Kättärin toiminta, onko tosiaan näin?

  • Viestiketjun aloittaja Tinu
  • Ensimmäinen viesti
Tinu
Voihan nenä kun ottaa päähän! Menin helmikuun puolessa välissä terveyskeskus lääkärille ja sain sieltä lähetteen kätilöopistolle. Soitin lähetteen perään kättärille kun lääkärikäynnistäni oli reilu kolme viikkoa. Sanoivat kättärillä, että kutsu perustutkimuksiin tulee viimeistään 16.3.

No vihdoinkin sain 20.3. kirjeen kätilöopistolta ja avasin sen malttamattomana. Vihdoinkin meidänkin kohdalla tapahtuisi jotain! Voi sitä PETTYMYKSEN määrää kun kirje sisälsi seuraavan tekstin:

"Olemme vastaanottaneet terveyskeskuslääkärin lähetteen. Ajanvarauskirje lähetetään myöhemmin erillisenä lähetyksenä." Anteeksi mitä? Huvittavinta oli se, että kirje oli päivätty 14.3, vaikka lähete on saapunut kättärille jo 23.2 (soitin aikaisemmin). Mistäkön se hoitotakuu nyt sitten lasketaan?

Kyllä tuntuu tosi ikävältä kun vieläkään en saanut edes aikaa. Ei minua niinkään haittaa pitkät jonot, mutta oishan se kiva edes päästä sinne jonoon. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Vitsi että odottavan aika on pitkä! :headwall:
 
mie
Aika erikoiselta kuulostaa.
Mulla laitettiin tammikuun alkupuolella lähete Halsingin naistenklinikalle ja ensikäynti oli jo siitä kolmen viikon päästä!! Sen jälkeen on keritty jo tutkimaan miehen simpat, musta imetty verta enemmän kuin laki sallii :D ja follikkeliultrakin tehty. Viikon päästä aukiolotutkimus.
Omituista jos kättärillä noin pitkät jonot, mut naikkarille pääsee lähes heti.
Toivottavasti saat ajan pian!
Hyvää kevättä ja plussatuulia.
 
Mitenköhän se muuten määräytyy että mihin saa lähetteen? Vai voiko sen itse päättää kumpaan pyytää? Mulle lääkäri kirjoitti Mehiläisestä lähetteen Naikkarille, itse en silloin edes tiennyt että Kättärilläkin tehdään näitä lapsettomuushoitoja. Meillä myös hoidot edenny Naikkarilla ihan hyvin.
 
Hei!

Itsekin kiinnitin huomiota tohon, että lähete olisi Kättärille. Käsittääkseni Kättärillä ei kyllä tehdä mitään lapsettomuuteen liittyviä tutkimuksia tai hoitoja. Helsingissä Naistenklinikan hormonipoli olis oikea paikka. Olisikohan nyt joku sekaannus? Vai puhutko ap lapsettomuustutkimuksista vai jostain muusta?
 
Meille selitettiin, että Kättärillä hoidetaan alkukartoitukset ja suunnitellaan mitä tehdään ja Naikkarilla sitten tehdään varsinaiset toimenpiteet. Eli suomeksi sanottuna byrokraattinen kuvio HUS:sin sisällä taitaa olla kyseessä.

Meidätkin passitettiin Kättärille, vaikka olemme jo aiemmin käyneet peruskokeissa (aukiolot, simpat, verikokeet ym) yksityisellä.

(Mainittakoon, että nyt kaikki seisoo, koska en ole saanut tarpeeksi painoa putoamaan. Grrrrr!)
 

Yhteistyössä