Kännykkä lapselle

Onkohan muilla tätä "ongelmaa". Meillä on 7 v tyttö ja hänen 8v synttärit lähenevät. Olemme tiedustelleet häneltä lahjatoivetta.
Hän ilmoitti, että ainoa lahjatoive on kännykkä. Kuulemma useimmilla
hänen luokkalaisilla sellainen jo on. Minkä ikäiselle lapselle te olette valmiit hankkimaan kännykän?

piipali harmaana
ehkä tuossa iässä ostaisin vain jos tarvii olla itekseen kotona tai/ja koulumatka on pitkä..en ihan silleen kokojan käytössä olevax..12 vuotiaalle ehkä jo voisi oman puhelimen antaa..

Hexu
Meillä on hommattu muksuille,koululaisille kännykät,koska silloin kun olin töissä,ennen äippälomaa,oli hyvä heillä olla,jotta saivat meidät aikuiset kiinni koulun jälkeen.Kotipuhelinta meillä ei ole.

Nyt tosin muksujen kännyt tyhjän panttina,kun olen kotosalla,mutta vastaus kysymykseesi:jos osaavat huolehtia miten ja missä puhelimia käytetään ja todellista tarvetta on,niin mikä ettei hommata.Nyt vielä ainakin Saunalahti tarjoaa liittymää ilman kuukausimaksua,niin ei tule edes kalliiksi...

kannattaa kuitenkin muistaa nuo saldorajat.... ja itse ainakin laittaisin sellaisen eston ettei vahingossakaan tule kiusausta ruveta viestittelemään noihin kaikenmaailman mtv3 tsätteihin ja maalipeleihin.

malla1978
meil on 6v pojal kännykkä. hän pitää isäänsä yhteyttä sillä! en halua et ex soittelee mun kännyyn tai poika isälleen! ja kun poika matkustaa 2h bussissa niin voi soittaa ja kysyä "tuntemuksia" ettei pelota! meillä näin helpompaa =)

Meillä ekaluokkalainen tyttö on usein kysellyt, milloin saa oman kännykän?Mua kyllä hiukan harmittaa, että kännykkä on niin useilla kavereilla ja sitten on itse äitinä kovasti pidettävä pointistaan kiinni,koska vastustan vielä kännykän hankkimista tämän ikäiselle.Tyttö saa soittaa minun puhelimella isälleen aina kun haluaa.Eikä sitä paljon muuhun tarvita.Terveet jalat on millä juosta kavereille, jos on asiaa jne.Ja minäkin sain kännykän vasta 31-vuotiaana.Pärjäsin muuten todella hienosti.Olen ehkä kalkkis,mutta ylpeä siitä.Todennäköisesti tyttäremme kuitenkin saa kännykän muutaman vuoden kuluttua.

meillä tytär 7v. sai kännykän kun aloitti koulun. Siihen kaikki rajoitukset palvelunroihin ja saldorajat päälle. On käytetty hienosti ja pidetty puhelimesta huolta on ollut tosi tarpeeseen saan tytön kiinni eli varmistan että on lähtenyt kouluun ajoissa ja kun tulen kotiin soitan milloin voi lähteä kerhosta eli tapaamme pysäkillä ja tulemme samaa matkaa kotiin. Lapsi on kokenut kivaksi että saa vanhemmat kiinni päivällä jos tulee asiaa.
Tälläistä tämä työssä käyvien vanhempien arki on.

meillä tyttö sai käntsärin 8½-vuotiaana, eikä suinkaan uutta vaan äidin vanhan. hyvin on laskut pysyneet kurissa ilman saldorajaa. yhdessä välissä hänen kaverinsa aina pirautti ja neidin piti sitten soittaa takas, kun kaveri oli puhunut saldonsa umpeen. oikaisin tätä toimintaa puhumalla sekä omalle tytölle että kaverille, et puhelut maksaa kaikille, jos hänellä on saldo kaikki ja asiaa, niin eikun jalat alle ja oven taakse..
mut asiaan, nyt 10-vuotis lahjaksi neito sai ihan ihka uuden kännyn ja kyl se on ollu tärkee =)

Ä -76
Mun 7v pojalla känny ollu jo pari vuotta. Ei tartte mitään saldorajoja, eikä muitakaan, ehkä sit vähän isompana. Mulla kun ei oo lankapuhelinta, niin tuo känny ollu hyvä olla olemassa. Soittaa lähinnä isälleen ja mummulle/papalle. Lasku kuussa n.6 euroa.

Yhteistyössä