Kärryissä nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Eij
  • Ensimmäinen viesti
Eij
Hei!
Mietin tässä, että kuinka kauan olette nukuttaneet lastanne kärryissä? Meidän poika on 1 1/2 vuotta ja nukkuu edelleen päiväunensa kärryssä jos on mahdollista. Unet tuntuu maistuvan siellä paljon paremmin kuin sisällä; ulkona nukutaan 2-3 tuntia ja sisällä vai 1-1,5 tuntia. Pitäsköhän aukaista ikkuna unien ajaksi tai jotain. Poika ei kohta enää mahdu kärryihin ja olenkin miettinyt miten unet saisi pitemmiksi myös sisällä nukuttaessa. Vielä eivät nimittäin 3 tunnin päiväunet näytä haittaavan yöunia.

Silppu
Meidän pitkä esikoispoika koisi päiväunensa vaunuissa (kuomurattaissa) melkein kolmevuotiaaksi, polvet koukussa. Samoin aion antaa tämän pikkuisenkin nukkua, niin kauan kuin itse haluaa. Mikäs sen terveellisempää!

ulkoilmaan aina
Mun tyttö nukkui päiväunet AINA rattaissa (paitsi automatkoilla autossa) 1v10kk asti, jolloin jätti unet pois kokonaan. Aion nukuttaa pikkusiskonsakin aina ulkona.

Meillä nukutaan kans vielä (poika 1 v 2 kk) kahet päikkärit ulkona, enkä sais häntä kyllä sisällä unille ensinkään. Täytyypi vaan alkaa miettimään lämpöpussia kun kelit viilenee, ei taida löytyy kaupasta ton kokoselle... Mut nukutaa ulkona niin kauan kuin vaa kärryihin suinkin mahdutaan!

Meillä tyttö 1v10 kk nukkuu kanssa ulkona rattaissa. Hyvin uni siellä maittaa, kun nukkuu kolme tuntia. Olen pitänyt tota kolme tuntia rajana minkä saa nukkua, joten välillä uni maistuisi yli tuon kolmen tunninkin niin olen silloin käynyt herättämässä unilta.

Yhteistyössä