Käsi pöksyissä!!

• Viestiketjun aloittaja Kinta
  • Ensimmäinen viesti
Kinta
Välillä meinaa hermot mennä kun 5v. on koko ajan käsi housuissa ja räpeltää pippeliä, siis ihan koko ajan. Olen sanonut siitä että lopettaa koska näyttää tyhmältä, olen suuttunutkin ja nyt olen kun en edes sitä huomaisi, mikään ei tehoa. Olen myös kysynyt että sattuuko sinne, ei satu. Tuntuu vaan että siitä on tullut tapa, kotona. Tätä on jatkunut jo kauan, varmaan syksystä saakka. Mietin, että olisiko kuitenkin hyvä tilata lääkäriaika ja käydä tarkistuttamassa ettei tosiaan ole mitään 'vikaa' vai onko tuollainen miten 'normaalia'/yleistä tuon ikäsillä pojilla??

se on normaalia!! ja jokaisella jollainlailla on se vaihe, pojalla ja tytöllä. joillakin vahvemmin joillaki lievemmin mutta se on. huomioo tarvis koittaa vähän viedä muualle ja jos kovin häiritsee niin sanoa nätisti, että se on sellanen juttu mitä ei viitsi muiden aikana tehdä, itsekseen omassa huoneessa esim.. näin mua neuvotttiin ja arvelin asian olevankin mutta tarkistutin sen neuvolassa koska lapseni pöhkö hoitotäti näki asiasta niiiiiiiiiin vaivaa!!! kun tyttö "ähki" kun ois pitänyt alkaa päikkäreille!(eikä nuku ees päikkäreitä). kyl se siitä vaikka vähän oudolta tuntuukin!

Kinta
Kiitos.. ehkä mä vaan kestän tässä ja ootan että se loppuu. Kysyin muuten tarhasta, että tekeekö poika sitä siellä, ei tee. Tuntuu, että mitä enemmän kiinnitän siihen huomiota, niin sen enemmän on käsi housuissa, välillä naureskelee eli tuntuu että tekee sitä mun kiusallaan. Se mitä tekee niin venyttää pippeliä.. kahjo :)

Joo, kokemusta on. Mies sanoo vain, että isänsä poikia :D. Isot pojat räpelsi just tuon ikäisenä, mutta nyt ei enää (kouluikäisiä jo) - joten ohimenevää on. Nyt sitten pieni mies venyttää ja vanuttaa, mutta annettu on todellakin. Tutustukoon itseensä ja tuleepahan aikuisena sitten luonnollinen suhtautuminen mm. seksuaalisuuteen (niinhän ne asiantuntijatkin sanoo).

Aivan norm. Älä kiinnitä huomiota siihen tai sitten voit nästisti sanoa että noin voit tehdä omassa huoneessa. Lapsi tutustuu omaan kehoon ja sen täytyy saada myös tutustua.

Hyvin varhaisessa vaiheessa alkaa tutustuminen omaan seksuaalisuuteen ja sen tuntemiseen. =)

Ihan normaalia juu. Lääkäri sanoi joskus siskolleni, että poikien on hyvä räpellellä pippeliä, jotta esinahka lähtee hyvin liikkeelle (vanhimmalla oli kireä, muttei vaatinut leikkausta ja hän oli heidän pojista ainoa, joka ei sillä pippelillään leikkinyt :D ) Tiedä sitten onko tuossa oikeasti jotain takana?

Minä myös annan neuvon, ettei kannata pahemmin kiinnittää huomiota. Eikä suuttua, siitä ei ole hyötyä. Meillä kolmi ja puolivuotias räplää myös jatkuvasti omiaan. Sovittiin, että räpeltää ja tutkii sitten kunnolla kaveriaan omassa huoneessaan ja omassa rauhassa, vaikka se olisi kuinka kivaa kokopäivä hommaa. Ja että joka paikassa sitä ei voi tehdä... kuten ruokapöydässä, kaupassa tai vieraissa :D . Kyllä se täällä kotona yhä kulkee, käsi pippelin päällä kuin suojelemassa perintökalleuksia, mutta muualla ei.

Yhteistyössä