kaavat lämpöpussiin hukassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamman mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamman mamma

Vieras
Laitan hädissäni joka paikkaan kyselyjä,sattuisko jollain olemaan tietoa mistä saisin turvakaukalon lämpöpussin kaavat?
S.postia oon laittanu suuri käsityölehteen,eivätkä saa aikaiseksi vastata.Että jos sattuisi jossaki numerossa olemaan.Varmaan on,mutten millään viitsisi selata lehtiä läpi yksitellen kirjastossa :(

Suuret kiitokset sille,joka osaa auttaa :)

Heippa! Piirrä kaava vaikkapa äitiyspakkauksen toppahaalarin mukaan ja jätä lahkeiden sisäsaumat leikkaamatta. Eteen vetoketju, joka kulkee molempiin suuntiin (eli vähän alhaalta avattuna saat sen turvavyön kiinnityskappaleen siitä läpi) ja taakse n. 10 cm:n etäisyydelle helmasta vaikkapa 15 cm pitkä vetskari, jolloin saat vyön takaa läpi haluamastasi kohdasta. Mukavia hetkiä ompelun parissa! :)

Kiitos Ankka :)

Mutta kaipaisin ohjetta ilman hihoja.Itse olen yrittäny värkätä kaavoja,mutten koeompeluista huolimatta bonjaa missä menee vikaan,kun ei tule yhtään sellainen mitä haluan...tai edes suunnilleen millainen sen pitäisi olla.
Jos ei mitään keinoa löydy,niin pitää tehdä äitiyspakkauksen makuupussista se.Reijät vaan turvavöille ja menoksi.

Mut jos vielä kuiten odottaisin josko joku tietäs mistä sais oikeatkaavat.En mikään ompeluihme kuitenkaa ole :/

Jossain olen sellaisen ohjeen nähnyt kun olen sen paperille piirtänyt itselleni mutten vaan sitä enää mistään löydä. Kyseessä oli kuitenkin pussi joka oli paksua fleece kangasta. Malli oli hyvin yksinkertainen, eli 110cmx110cm neliö jossa on pyöristetyt kulmat ja vähän sisäänpäin leikatut ne suoratkin osat. Yksi kulma on pääosaa, toinen kulma jalkoihin ja kaksi kulmaa tulee sivuille. Sitten siihen tulee toinen samanlainen fleeceosa, mutta vain puolikas äskeisestä siten, että tulee jalkojen päälle ja puoleen väliin sivusiivekkeitä. Eli sellainen kolmio joka toiseen kankaaseen ommellessa kiinni reunoista tekee vauvalle ja jaloille pussin. VApaaksi siis jää yläosa ja pää. Sivu siivekkeisiin/kulmiin tuli tarrat siten että ne saa kietastua vauvan ympäri eteen kiinni tarroilla kuin kapalon. Se kulma joka jäi ylös vapaaksi, oli tehty niin että siihen oli ommeltu nauhakuja reunaan että sai kiristettyä hupuksi, mutta voihan sinnekin tehdä ihan pienen "kolmion" kulman yli hupuksi jos haluaa. VAikea selittää varsinkin kun itse lopulta päätin ostaa jääkarhupussin valmiina mutta ehkä tästä saat jotain ideaa.
Toinen idea on tehdä ne "ankan" mainitsemat kaavat ja jättää myös hihat piirtämättä.

t. yks puuhailija