Käsittämätöntä porukkaa nuo vuokralla asuvat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaxxx
Käsittämätöntä on se, että joku kuvittelee kaikkien vuokralla asuvien olevan samanlaisia. Suurin osa vuokralaisista on kuitenkin asiallisia ja asiansa kunnolla hoitavia. Ei, en asu vuokralla vaan omassa omakotitalossa, mutta olen asunut kyllä vuokrallakin ja mua huvittaa joidenkin pakkomielle huutaa omistusasumisen perään. Nämä hölmöt pitää vuokralla asumista jotenkin säälittävänä yms. vaikka maailmalla hyvin rikkaatkin ihmiset saattaa asua vuokralla isoissa asunnoissa ja taloissa.

Se, että joku asuu vuokralla ei kerro ihmisestä automaattisesti yhtään mitään muuta kuin sen, että asuu vuokralla. Se, että olettaa kaikkien vuokralla asuvien olevan tietynlaisia kertoo kyllä siitä olettajasta kaiken tarpeellisen eikä se ole mitään positiivista.

Onkohan nämä naurettavat olettajat muuttaneet suoraan lapsuudenkodista omistusasuntoon. :D Tuskin...
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailijaxxx
Minä muutin lapsuudenkodistani suoraan omilla rahoillani ostamaani asuntoon. Mikä oli sinun tekosyysi asua vuokralla?
Sulla on siis todellisuus kateissa pahemman kerran. Suurin osa muuttaa lapsuudenkodista opiskelemaan ja vuokralle. Ei todellakaan ole monellakaan varaa ostaa asuntoa. Kaikki ei ole syntynyt kultalusikka p*rseessä. Ihan ok-tuloisesta perheestä olen itse, mutta ei siinä vanhemmilla ollut varaa säästää lapsille rahaa omia asuntoja varten. Ajokortit on meille maksettu, mutta auto on pitänyt hankkia itse. Eikä siihenkään kyllä opiskelijana ollut rahaa.

Mikä on sun tekosyysi olla noin ylimielinen ja todellisuudesta vieroittunut? Olet niitä reppanoita jotka ei tajua, että vuokralla asuminen ei ole mitään säälittävää tms. vaan ihan vain yksi asumismuoto.
 
vierailija
Sulla on siis todellisuus kateissa pahemman kerran. Suurin osa muuttaa lapsuudenkodista opiskelemaan ja vuokralle. Ei todellakaan ole monellakaan varaa ostaa asuntoa. Kaikki ei ole syntynyt kultalusikka p*rseessä. Ihan ok-tuloisesta perheestä olen itse, mutta ei siinä vanhemmilla ollut varaa säästää lapsille rahaa omia asuntoja varten. Ajokortit on meille maksettu, mutta auto on pitänyt hankkia itse. Eikä siihenkään kyllä opiskelijana ollut rahaa.

Mikä on sun tekosyysi olla noin ylimielinen ja todellisuudesta vieroittunut? Olet niitä reppanoita jotka ei tajua, että vuokralla asuminen ei ole mitään säälittävää tms. vaan ihan vain yksi asumismuoto.
En minä syntynyt kultalusikka suussa ja opiskelemaan minäkin muutin siihen omaan omistusasuntooni.
 
vierailijaxxx
Millä perusteella?
Kun pidät omituisena ja tekosyynä jos muuttaa lapsuudenkodista vuokralle. Et tajua, että suurin osa tekee niin kun ei todellakaan ole rahaa omistusasuntoon. Eikä se monen kohdalla edes olisi järkevää. Itsekin asuin opiskelupaikkakunnalla vain opiskelujen ajan ja sitten muutin pois. Helppoa kun asui vuokralla eikö tarvinnut yrittää asuntoa myydä.
 
vierailija
Kun pidät omituisena ja tekosyynä jos muuttaa lapsuudenkodista vuokralle. Et tajua, että suurin osa tekee niin kun ei todellakaan ole rahaa omistusasuntoon. Eikä se monen kohdalla edes olisi järkevää. Itsekin asuin opiskelupaikkakunnalla vain opiskelujen ajan ja sitten muutin pois. Helppoa kun asui vuokralla eikö tarvinnut yrittää asuntoa myydä.
Olisit saanut voittoa myymällä asuntosi. Jäit tappiolle koska maksoit vuokraa.
 
vierailijaxxx
Olisit saanut voittoa myymällä asuntosi. Jäit tappiolle koska maksoit vuokraa.
Niin ja se asunto saadaan myytyä noin vain? Oletko ihan i*iootti kun et tajua selvää Suomen kieltä? Kun suurimmalla osalla ei ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa siinä kohtaa kun muuttaa pois lapsuudenkodista. Ei ole niin paljoa säästöjä ja opiskelijana ei saa asuntolainaa.

Eli vain korostuu tuo sun todellisuudentajun puute. Jatka toki sen korostamista.
 
vierailija
Niin ja se asunto saadaan myytyä noin vain? Oletko ihan i*iootti kun et tajua selvää Suomen kieltä? Kun suurimmalla osalla ei ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa siinä kohtaa kun muuttaa pois lapsuudenkodista. Ei ole niin paljoa säästöjä ja opiskelijana ei saa asuntolainaa.
Kyllä mulla oli tarpeeksi säästöjä ja sain opiskelijana asuntolainaa. Mikä sinusta tekee huonomman?
 

Yhteistyössä