käännytettiinkö teidän lapset tänään monelta ovelta pois?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei käännytetty. Jotkut eivät olleet kotona tai eivät muuten avanneet. Ja lapset kysyi ensin kaikilta, saavatko virpoa ja kaikille saivat jossa avattiin. Tosi iloisina tulivat takas.

Virpomisoksiakin väännettiin kolmena päivänä, joten kyllä ovat nuo pienet palkkansa ansainneet. En tajua mikä kauhea häly täälläkin on JOKA pääsiäisenä tästä perinteestä. Miksi aikuiset naiset on niin ahdasmielisiä ja tympeitä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei käännytetty. Jotkut eivät olleet kotona tai eivät muuten avanneet. Ja lapset kysyi ensin kaikilta, saavatko virpoa ja kaikille saivat jossa avattiin. Tosi iloisina tulivat takas.

Virpomisoksiakin väännettiin kolmena päivänä, joten kyllä ovat nuo pienet palkkansa ansainneet. En tajua mikä kauhea häly täälläkin on JOKA pääsiäisenä tästä perinteestä. Miksi aikuiset naiset on niin ahdasmielisiä ja tympeitä...
ihmettelen samaa. musta tuntuu että suomi on nykyisin kamalan lapsivihamielinen paikka!!!!
 
vieras
Meidän neiti ei vielä ollut virpomassa, mutta me avattiin ovi kaikille ja muistettiin suklaamunilla.
Miehen kanssa tykättiin virpojista jo silloin kun ei ollut omia lapsia. Tosin kerran unohtui ja tuli oltua baarissa aamuun asti, jolloin ihan ekoille virpojille ei ovea pystytty avaamaan : (

Musta on kiva saada niitä oksia koristeeksi ja tuo omakin lapsi saa mennä virpomaan jahka vähän vielä kasvaa. Meiltäkin aika moni kysyi saako virpoa, mikä musta on tänä päivänä ehkä ihan fiksua, vaikkei minusta kyllä tarpeellista. Mutta kun kaikki eivät tykkää.

Mut miks ei sitten voi laittaa vaikka oveen tai postilaatikkoon lappua että ei saa virpoa....? Ei tarttis sitten käännyttää ovelta kiukkuisena pois.
 
noitamuori
Meidän tyttö (5v) on itse askarrellut koko viikon virpomisoksia aivan innoissaan, ja voi sitä riemua kun sai tänään noidaksi pukeutua ja käydä lähinaapureissa. Ja iloisena tuli takaisin. Mukavahan tuo vain on kun saa kivoja pääsiäiskoristeita, kyllä kerran vuodessa virpojat saa ainakin meille tulla
 
Juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
meidän lapset ainakin yhdeltä, ja monessa ei avattu ollenkaan vaikka kotona oli porukkaa. ovat vielä virpomassa joten lisää voi tulla.
Hui kauhistus sentään. Eikö olisi myönteisempää pitää kirjaa niistä ovista, joilla avattiin? Kaikkia ei kiinnosta. Jotkut ei uskalla avata ovea. Joillain ei ole munia annettavana. Joistain virpominen on tyhmää. Joillain krapula.
 
minusta on vähän hassua, että mennään virpomaan ihan kenen luo sattuu. Kun itse olin lapsi, menimme vain tuttujen luo virpomaan. Ei olisi tullut mieleenkään mennä vain johonkin satunnaisen oven taakse!
Itseäkin vituttaisi, jos tulisi täysin tuntemattomia lapsia oven taa kerjäämään karkkia/rahaa..
 
vieras
ei kuulema yhdeltäkään, mutta tässä lainaus mun omasta tekstistä ...

*Kertoivat kaverin kanssa että kun oli tullu paikkoja joissa ei ovea avattu mutta joku oli kotona, olivat jättäneet sen vitsan sitten oven taakse, kyllä kuulema pääsiäisiloa voi toivottaa niinkin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja temple:
minusta on vähän hassua, että mennään virpomaan ihan kenen luo sattuu. Kun itse olin lapsi, menimme vain tuttujen luo virpomaan. Ei olisi tullut mieleenkään mennä vain johonkin satunnaisen oven taakse!
Itseäkin vituttaisi, jos tulisi täysin tuntemattomia lapsia oven taa kerjäämään karkkia/rahaa..
ai, no minusta taas se idea on nimenomaan et kierretään jopa vieraiden ovia. meidän lapset käy oman taloyhtiön (3 rivaria) sekä mummin talon (2 rappua, 3 kerroksinen talo jossa 2 ovea per kerros). niin mekin lapsena tehtiin. ei meillä ollut mitään tuttuja tai sukulaisia lähellä ketä olisi voinut virpoa. eikä ole meidänkään lapsilla, muuta kuin 1 mummi joka asuu tuossa lähellä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kuulema yhdeltäkään, mutta tässä lainaus mun omasta tekstistä ...

