kaavinnasta

oon huomenna menossa kaavintaan koska lääkkeellisen tyhjennyksen jäljiltä jotain on jäänyt vielä kohtuun.
Se tehdään nukutuksessa.ni onko kauheen tokkurassa kun siitä herää ja miten teillä on loppupäivä sujunut ko.toimenpiteen jälkeen?Onko jälkivuoto runsasta ja onko ollut paljon kipuja.Jänskää pikkasen mitä tuleman pitää :whistle:

mua kun kaavinnan jälkeen heräteltiin, niin oli ensimmäisenä ja ainoana asiana mielessä ettei minusta tulekaan äitiä.
ja siellä vollottelin.
kun sitten pääsin sieltä pois vihasin miestä. ja omaa äitiäni. se oli ehdottomasti heidän syynsä että meni kesken. en olisi varmasti päästänyt heitä elävänä lähtemään, jos olisin silloin heitä nähnyt.

muita ongelmia ei pahemmin ollut, mitä nyt välillä vatsaan sattui.

San-na
Minulle tehtiin kaavinta reilu kuukausi sitten keskeytyneen keskenmenon takia.
Kaikki tapahtui oikeastaan hyvin äkkiä, osastolle menin kahdeksalta, yhdeksän jälkeen toimenpiteeseen ja jo yhdeltätoista puin päälleni. Mieheni oli odottamassa, joten pääsin heti hänen hyvään hoitoon.
Nukutuksen jälkeen minulla ei ollut kauaa pökkyrä olo, vähän aikaa lepäilin hapessa ja aika pian pääsin jo aamupalapöytään. Hiemn oli tietysti heikko olo, mutta kävelemään pysyin hyvin sairaalasta kotiuduttuani.
Vuoto oli runsasta, mutta kipuja minulla ei ollut. Sairaalassa sain kipulääkkeen kun toimenpiteen jälkeen vatsassa oli inhottavan ontto olo, en sanoisi sitä kuitenkaan kivuksi.
Muistat vaan ottaa rennosti. Sairaslomalla jos puuhailin päivällä jotain rankempaa, nostin esim jotain painavaa niin se kostautui sitten illalla runsaana vuotona ja epämiellyttävänä olona vatsassa. Lepäät ja hellit itseäsi. Voimia! Ei siinä ole mitään jännitettävää :hug:

liima
mä olin keskenmenon jälkeen kaavinnassa ja olo oli kamala...oksetti ja päätä särki sairaasti...tokkurasta en tiedä...ai niin ja jaloista veti suonta ihan kuin synnytyksekin jälkeen. :hug:

Minulle on tehty kaavinta kaksi kertaa, viimeisin 9.12. Nukutuksen jälkeen ei ollut mitään. Pääsin kotiin 3 tuntia operaation jälkeen. Pystyin syömään ja liikkumaan ihan normaalisti eli fyysinen puoli oli kunnossa. Vuotoa kesti 11 pv, ei mitään runsasta.

Henkinen puoli olikin sitten heikommalla, itkin päiväkaupalla sitä, ettemme saaneetkaan vauvaa. Menin töihin muutaman päivän jälkeen kaavinnasta, mikä oli lopulta hyvä ratkaisu.

emmiina pikana
Viimeisin kaavinta on tehty 28.12.04.
Heräilyt oli jokseenkin tuskaista, varmaanosaltaan vaikutti myös se että olin valvonut edellisaamusta n. klo 8.00 kun kaavinta tehtiin seuraavana aamuna klo 5.00.
Olin menttänyt jo aikalailla tuossa vaiheessa verta. Heräämössä sain kipulääkkeen joka ilmeisesti romahdutti hetkeksi veranpaineeni, joka kyllä korjaantui sitten lääkkellä ja hapella.
Koska menetin paljon verta jäin sairaalaan pidemmäksi aikaa. Hb oli sairaalan ekassa mitaatuksessa ollut 145 josta sitten tippui hyvin pian 78.Kaksi pussia verta ei nostanut Hnb:tä ihan odotetulla tavalla joten jäin vielä toiseksi yöksi sairaalaan (oli päivystävän lääkkärin suositus)
Vuotoa mulla ei ollut juuri oikeastaan mitään tuon toimenpiteen jälkeen.

Toisinaan tulee vaan paha mielei kun ei saakaan nyt sitä kesävauvaa jota niin innokkaana odotin. Ja kotiin tultua tuli sellainen tyhjä olo kun tosiaan tajusi ettei vauvaa todellakaan tule....

Yhteistyössä