Kädet ja jalat ei toimi aamuisin.. Apua, Mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kädet, kämmenet, sormet ei toimi kunnolla aamulla moneen tuntiin herättyäni. Eikä jalkaterät, töpsötellen pitää kävellä. Ranteet On hirveän kipeät ja sormet ja kämmenet turvonneet ja puutuneet ja olkapäät myös tosi kipeät tuosta etuosalta, vaikea pukea päälle, käydä vessassa tai tehdä yhtään mitään. Illallaksi menee ohi ja silloin on parempi.
Pariviikkoa sitten lääkäri epäili reaktiivista artriittia ja sain kortisonikuurin. Olen syönyt nyt 20mg/päivä jo viikon kortisonia eikä ole mitään vaikutusta.
Reumakokeet neg. Hlab27 neg. Kaikki verikokeet normaalit. Borrelioosi neg.
Tämä Pahentuu vain. Mitä mulle tapahtuu? Miksi kortisoni ei auta? :cry::cry:

Kannattaa vaatia tarkemmat reumatutkimukset, kaikilla ei näy perusreumalabroissa. Ja B12 hyvä myös tarkistaa. Ja se diabetes niin kuin ylempänä mainittiin.

Jos lääkäri epäili reaktiivista arteriittia, niin sinulla ilmeisesti on äskettäin ollut suolistoperäinen- tai sukupuolitauti? Varmistiko lääkäri, että laukaiseva tulehdus on varmasti poistunut/hoidettu?

Joka tapauksessa, saattaa mennä muutama kuukausi ennen kuin niveltulehdus paranee, joten saatat joutua vielä sen kanssa jonkin aikaa kärvistellä. Kannattaa olla uudestaan yhteydessä lääkäriin mikäli lääkitys ei auta, koska silloin lääkitystä voidaan tarvittaessa muuttaa ja tietenkin myös tutkia, jos aiheuttajana onkin jokin muu syy.

Jos lääkäri epäili reaktiivista arteriittia, niin sinulla ilmeisesti on äskettäin ollut suolistoperäinen- tai sukupuolitauti? Varmistiko lääkäri, että laukaiseva tulehdus on varmasti poistunut/hoidettu?

Joka tapauksessa, saattaa mennä muutama kuukausi ennen kuin niveltulehdus paranee, joten saatat joutua vielä sen kanssa jonkin aikaa kärvistellä. Kannattaa olla uudestaan yhteydessä lääkäriin mikäli lääkitys ei auta, koska silloin lääkitystä voidaan tarvittaessa muuttaa ja tietenkin myös tutkia, jos aiheuttajana onkin jokin muu syy.

Ei ole ollut ripulia, sukupuolitautia, ruokamyrkytystä. Kakkanäyte on tutkittu. Verikokeita on paljon otettu ja mitään ei löytynyt.
Ainoastaan Influenssa ja jälkitauti oli ja ne kuulema riittää aiheuttamaan niveltulehduksen.

Aamulla kun herään ja otan heti kortisonia niin menee sellaiset 6 tuntia kun rupeaa helpottamaan kolotus ja pahin jäykkyys, tuntuu kuin olisi joku sumuverho hälvennyt, herännyt pahasta unesta. Miksi voi miksi tämä on tälläistä. .
Onko mulla liian pieni annostus? Vai kuuluuko reumaan tälläinen?

Hmm. Olen vasta 34v. Saisikohan tuollaista testiä jos pyytää? Katsotaanko se verikokeesta?
Höpö höpö! Sulla on liikaa kaikenlaisia vieraita aineita elimistössä eikä aivotkaan saa tolkkua niistä, eivät osaa toimia. Mitä nappuloita sulla nyt on käytössä? JOS sulla olisi vaikkapa crohnin tauti, et saisi edes kokeilla näitä valmisteita, koska ne ovat vasta-aiheisia. Ei niistä kukaan ennakkoon ota selvää, vaan vasta sitten, kun joku tyki valituksen - mut kaikista sitä ei tee koskaan kukaan:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc....&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=crohnin&x=0&y=0

Hyvin samat oireet oli mulla.. Sain ensin diagnoosin seronegatiivisesta nivelreumasta (ei näy labroissa), vuosia söin reumalääkkeitä.. Sitten oireet taas paheni ja reuma diagnoosi korvattiin fibromyalgialla..

