kätilöopisto/haikaranpesä

Synnytin tyttäreni siellä 6 viikkoa sitten. Muuta ei voi sanoa, kuin että kokemus oli todella hyvä! Henkilökunta oli mukava ja synnytyskin meni todella hyvin! Jos vielä synnytän, niin menen kyllä Haikaranpesään!! :)
 
Mullakin kaikki meni suht hyvin siellä, ainoastaan koko sessio kesti pitkään.. mm. ponnistin 1,5h. Poika painoi 4775g ja pituus 55cm eli kyllä oli vauvalla kokoakin. Henkilökunta oli aivan mahtava ja sen ja oman mihen tuen avulla sitä jaksoi vaikka välillä tuntui että nyt saa riittää -> mä lähden kotiin. ;) Meidän tukena oli siis kätilöt Sanna Rautavirta ja Heidi Nesteoja. Aivan ihania ihmisiä! Minä myös haluan sinne uudestaan synnyttämään!
 
Hermione, oliko Heidillä vaaleat hiukset ja ikää 30->? Meillä synnytyksessä mukana oli kätilö Raakel Lähdeaho ja muuten meitä hoiteli vaaleatukkainen Heidi-kätilö, tosin en muista sukunimeä, enkä muistanut sitä kysyäkään. :( Kyllä oli "pikkusellanne" kokoa! Oma tyttäreni oli 4060g ja 51cm. Synnytys kesti vajaan 6 tuntia ja esikoinen oli kyseessä. Kätilöt varoittelivat, että jos hankin lisää lapsia, niin voin varautua vielä nopeampiin synnytyksiin. Tässäkin synnytyksessä mentiin Kättärille ambulanssilla...Eikä ehditty olla siellä kun vajaa tunti, niin tyttö näki jo päivänvalon! Henkilökunta oli kyllä korvaamaton! Kannustivat kaikessa.
 
Eihän se mikään Heidi ollut joka meitä siellä hoiteli, vaan Heli. Rupesin jälkeenpäin miettimään kun kirjotin, että olikohan se nimi sittenkään Heidi ja yhtäkkiä tajusin, että sehän olikin Heli! Sukunimeä en siis muista ja haluaisin sen tietää. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2004 klo 10:39 hanna-mari kirjoitti:
Eihän se mikään Heidi ollut joka meitä siellä hoiteli, vaan Heli. Rupesin jälkeenpäin miettimään kun kirjotin, että olikohan se nimi sittenkään Heidi ja yhtäkkiä tajusin, että sehän olikin Heli! Sukunimeä en siis muista ja haluaisin sen tietää. :(
no heip!
Sori mut en tavannu siellä Heliä, joten en tiedä sukunimeä. Kiva "kuulla" muidenkin kokemuksia sieltä. Onnittelut muuten vielä uuden perheenjäsenen johdosta! :D
 
Hermione, kiitos onnitteluista. Millä raskausviikoilla poikanne syntyi? Tyttäreni syntyi 10 päivää yli lasketun ajan, rv 41+3. Yliaikaspoli olisi ollut samana päivänä, mutta sinne ei tarvinnut mennä kun tyttö päätti tulla itsekseen! Ajattelin vaan poikanne isoa kokoa, että onko ollut yliaikainen? Kyllä on tainnu olla ponnistettavaa noinkin isossa "möhkäleessä", kun moni jo taivastelee tyttäreni kokoa syntyessään, että olipa iso, mutta siihen vielä yli puoli kiloa lisää, niin huh huh! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2004 klo 09:57 hanna-mari kirjoitti:
Hermione, kiitos onnitteluista. Millä raskausviikoilla poikanne syntyi? Tyttäreni syntyi 10 päivää yli lasketun ajan, rv 41+3. Yliaikaspoli olisi ollut samana päivänä, mutta sinne ei tarvinnut mennä kun tyttö päätti tulla itsekseen! Ajattelin vaan poikanne isoa kokoa, että onko ollut yliaikainen? Kyllä on tainnu olla ponnistettavaa noinkin isossa "möhkäleessä", kun moni jo taivastelee tyttäreni kokoa syntyessään, että olipa iso, mutta siihen vielä yli puoli kiloa lisää, niin huh huh! :eek:
Poika syntyi rv 40+5. Sinä päivänä oli mun tarkoitus varata aika äippäpolille käynnistykseen. :) Siinä kokoultrassa mikä tehtiin rv 36 kooksi arvioitiin 3700g ja 50cm. Olisin itse jo silloin toivonut käynnistystä, mutta kun kaikki oli ok niin odoteltiin vaan. :) Meidän suvussa (äitin puolelta) moni on syntynyt "isona", onneksi mun kroppa oli valmis synnyttämään ison vauvan. :)
 

Yhteistyössä