Käsidesi-ketju

• Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Olikos se täällä eilen.. No kuitenkin, mulle tuli siitä mieleen, että mä käyn kuopuksen kanssa kerran viikossa MLL:n kerhossa ja en ole kertaakaan nähnyt, että siellä kukaan äiti tai lapsi pesisi käsiään sinne tultaessa. Silloin kun esikoinen oli päiväkodissa, niin eteisestä ei päässyt pidemmälle ennen kuin kädet oli pesty. :snotty:

Eipä meidänkään perhekahvilassamme pestä. Eikä kyllä päiväkodissakaan, minä oikein kysyin asiaa kun olen käsittänyt että se on jokaisen päiväkodin sääntö nro1 että kädet pestään ensimmäiseksi. Mutta ei siellä ole kuulemma ollut tapana. Eipä ole tosin tautejakaan silti erityisesti tullut.

justjust
En omista käsidesiä ja ihan normit sairastetaan mitä muutkin käsidesin hingut! Mielestäni ihan normi saippua menee ihan samalla lailla!!!!!!!!!!!!!!! Oonpa jopa huomannu että moni liikaa desejä käyttävä on paljon enempi sairaana kuin meillä oltu!!! että siitäpä kato:)

Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja justjust:
En omista käsidesiä ja ihan normit sairastetaan mitä muutkin käsidesin hingut! Mielestäni ihan normi saippua menee ihan samalla lailla!!!!!!!!!!!!!!! Oonpa jopa huomannu että moni liikaa desejä käyttävä on paljon enempi sairaana kuin meillä oltu!!! että siitäpä kato:)
Niin siis mä tarkotinkin ihan normaalia käsienpesua, Käsidesiä käytetään, jos joku on mahataudissa tai jos eskarissa (ennen päiväkodissa) on liikkeellä jotain kamalaa tautia.

Mama the Strange
En todellakaan käytä käsidesiä. kädet pestään tarpeen mukaan ja ulkona potsu nuolee kuralammikot yms. Mä en koskaan sairas ja poikakin ihan kauheen harvoin (viimeks varmaan vuosi sitten)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän käsidesiä paskasiin käsiin käytetä, vaan viimeistelemään pesu.
Ei vaan sillä korvataan käsien vesipesu. Siksi sitä on esim bajamajoissa tarjolla.
Kädet pestään jos on näkyvää likaa, muuten riittää käsidesi. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. Itse käytän käsidesiä päivittäin, koska käsissä on atooppista ihottumaa, joka pahenee vedellä luttaamisesta.

AP:n kannattaisi muuttaa otsikko, kun kaikki näyttävät takertuvan vain tuohon käsidesiin, vaikka kyse oli jostain muusta ;)

No kukin tekee tyylillään. Ymmärrän että työpaikoissa ym. käytetään mutta en kotioloissa! Kerran näin äidin ja varmaan mummon hesessä pienen lapsen kanssa joka varmasti oisi osannut ottaa ranskalaisia itsekkin käteensä ja syödä mutta syöttivät lasta siis kädestä ja heillä oli käsidesipullo siinä pöydässä. Menee mun mielestä jo liiallisuuksiin.

Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eihän käsidesiä paskasiin käsiin käytetä, vaan viimeistelemään pesu.
Ei vaan sillä korvataan käsien vesipesu. Siksi sitä on esim bajamajoissa tarjolla.
Kädet pestään jos on näkyvää likaa, muuten riittää käsidesi. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. Itse käytän käsidesiä päivittäin, koska käsissä on atooppista ihottumaa, joka pahenee vedellä luttaamisesta.

AP:n kannattaisi muuttaa otsikko, kun kaikki näyttävät takertuvan vain tuohon käsidesiin, vaikka kyse oli jostain muusta ;)
Niin, mähän voisin laittaa otsikoksi vaikka haluan suklaata. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
No kukin tekee tyylillään. Ymmärrän että työpaikoissa ym. käytetään mutta en kotioloissa! Kerran näin äidin ja varmaan mummon hesessä pienen lapsen kanssa joka varmasti oisi osannut ottaa ranskalaisia itsekkin käteensä ja syödä mutta syöttivät lasta siis kädestä ja heillä oli käsidesipullo siinä pöydässä. Menee mun mielestä jo liiallisuuksiin.
kuten sanottu esim, just keskos lasten kanssa toi on ihan eri asia. mulla on aina desi joka paikassa mukana ja omat ja nyt 1v poikien sekä 4v isoveljen kädet desinfioidaan aina! meille kun noi infektiot ei ole ihan pikku juttu

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
kuten sanottu esim, just keskos lasten kanssa toi on ihan eri asia. mulla on aina desi joka paikassa mukana ja omat ja nyt 1v poikien sekä 4v isoveljen kädet desinfioidaan aina! meille kun noi infektiot ei ole ihan pikku juttu
no juu onhan varmaan poikkeuksia mutta tuo syömisjuttu meni ainakin yli tuossa.

Vepasto
Pointti oli nyt se, että siellä kerhossa tai sinne tultaessa ei kukaan pese käsiään, ei edes pelkällä vedellä. Äkkiä vaan vaatteet pois ja leikkimään tai joskus jopa leipomaan. :whistle:

vieras
muskarin jälkeen pukuhuoneessa yksi äiti ja lapsi laittoivat käsidesiä (niillä oli pullo laukussa)
onhan ne kyllä paskasia kaikki marakassit ja rummut kun sadat kätöset niitä lääppii eikä varmasti koskaan pestä
kotona on aina me pesty kädet

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä on kaupungilla mukana käsidesi, kosk ajust jos mennään heseen tms. syömään, niin laitetaan käsidesiä ensiksi ja sitten vasta syödään ranskikset.
Sama peli!!
:wave:
Ja mies on vähän nolona kun sillekin lorautan... :whistle:
Sama meillä..:)

vieras
Tiesittekö että käsidesi ei pure kaikkiin pöpöihin, esim. norovirus ei kuole käsidesillä eikä eräät muutkaan suolisto-infektiot. Sama pätee myös kihomadon muniin..Saippua-vesipesu on tärkeämpää.

Tiesittekö että käsidesi ei pure kaikkiin pöpöihin, esim. norovirus ei kuole käsidesillä eikä eräät muutkaan suolisto-infektiot. Sama pätee myös kihomadon muniin..Saippua-vesipesu on tärkeämpää.
|O |O Sen kyllä tunnen nahoissani, terveisin noropotilas :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
|O |O Sen kyllä tunnen nahoissani, terveisin noropotilas :wave:
mun lapsi sairasti rotaviruksen ja luultavasti sen toi meille naapuri joka kävi kerjäämässä saako soittaa ym. Vaikka hälle sanoin ettei tarvisi tulla kun ovat kipeinä. EI menny perille.

Yhteistyössä