Kaatuminen raskaana

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
tuhlaajatytär
Seuraile tilannetta, jos tulee esim.vuotoa niin ota yhteys mammapolille. Itse kaaduin pahasti raskaana ollessani pyörällä, vatsan asukki selvisi hienosti, vaikka tömähdin vatsalleni.

justina
on varmasti kaikki hyvin! mäkin kaaduin liukkaalla kun ootin toistani.. mitään ei saatunut. ja voit varmasti soittaa neuvolaan ja kysyä voitko tulla vaikka sydänääniä kuuntelemaan niin ei huoleta..

MIIA
Mä kaaduin kuopusta oottaessa rappusissa, tulin siis monta askelmaa alas.Vatsa osui kaiteeseen. Viikkoja oli tosin vasta 32 tuolloin,mutta lääkäri sanoi että mikäli ei tuu mitään kipuja,vuotoja ja vauva liikkuu normaalisti niin voi olla huoletta. Itse siis selvisin säikähdyksellä

Itse kaaduin esikoistani odottaessa selälleni, kun tulin suihkusta. Selkä oli pari päivää pirun kipeä, ei muuta. Mutta tarkkaile tilannetta. En usko kuitenkaan, että mitenkään kävi.

Mä kaaduin tässä pari viikkoo taaksepäin.. Otti aluksi luonnonpäälle, ja silleen et eihän kukaan nähny.. :p
Sit tulin tosi kipeeksi, selästä ja mahasta. Kaaduin siis suoraan selälleen. Pääsin lääkärineuvolaan seuraavana päivänä. Vauvan syke oli tosi epätasainen, 100-140. Laitto gynen polille.

Siellä lääkäri sano, et harvoin tälläsissä kaatumisissa huonosti käy. Et vauva on niin turvassa ja pehmustettuna, et selviää kyllä. Syke selitty sillä, et tieten mulla supistu kaikki lihakset vatsassa ni tais vauvaki sit säikähtää..

Sain vaan iskiaksen kaatumisen seurauksena.. Eli joku siellä napsahti, niin et jäi hermo puristuksiin. Monta viikkoa saikkua ja kyynärsauvat et pääsee kulkeen. Mitään kummosta ku ei voi tehä. Kestää minkä kestää. Voi olla, et töihin ei enää kyetä.. :/

Niin ja nyt viikkoja 20 +

ap
Hyvä. Kyllä mä kanssa uskon että kaikki hyvin :). Äsken ainakin myllersi mahassa :). Kaatuminen oli kuin hidastetusta elokuvasta, koitin ja koitin pysyä pystyssä, mutta ei.. Onneksi kukaan ei nähnyt :D

Meillä mun äiti kaatua mua odottaessa vatsalleen portaissa, meni sitten lääkäriin ja synnytys käynnistettiin, tosin viikkoja oli jo silloin tarpeeksi. :whistle: Ja tämä oli tosiaan vuonna -87, nykyään ei varmaan tehtäis...

mä oon mennyt neljä kertaa tänä talvena nurin, mut aina polvilleni, eli isku kohdistunut jalkoihin.. onneksi niin.. pahemmasta kaatumisesta olisin varmaan mennyt äippikselle, oon niin säikky, vaikka yleensä ei huolta ole.. jennuli rv36

kahden pojan äiti espoosta
Kaaduin laskettuna päivänä odottaessani esikoistani jäisellä pihalla juuri ollessani astumassa
autoon sisälle. Mieheni ihmetteli minne katosin ja huusin että enää ei ole kiirettä koska kaaduin.
Huolestuneena hän tuli katsomaan minua ja tokaisin vesien menneen...siitä sitten pyyhkeitä kotoa hakemaan ja kättärille vauhdilla. Esikoisemme syntyi 10h päästä täysin terveenä ja virkeänä pienenä nöpönenänä. Eli ei ollut saanut mitään vammoja kaatumisestani, minä sain mustelman pakaraan joka oli pieni harmi onnellisessa perhetapahtumassa!

Yhteistyössä