*Kertoivat kaverin kanssa että kun oli tullu paikkoja joissa ei ovea avattu mutta joku oli kotona, olivat jättäneet sen vitsan sitten oven taakse, kyllä kuulema pääsiäisiloa voi toivottaa niinkin
ai ihana!!!!!!!! :) meidän lapset oli kanssa antaneet vitsan naapurin vanhalle rouvalle vaikka rouva oli ollut sitä mieltä että lapset saa itse pitää oksan. esikoinen oli sanonut että "no meillä on kyllä tapana että se oksa annetaan jos kerran palkkaa saadaan. se kato kuuluu tähän" :D
 
ihme natinaa
On se nyt kumma että heti aletaan haukkumaan lastenvihaajaksi ym jos ei haluta virpojia paikalle.
Onko niin kamala ajatella että ei kaikki anna sinne yhteisvastuu keräykseenkään rahaa? Tietääkseni jokainen saa ihan itse tehdä päätöksen avaako näille ovea vai ei kuten palkkioistakin että antaako piparin vain 5?
 
Siis ei meidänkään lapset mitään koko kylää kiertäneet. Ihan vaan tutut ja tältä omalta kadulta muutama mummo. Muutenkin nuo on niin pieniä vielä, että yksin eivät voi mennä. Mut oishan ne varmaan innoissaan kiertäneet koko kylän, jos olisin sallinut (varsinkin tuo vanhempi) :D Ei mua haittaa virpojat ollenkaan, saa tulla tutut ja tuntemattomat...
 
hh
Kerjäämistä on se, että mennään jonkun luokse ja pyydetään rahaa.

Se, että lapset tekee virpomisoksia ja virpoo suomalaisen perinteen mukaan EI ole kerjäämistä.
Ja eihän sitä ovea tarvitse avata, jos niin "vituttaa". Toivottavasti et ole äiti itse.
 
v
Kummaa touhua aikuisilta valittaa virpojista. Onko se nyt niin kamalaa kerran vuodessa varata niitä munia ja antaa pienille se ilo että jatkavat perinteitä. Täällä naapurit soittaa jos ei lapset ole käyneet virpomassa että onko kipeenä tai jotain että voivat tuoda sen munan kotia jos ei lapsi pääse. Asutaan pienellä kylällä. Täällä se virpomispäivä on ensi lauantai.
 
omat aivot käyttöön
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Kerjäämistä on se, että mennään jonkun luokse ja pyydetään rahaa.

Se, että lapset tekee virpomisoksia ja virpoo suomalaisen perinteen mukaan EI ole kerjäämistä.
Ja eihän sitä ovea tarvitse avata, jos niin "vituttaa". Toivottavasti et ole äiti itse.
Johan on sinullakin kommentti toivottavasti kasvat vielä joskus aikuiseksi ja osaat ihan itsekin ajatella
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kummaa touhua aikuisilta valittaa virpojista. Onko se nyt niin kamalaa kerran vuodessa varata niitä munia ja antaa pienille se ilo että jatkavat perinteitä. Täällä naapurit soittaa jos ei lapset ole käyneet virpomassa että onko kipeenä tai jotain että voivat tuoda sen munan kotia jos ei lapsi pääse. Asutaan pienellä kylällä. Täällä se virpomispäivä on ensi lauantai.
Kaikki ei halua virpojia onko se niin kamalaa jos sanotaan ei? Meillä on kerran käynyt virpojia mutta enään en ota.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
meidän lapset ainakin yhdeltä, ja monessa ei avattu ollenkaan vaikka kotona oli porukkaa. ovat vielä virpomassa joten lisää voi tulla.
Kolmen aikaan iltapäivällä virpomassa? Meillä päin sanottiin, että klo 12:n jälkeen tulevat virpojat pannaan savupiippuun. Ja niinpä heräsimmekin aikaisin joka vuosi :)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kummaa touhua aikuisilta valittaa virpojista. Onko se nyt niin kamalaa kerran vuodessa varata niitä munia ja antaa pienille se ilo että jatkavat perinteitä. Täällä naapurit soittaa jos ei lapset ole käyneet virpomassa että onko kipeenä tai jotain että voivat tuoda sen munan kotia jos ei lapsi pääse. Asutaan pienellä kylällä. Täällä se virpomispäivä on ensi lauantai.
Kaikki ei halua virpojia onko se niin kamalaa jos sanotaan ei? Meillä on kerran käynyt virpojia mutta enään en ota.
miksi? Onko sulla itellä lapsia ja annatko niiden virpoa? Mitä niin kamalaa ne lapset on sulle tehneet ettet anna virpoa?

 

Yhteistyössä