kaavat lämpöpussiin hukassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamman mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamman mamma

Vieras
Laitan hädissäni joka paikkaan kyselyjä,sattuisko jollain olemaan tietoa mistä saisin turvakaukalon lämpöpussin kaavat?
S.postia oon laittanu suuri käsityölehteen,eivätkä saa aikaiseksi vastata.Että jos sattuisi jossaki numerossa olemaan.Varmaan on,mutten millään viitsisi selata lehtiä läpi yksitellen kirjastossa :(

Suuret kiitokset sille,joka osaa auttaa :)

En osaa sanoa missä olisi, mutta voithan itse käydä esim. kaupassa katsomassa jonkun lämpöpussin ja otat mallia. Noh, surffailin vähän etsiäkseni sinulle kaavaa, tässä on erään äidin omatekemä lämpöpussi. Kaavassa ei tosiaan mittoja, mutta ne luulisi olevan helppo tehdä. Tuossa on oikeastaan vain osviittaa minkä muotoinen se pitää olla. http://odotus.vuodatus.net/blog/category/k%E4sity%F6t

Itse ompelisin vielä tuon alaosan umpeen, eli että vetoketju alkaisi vasta vähän vajaa puolivälistä pussia, koska ei kai sitä auki tarvitse kokonaan koskaan pitää, niin pysyy varpaat lämpöisenä, vaikka avaisi välillä pussia autossa tms.

Kysyin tuota itse "käsityöpalstalta" ja sainkin linkin ohjeisiin aikoinaan, voit kokeilla vaikka löydätkö hakutoiminnolla. Itse päädyin lopulta ostamaan, enkä sitten tehnytkään itse. Mutta eikös suht helppo tuo ole tehdä. Luulen että onnistut ihan loistavasti ilman kaavojakin etenkin jos olet muutenkin ommellut. Periaatteessa sehän on "vain" pussi mihin tulee sivulle vetoketju, jos haluat voit laittaa vielä "kiristysnarun/rypytytyksen" pään kohdalle, että halutessasi saat hieman yläosaa supistettua. Ota vaikka äp makuupussista mitat malliksi.