Kätilöopiston lapsettomuushoidot

• Viestiketjun aloittaja LaSposa
  • Ensimmäinen viesti
LaSposa

Onko täällä muita, jotka ovat julkisella puolella Kätilöopiston perhesuunnittelupuolella lapsettomuustutkimuksissa? Olis kiva kuulla kokemuksia, koska itse odottelen tässä ensimmäistä yhteydenottoa heiltä, jonka pitäisi kuulema tulla lähiaikoina...

Onko Kättärillä tosiaan lapsettomuushoitoja? Minä olen itse yksityisellä Felicitas klinikalla, mutta kun sain tässä keskenmenon lääkäri ei halunnut minun menevän Kätilöopistoille, koska Naistenklinikka on ainoa julkinen Helsingissä joka tekee IVF hoitoja.

Ei nyt ihan liity sun kysymykseesi, mutta ihmettelen vain..

Minä olen kättärin perhesuunnittelupolilla ollu jo yli kaksi vuotta... Ja Inssit ja IVF:t tehdään naistenklinikalla, joka on samaa hus:iä. Pari kuukautta taisi mulla mennä kun sain omalta lääkäriltä lähetteen siihen kun kutsu tutkimuksiin tuli. Onnea matkaan! =)

LaSposa

Sain eilen juuri kirjeen, joten maaliskuussa meillä on ensimmäinen käynti siellä. Toivottavasti siitä asiat lähtee etenemään nopeaan tahtiin ilman turhia odotteluja.

Onnea kaikille matkaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 21:41 LaSposa kirjoitti:
Onko täällä muita, jotka ovat julkisella puolella Kätilöopiston perhesuunnittelupuolella lapsettomuustutkimuksissa? Olis kiva kuulla kokemuksia, koska itse odottelen tässä ensimmäistä yhteydenottoa heiltä, jonka pitäisi kuulema tulla lähiaikoina...

me ollaan menossa sinne ens pe..jas pelottaa hiukan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:23 Nala78 kirjoitti:
Minä olen kättärin perhesuunnittelupolilla ollu jo yli kaksi vuotta... Ja Inssit ja IVF:t tehdään naistenklinikalla, joka on samaa hus:iä. Pari kuukautta taisi mulla mennä kun sain omalta lääkäriltä lähetteen siihen kun kutsu tutkimuksiin tuli. Onnea matkaan! =)
me saatiin kutsu tutkimuksiin 2 viikkoa sen jälkeen kun lekuri oli laittanu lähetteen.. mikäköähn noissa on syynä että viahtelee ne aja? yhdellä tutulla kesti 3 kk

no nyt on siellä kättärillä käyty ja tutkimukset saatu pyörimään urakalla. hirveesti mua jännitti mutt aoli kyllä todella ihanaa ja ystävällistä henkilökuntaa. lääkäri jännitin kauheesti koska oli mies mutta ihan kyllä osas asiansa ja oli tosi kohtelias..nyt hiukan jo helpotti. :D

