Kätilöntyöstä..

  • Viestiketjun aloittaja neu
  • Ensimmäinen viesti
kätilö
aloittavilla kätilöillä ja aloittvilla sairaanhoitajilla on suunnillee sama liksa, ei juuri parempi eikä huonompi. edistynyt sairaanhoitaja saa parempaa liksaa kuin edistynyt kätilö. omituista sinänsä ja mielestäni suuri epäkohta. molempien pakkoja pitäisi nostaa HETI! ja silti me vaan ei koskaan saada mitään aikaan... *huokaus*
 
neu
Kyllä googletin, ei ole kyse etten OSAISI etsiä tietoa itse.. Etsin, mutta EN LÖYTÄNYT, ANTEEKSI SIITÄ!! Googlettakaa itse, niin huomaatte, ettei kätilöntyön palkka-asioista juuri mitään tietoa löydä!!!

Kiitos asiallisista vastauksista. Hakupaperit on lähteneet ja nyt odottelen kutsua valintakokeeseen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
noin 1900, päälle tietty henkilökohtaiset palkanosat ja lisät. ihana työ, tervetuloa vaan :)
oikeasti? onko teillä huonompi palkka kuin sairaanhoitajalla? Minullakin on huomattavasti parempi.
Niin, eihän kätilön ja sairaanhoitajan peruspalkka eroa toisistaan yhtään. Koulutus kuitenkin kätilöillä 4,5 vuotta ja vastuutakin ihan kiitettävästi..
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
aloittavilla kätilöillä ja aloittvilla sairaanhoitajilla on suunnillee sama liksa, ei juuri parempi eikä huonompi. edistynyt sairaanhoitaja saa parempaa liksaa kuin edistynyt kätilö. omituista sinänsä ja mielestäni suuri epäkohta. molempien pakkoja pitäisi nostaa HETI! ja silti me vaan ei koskaan saada mitään aikaan... *huokaus*
minä olen luullut, että saatte ainakin muutman satasen enemmän kuin me sairaanhoitajat. Onhan teillä pitempi koulutuskin. Täällä etelässä on toki paremmat palkat.
 
klö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
noin 1900, päälle tietty henkilökohtaiset palkanosat ja lisät. ihana työ, tervetuloa vaan :)
oikeasti? onko teillä huonompi palkka kuin sairaanhoitajalla? Minullakin on huomattavasti parempi.
Niin, eihän kätilön ja sairaanhoitajan peruspalkka eroa toisistaan yhtään. Koulutus kuitenkin kätilöillä 4,5 vuotta ja vastuutakin ihan kiitettävästi..
Niinpä. Saisi kyllä näkyä palkassa tuo, että koulutus vuoden pidempi kuin sairaanhoitajalla ja vastuussa yleensä kahden ihmisen hengestä kerrallaan, lääkäri tulee vain pyydettäessä paikalle.
 
sara
Ihana työ kyllä. Rahakaan ei merkitse kaikkea, mutta periaatteessa kyllä vaativasta ja vastuullisesta työstä pitäisi maksaa suhteessa enemmän. Työtaistelun tiimoillakin se havaittiin, keitä ei voinut korvata :)
 
kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä olen luullut, että saatte ainakin muutman satasen enemmän kuin me sairaanhoitajat. Onhan teillä pitempi koulutuskin. Täällä etelässä on toki paremmat palkat.
oiskohan sitten toi alue kyseessä, sillä meillä täällä Jyvässeudulla on kyllä nuo mainitsemani rahat. ainakin ennen sai aluelisää jos asui suuressa kaupungissa ja hesassa lisä tais olla suurin...?

ap:lle siis tiedoksi: kätilön palkka saatata vaihdella alueittain! soita liittoon, niin saat tarkkaa tietoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Ihana työ kyllä. Rahakaan ei merkitse kaikkea, mutta periaatteessa kyllä vaativasta ja vastuullisesta työstä pitäisi maksaa suhteessa enemmän. Työtaistelun tiimoillakin se havaittiin, keitä ei voinut korvata :)
Mun mielestä koko työtaistelu oli fiasko. Tässä taas nähtiin, ettei tehyllä ja etenkään superilla oo munaa mennä loppuun saakka. Mutta täähän vaan oli sivuseikka, eikä liittynyt asiaan mitenkään :ashamed: .
 
Ti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei jumankauta.

mikä on papin palkka ?
mikä on putkimiehen palkka ?
mikä on vittu myyjän palkka ?

kato kuule jollain hakukoneella ihan sanoilla KÄTILÖN PALKKA.
Kuule kun katsoo googlesta täsmälleen noilla sun hakusanoilla KÄTILÖN PALKKA niin ei lötynyt kun tää sun kommentti ja vastaavaa skeidaa. Mut onneks täällä sitten muut on ollut avuliaampia ja kertonut että se on se 1900+ :)
 

Yhteistyössä