kaavintaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytyksen jälkeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytyksen jälkeen

Vieras
Kuinka monelle teistä synnyttäneistä on jouduttu tekemään kaavinta synnytyksen jälkeen? mulla alko vähä kohtuu aristamaan ja sain lääkekuurin.... ellei helpota nii sit kaavintaan ja jänskättää... miten se tehdään ja kuinka kauan siinä menee? oon synnyttäny vasta ja sen takia vielä täällä palstalla tästä kyselen jos ois muitaki synnyttäneitä paikalla....

Jos se on yhtään samanlainen kuin keskenmenon jälkeinen kaavinta, niin se ainaskin tehtiin humahdusnukutuksessa, eli alle puoli tuntia unessa. Kohtu vaan sinä aikana rapsutetaan puhtaaksi. Ja illalla pääsi jo kotiin.

Mulle tehtiin synnytyksen jälkeen.Oli helpompi homma kuin luulin,ihan ok kaikin puolin.Humahduksessa tosiaan ja päivän verran olin sairaalassa.Aamulla menin ja iltapäivästä kotiin.Olo oli ihan ok,sai nukkua hyvin!!
don`t worry!!

Mulla istukkaa jäi kohtuun synnytyksen yhteydessä, ja jouduin heti synnytyksen jälkeen kaavintaan ekan kerran. Jo ku lääkäri kuvasi toimenpidettä niin, että jäätelöpallokauhalla kauhotaan summittaisesti suureksi paisuneesta kohdusta pintakudosta pois. Ei ole kovin tarkkaa tai tieteellistä vaikka Naistenklinikalla tehtiin. Niinpä vuoto minulla jatkui vielä viikkoja (en enää muista ihan tarkkaan on jo useampi vuosi) ja soittelin aina välillä Naistenklinikalle et kuinka kauan pitäisi jatkua. Hoitotädit vaan hokivat et vielä on normaalia.. Mutta minulle kaavinnasta jäi vielä istukkaa kohtuun ja jouduin kaavintaan uudemman kerran. Sitten lähti loputkin. Tällä halusin vaan sanoa, ettei kannata odotella liian kauan ja uskoa, että on normaalia synnytyksen jälkeistä vuotoa vaikka niin sanottaisiin, jos itsestä toiselta tuntuu. Ainakin Hesassa pitää vaatia et hoitoa saa..

Minullakin kaavinta on tehty heti synnytyksen jälkeen kun jäi kappaleita kohtuun. Aikaa tästä on jo 16-vuotta.
Ei niin ihmeellistä ollut ja nukutuskin oli lyhyt.

Muistaakseni vuoto ei kauan kestänyt kotiin tulon jälkeenkään.

Yhteistyössä