Kaasugrilli laavakivillä vai ilman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muakin kiinnstaa. Itse haikailen laavakivien perään, mut onko ne hyvät? Nyt meillä on pallogrilli ja se on sellasta.... Se on epätasaisesti kuuma. Ja se on ensin liian kuuma ja sit liian kylmä. Onhan se hiiligrillin tuoksu hyvä, mut käyttö hankalaa.

Meillä on toinen puoli parilana ja toisella puolella sitten ritilä minkä alla laavakiviä ja suosittelen! Huomattavasti tasaisempi lämpö ja puhdistaminen helpottuu, kun kiviin palaa se paska.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mitäs noi kivet siä rillissä tekee? En oo ikinä törmänny grilliin missä on kiviä. :o

No mä kuvittelisin et vähän sama kuin kiukaassa. Lämpö ei tule pistemäisesti suoraan kaasureiän kohdasta (kiukaassa vastuksen kohdasta) vaan siirtyy kiviin ja leviää siitä tasaisempana ja ei-niin-tulisena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Meillä on toinen puoli parilana ja toisella puolella sitten ritilä minkä alla laavakiviä ja suosittelen! Huomattavasti tasaisempi lämpö ja puhdistaminen helpottuu, kun kiviin palaa se paska.

Minusta se on vaan haittapuoli kun niissä kivissä on sitä marinadisontaa, eli miten ne kivat pitäisi sitten puhdistaa vai pitääkö ne vaihtaa vai mitä. Pari kertaa meillä on syttynyt järkyttävä rasvapalo grilliin juuri noiden kivien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:

Minusta se on vaan haittapuoli kun niissä kivissä on sitä marinadisontaa, eli miten ne kivat pitäisi sitten puhdistaa vai pitääkö ne vaihtaa vai mitä. Pari kertaa meillä on syttynyt järkyttävä rasvapalo grilliin juuri noiden kivien takia.

Kyllä ne sama kivet voi olla koko kesän, eikä tarvitse mitenkään puhdistaa. Se sonta kuule palaa nii huolella, että ei mitään paloja ole meillä syntynyt. Ei siis ole mitään puhdistushuolia niiden kanssa. :)

oon käsittäny, että nykyään grilleissä ei enää tarvita noita laavakiviä, koska lämpö siirtyy muutenkin tasaisesti..mene ja tiedä. tietty halvemmat on asia erikseen.

Yhteistyössä