rahaa, mutta ku joillaki ei oo muuta ku se 300 euroa...

2 aikuista, 2lasta. rehellisesti sanottuna en tajua minne se raha menee mutta tuntuu että se menee liian nopeasti. hups hei tuosta noin vaan menee lähes satanen taas varmaan alkuviikosta kun tankkaa auton ja hakee lääkkeet apteekista. siihen vielä ruoka kulut päälle ja pari laskua.

Eipä sitten muuta kuin kirjanpito käyttöön. Siihen käy ruutuvihko tai netissä Martoilla on tosi hyvä pohja, sitä minäkin käytän. Kun ensin tiedät, minne teidän rahat menee, pystyt katsomaan, mitä voisi vähentää. Menojen perusteella voi sitten tehdä budjetin. Tuo ei ole ollenkaan työlästä, tokihan siihen jonkin verran aikaa menee.

Jos säästössä on jo 9000 niin olisin kyllä ihan hiljaa ja jättäisin tässä kuussa laittamatta sinne mitään..

Kyllä. Itse olen vasta raskaana mutta huolettaa tulevan lapsen ruokkiminenkin jo nyt.. TIli näyttää nollaa, miehelle tulee työmarkkinatuki vasta parin viikon päästä.. :(
Mulla se 300 euroa tulee käyttöön ihan koko kuulle - 30 pv. ..
Teillä toki lapsetkin ruokittavana, mutta oispa mullakin säästössä melkein 10 000, kuten sulla, on vaan velkaa meillä miehen kanssa.. :'(

Ens viikolla täällä ei ole edes köyhien ruokalahjoitusta kun on juhannusviikko jne.. ;(

[QUOTE="Köyhä";28604629]Kyllä. Itse olen vasta raskaana mutta huolettaa tulevan lapsen ruokkiminenkin jo nyt.. TIli näyttää nollaa, miehelle tulee työmarkkinatuki vasta parin viikon päästä.. :(
Mulla se 300 euroa tulee käyttöön ihan koko kuulle - 30 pv. ..
Teillä toki lapsetkin ruokittavana, mutta oispa mullakin säästössä melkein 10 000, kuten sulla, on vaan velkaa meillä miehen kanssa.. :'(

Ens viikolla täällä ei ole edes köyhien ruokalahjoitusta kun on juhannusviikko jne.. ;([/QUOTE]

Koita soittaa seurakunnan diakonille ja kysyä osto-osoitusta kauppaan.

Mullakin on säästössä 14 000e ja en tod halua siitä pennikään laittaa ruokaan joten ymmärrän todella hyvin ap:ta. Mielummin näämme nälkää. Ne on säästöjä ei käyttörahaa. Pidät nyt vaan väli kuukauden säästämisessä tai laitat ihan vaan 20e.

Jos sulla ap on olo että rahat 'vaan hupenee' niin ota ihan joka ikisestä ostoksesta kuitti, ynnää kerran tai pari kuussa mihin rahat on menneet ja seuraa tarkasti mistä pystyy järkevästi karsimaan.

Just. Mä otin ihan huoletta tänään säästöstä 230€ ja ostin kengät, housut, meikkejä, uudet rintaliivit ja kaks paitaa. Ja rahaa kuitenkin tuosta vielä yli 100e jäljellä. Siitä vielä huomenna käyn kiertelemässä ja kaartelemassa jos löytyis lisään vaatteita. Ja kampaajallekkin varasin ajan. Säästöön jäi vielä reilu 100€

Niin ja käyttötili näyttää 230e ja meillä tulee myös seuraavan kerran lapsilisä ja sit pari päivää niin kotihoidontuki ja sitten ensimmäinen päivä tulee myös rahaa jonkun verran. Enkä kyllä ole yhtään huolissani, että riittääkö rahat siihen asti, että saadaan seuraavan kerran rahaa.

Jos mulla olis säästössä noin paljon niin en kyllä valittais kyllä yhtään. Tyytyväinen vaan olisin.

Yhteistyössä