Saatko nukuttua? Heräätkö aamuisin virkeänä? Oletko kuinka kipuherkkä?

Hyvin samat oireet oli mulla.. Sain ensin diagnoosin seronegatiivisesta nivelreumasta (ei näy labroissa), vuosia söin reumalääkkeitä.. Sitten oireet taas paheni ja reuma diagnoosi korvattiin fibromyalgialla..

Mä en ole aapee, mutta koska vahvasti epäilen itselleni samaa vaivaa niin oliko oikeasta diagnoosista sulle hyötyä? Eihän siihen ole varsinaisesti lääkkeitä?

Kun käyn nukkumaan, nukun hyvin selälläni sen aikaa kun pystyy ehkä 5tuntia max. Sen jälkeen pitäisi saada asentoa vaihdettua mutta kun molemmat olkapäät on niin kipeät ei kyljellään olo onnistu ja käsiin/ranteisiin sattuu ja pakottaa. Sitten se loppuyö on sellaista kivuissa pyörimistä ja hyvän asennon etsimistä. En nyt hirveän kipu herkkä ole mielestäni. T:ap

Mä en ole aapee, mutta koska vahvasti epäilen itselleni samaa vaivaa niin oliko oikeasta diagnoosista sulle hyötyä? Eihän siihen ole varsinaisesti lääkkeitä?

Ainoa hyöty diagnoosista oikeestaan oli mielenrauha siitä että mikään ei oikeesti kivuista huolimatta ollutkaan vialla.. Olin sillon niin kipee, että olin ihan varma sairastavani jotain todella vakavaa tautia.. Syön lääkettä joka nostaa kipukynnystä ja kymmenessä vuodessa on oppinut elämään kipujen kanssa. Joka sekuntti kun on joku paikka kipee, niin sen tavallaan osaa sulkee pois ettei ajattele kipua koko ajan..

Ainoa hyöty diagnoosista oikeestaan oli mielenrauha siitä että mikään ei oikeesti kivuista huolimatta ollutkaan vialla.. Olin sillon niin kipee, että olin ihan varma sairastavani jotain todella vakavaa tautia.. Syön lääkettä joka nostaa kipukynnystä ja kymmenessä vuodessa on oppinut elämään kipujen kanssa. Joka sekuntti kun on joku paikka kipee, niin sen tavallaan osaa sulkee pois ettei ajattele kipua koko ajan..

Kuulostaa jotenkin tutulta.

Mun isällä on diagnoosi ja olen siis käytännössä varma että mullakin on. Syövän jälkeen mua myös tutkitaan niin usein ja tarkkaan että tiedän ettei hengenvaarallisesta ole kyse joten taidan odotella vielä tovin ennen kuin tutkitutan.

Kun käyn nukkumaan, nukun hyvin selälläni sen aikaa kun pystyy ehkä 5tuntia max. Sen jälkeen pitäisi saada asentoa vaihdettua mutta kun molemmat olkapäät on niin kipeät ei kyljellään olo onnistu ja käsiin/ranteisiin sattuu ja pakottaa. Sitten se loppuyö on sellaista kivuissa pyörimistä ja hyvän asennon etsimistä. En nyt hirveän kipu herkkä ole mielestäni. T:ap

Tääkin kuulostaa tutulta paitsi että mulla kipu on lonkissa ja olkapäissä.
Painoton tila voisi toimia jotta saisi sikeän unen. Tai sellainen suolavesiamme!

"28-vuotias Anton Hassel on maannut jo vuoden pimeässä huoneessa, koska ei jaksa muutakaan. Lääkärit kiistelevät yhä ME/CFS:n eli kroonisen väsymysoireyhtymän syistä. Sillä aikaa potilaat ovat oman onnensa nojassa. Toimittaja: Stefan Brunow.
Näkyy areenalla

Kun käyn nukkumaan, nukun hyvin selälläni sen aikaa kun pystyy ehkä 5tuntia max. Sen jälkeen pitäisi saada asentoa vaihdettua mutta kun molemmat olkapäät on niin kipeät ei kyljellään olo onnistu ja käsiin/ranteisiin sattuu ja pakottaa. Sitten se loppuyö on sellaista kivuissa pyörimistä ja hyvän asennon etsimistä. T:ap
Vesisängyssä ei ole mokomia vaivoja koskaan. Hanki sellainen:-)