Kaavinnan jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoa odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoa odottava

Vieras
Mulla keskenmeno rv 8. Kaavinta tehtiin Pe 16.9. Onko normaalia että ei vuotoa?Vuotoa tuli siteeseen asti vain perjantaina ja muina päivinä on ollut vain pyyhkiessä, kipuja ei ole ollut minkäänlaisia.
Nyt kysyn teiltä kohtalotoverit onko tämä normaalia vai vain hyvää tuuria?Mulla oli se luulo että runsasta vuotoa ainakin alkupäivinä ja kipujakin olisi.
Olen tiedoistanne etukäteen kiitollinen.

Mulla ekan keskenmenon ja kaavinnan jälkeen ei tullut kun päivä tai pari vuotoa mutta tosi vähän eikä ollut mitään kipuja ja tän toisen keskenmenon ja kaavinnan jälkeen tullut vuotoa pikkasen enemmän ja nyt alkanut loppua mut noin viikon on vuotoa tullut ja ehkä pikkasen ollu kipua mut tää toinen km olikin viikolla 18+6 ja synnytin vauvat ja sitte toinen istukka kun ei tullut itestään pois niin piti mennä kaavintaan. Toi eka km oli 8-9 viikolla.

Mulla kans kokemus molemmista tilanteista. Ensimmäisestä km:sta vuotoa oli useamman päivän ja melkein kuin olisi ollut kuukautiset, mutta toisesta vuotoa ei tullut käytännössä oikeastaan ollenkaan. Toinen menikin kesken vuotaen niin runsaasti, että kyllä olisin ihmetellyt, jos sinne vielä jotain jälki-vuodettavaa olisi jäänyt..

Minulla kaavinnasta tulee nyt kolme viikkoa. Myös minulla ei ollut jälkivuotoa oikeastaan ollenkaan. Varasin aksan siteitä kaappiin, mutta enpä niitä tarvinnut. Luulin, että vuotaisin kovastikin. Jonkin laisia vatsakipuja on ollut ja sellaista menkkamaista kipua, mutta ei oikeastaan muuta.

Mut kaavittiin samana päivänä, eli reilu viikko sitten. Kirkasta vuotoa ei ole tullut kuin se yksi lurahdus ekaa kertaa sängystä noustessa. Sen jälkeen pari päivää melkein vuodotta, sen jälkeen tuhruttelua, johon on melkein joka päivä pikkarisuoja riittänyt. Kipuja ei ollenkaan, joten fyysisesti kaavinta oli tosi helppo juttu (lääkkeellistä yritettiin 2 pv, eikä saatu aikaan kuin kipuja :/ ).

Mulle tehtiin perjantaina kaavinta ja olo oli olosuhteisiin nähden tod hyvä sen jälkeen. Ei kipuja tai vuotoa. No kolmantena päivänä kaavinnasta eli eilen vuotoa alkoikin sitten tulla ja kipujakin, mut ei kamalasti. Nyt valuu kuten menkkojen aikana..ehkä vähän runsaammin. Kai nuokin on yksilöllisiä asioita ja hyvä (kai) vaan jos vuotoa ei ole.

Ei sitten tehty mulle sitä kaavintaa, ku eilen iltapäivällä oli kamalaa, pahoinvointia, verenvuotoa yms. Jouduin ambulanssilla ja olla yötä sairaalassa. Kaikki ehti mennä verenvuodon mukana pois, jotta kaavinta jäänyt tekemättä. Kamala kokemus ollut. Onneksi nyt kaikki kipu ohi.

Yhteistyössä