LaSposa

Aff kiva kuulla kokemuksia, kun itsellä sama edessä parin kk päästä! Mitenkä nopeasti ekan tapaamisen jälkeen hommat lähtee etenemään? Onko sulla jo seuraava tapaaminen sovittuna heti? Ajattelin vaan, että meneekö tässä ikä ja terveys ennen kun jotain tapahtuu... Mun kohdalla kai aukioloultra ois syytä tehdä mahd. pian...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 16:28 alff kirjoitti:
no nyt on siellä kättärillä käyty ja tutkimukset saatu pyörimään urakalla. hirveesti mua jännitti mutt aoli kyllä todella ihanaa ja ystävällistä henkilökuntaa. lääkäri jännitin kauheesti koska oli mies mutta ihan kyllä osas asiansa ja oli tosi kohtelias..nyt hiukan jo helpotti. :D
Mulla oli kanssa ekalla kerralla mieslääkäri, joka tosiaan oli ihan mukava. (Ei edes mitenkään tarttunut siihen, että mulla on hiukkasen ylipainoa...) Muilla käynneillä olen sitten "tapaillut" osastonlääkäriä joka on nainen ja Satu Suhonen nimeltään. Todella mukava ja empaattisen tuntuinen lääkäri. Ja ihan mukavaa on ollut muukin henkilökunta sekä myös ne pari lääkäriä, jotka on tehneet inssin Naistenklinikalla. Kyllä se siitä lähtee rullaamaan. Onnea hoitoihin sinullekin! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 21:47 LaSposa kirjoitti:
Aff kiva kuulla kokemuksia, kun itsellä sama edessä parin kk päästä! Mitenkä nopeasti ekan tapaamisen jälkeen hommat lähtee etenemään? Onko sulla jo seuraava tapaaminen sovittuna heti? Ajattelin vaan, että meneekö tässä ikä ja terveys ennen kun jotain tapahtuu... Mun kohdalla kai aukioloultra ois syytä tehdä mahd. pian...
no sain terolut kuuirn että saan menkat alkamana ja sitten heti siitä soitan ajan ja meen testeihin. tekivät nyt sisätutkimuksen ja sisäultran. ukolta otettiin vaan verikoe ja spermanäyte vasta kun se on valmis

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 09:15 Nala78 kirjoitti:
\
Mulla oli kanssa ekalla kerralla mieslääkäri, joka tosiaan oli ihan mukava. (Ei edes mitenkään tarttunut siihen, että mulla on hiukkasen ylipainoa...) Muilla käynneillä olen sitten "tapaillut" osastonlääkäriä joka on nainen ja Satu Suhonen nimeltään. Todella mukava ja empaattisen tuntuinen lääkäri. Ja ihan mukavaa on ollut muukin henkilökunta sekä myös ne pari lääkäriä, jotka on tehneet inssin Naistenklinikalla. Kyllä se siitä lähtee rullaamaan. Onnea hoitoihin sinullekin! =)

kiitos. eiköhän se tästä kun saadaan selville mikä mättää. osa jo selvis siinä sisäuyltrassa tosin. mulla on kuulemma vasen munasarja normaalia pienempi ja ei oo follekkeja tarpeeks.. kuulemma korjaantuu hormoneilla joten ei sen suurempaa vielä.
et viittis kertoa mikä on toi inssi? :ashamed: en ole uskaltanut ottaa hirveesti selvää etukäteen etten sais mitään paniikkia sitten turhaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 12:53 alff kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 09:15 Nala78 kirjoitti:
\

kiitos. eiköhän se tästä kun saadaan selville mikä mättää. osa jo selvis siinä sisäuyltrassa tosin. mulla on kuulemma vasen munasarja normaalia pienempi ja ei oo follekkeja tarpeeks.. kuulemma korjaantuu hormoneilla joten ei sen suurempaa vielä.
et viittis kertoa mikä on toi inssi? :ashamed: en ole uskaltanut ottaa hirveesti selvää etukäteen etten sais mitään paniikkia sitten turhaan.

Lapsettomuushoitoslangia... Eli inssi on inseminaatio. Mulla oli ensin clomifenit useilla eri annostuksilla. Kun ne eivät toimineet siirryttiin ovulaatioinduktiohoitoihin, elikkä pistoshoidot. Kasvatettiin munasoluja puregonilla ja irrotettiin sitten pregnylillä. Nyt on vielä lugesteronikapselit, jotka on keltarauhashormonia. Seuraavaksi sitten mennään IVF-jonoon, joka on kuulema puolisen vuotta... Ja se IVF on koeputkihedelmöitys... Sie varmaan saat vieläs emmoisen esitelehtisen hoidoista, jossa noita on kuvailtu hyvin. Siis jos tarviit. Voi olla että "kevyt" hormonihoito riittääkin jo siulle.
Mulla ongelmana on pco, eli monirakkulaiset munasarjat, joissa ei luomusti pääse johtofollikkeli kasvamaan.

Yhteistyössä