kaavinnan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Minulle suoritettiin kaavinta eilen. Keskenmeno todettiin perjantaina np-ultrassa. Vauva oli kuollut jo kolmisen viikko aikaisemmin viikolla 9, mutta ei ollut tullut itsekseen ulos eikä mitään oireitakaan ollut, joten shokki oli melkoinen vaikka jotenkin olin jo aavistellut että kaikki ei ollut aivan kohdallaan. Olin nimittäin käynyt ultrassa jo kerran ja silloin todettiin että viikkoja olikin vasta noin 9 luullun 12 sijaan, mutta sen uskottiin vain johtuvan pitkästä kuukautiskierrosta jolloin hedelmöittyminen olisi tapahtunut vain luultua myöhemmin. Viime viikolla sitten olin tiistaina neuvolassa, missä ei saatu sydänääniä kuulumaan, mutta sanoivat, että se voi olla ihan normaalia vielä näillä viikoilla (rv 12), jos sikiö on syvällä. Sitten kun keskeytynyt keskenmeno oli todettu sain vielä valita haluanko lääkkeellisen keskeytyksen vai kaavinnan ja näin jälkikäteen olen tyytyväinen valintaani. Kaavinta nimittäin suoritettiin nukutuksessa ja pääsin iltapäivällä jo kotiin. Mitään kipuja ei ole olut ja vuotokin on vain normaalien menkkojen luokkaa. JOtenkin tämä tuntuu niin fyysiesti kuin henkisestikin paljon helpommalta kuin lääkkeellinen keskeytys, jossa kuulemani mukaan vuoto ja kivut voi olla tosi rankkoja ja kestää kauan. Olen selvinnyt tästä kaikesta henkisesti yllättävän hyvin, vaikka aluksi shokki oli tietenkin melkoinen. Onneksi minulla on ihana mies tukenani ja vielä toivoa että jonakin päivänä (toivottavasti pian) vielä saamme lapsen. Ehkä tilannetta helpottaa, että en ollut viela ehtinyt hehkuttaa vauvauutista kaikille enkä itsekään ajatella raskautta vielä kovin konkreettisesti lapsena, vaikka tietenkin sitä oli suunnitellut jo tulevaa marraskuuta jolloin lapsi olisi syntynyt. Halusin vain kertoa oman kokemukseni, koska minua ainakin auttoi kaavintaa odotellessa muiden kokemusten lukeminen netistä, varsinkin kun yritin tehdä valinta kaavinnan ja lääkkeellisen tyhjennyksen välillä. Jaksamista kaikille keskenmenon kokeneille ja koetetaan nauttia kauniista kesästä ja luonnosta :)

Heippa.

Otan osaa :hug:

Itse sain saman uutisen muutama viikko sitten huomattiin sikiön kuolleen rv9.. eikä minulla ollut myöskään mitään oireita keskenmenosta..

Minulle tehtiin kanssa kaavinta olisin itse mieluummin ottanut lääketieteellisen keskeytyksen kivuista ja muista huolimatta, mutta sitä mahdollisuutta ei annettu minun astman takia.. minun aikasempien kokemusten myötä (se on eri juttu jo) niin nukutusta pelkään ihan tajuttomasti ja mulle kaavinta oli yksi painajainen...

Toipunut olen keskenmenosta yllätävän hyvin, mutta tulin siihen tulokseen, että minulle riittää nuo kaksi lasta, joten en uskalla enää edes yrittää uutta lasta, etten joudu enää samaa kokemaan...

Mutta kaverit jotka on saaneet keskenmenon on kertoneet että melkein heti ovat ruvenneet odottamaan uutta vauvaa...

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia samasta. Minä taas halusin juuri tuon kaavinnan, koska koin että se on sekä fyysisesti että henkisesti helpompi kun ei tarvitse käydä läpi kipuja ja vuotoa ja kaikki on kerralla hoidettu. Tietenkin se vaikuttaa että minun aikaisempi kokemukseni nukutuksesta oli hyvin helppo. Meillä ei ole vielä lapsia eli tuo olisi ollut ensimmäinen joten yritys jatkuu. Ainakin nyt tiedän että raskaaksi tulo onnistuu. Vähän tietenkin pelottaa seuraava kerta ettei kävisi samalla lailla. Kiva kuitenkin kuulla että muilla on raskaaksi tuleminen onnistunut hyvin keskenmenon jälkeen.

Jaksamista sinullekin ja nautitaan ihanasta kesästä! :hug:

kaverilla keskenmeno ja lääkäri kysyi että lääketieteellinen vai kaavinta. ei sitten sen kummemmin kertonut eroja. kaveri valitsi lääkkein.. vaan eipä onnistunut. odotti useamman päivän ja joutui kuitenkin kaavintaan :/ kurja kokemus keskenmeno muutenkin saati että joutuu odottamaan ja odottamaan että tuleeko lääkkein vai ei. ja sitten vielä kaavinta päälle.

Yhteistyössä