Kaason pukeutuminen kesähäissä

  • Viestiketjun aloittaja Ylipukeutuja
  • Ensimmäinen viesti
Ylipukeutuja
Häät kesällä ja kaasoksi valittu. Löydettiin morsiammelle kiva puku ja nyt olisi itselle kans puku hakusessa. Jotain olen morsiammelle ehdotellut mutta hän ei ole lämmennyt. Ei halua et laitan mitään superhienoa juhlapukua ettei jää varjoon. Millaista pukua ehdottaisitte kaasolle? Onko nyöritys sellainen että se pitää ainakin unohtaa ja leveä helma?
 
"morsian"
ei varmaan mitään mikä muistuttaisi morsiuspukua (leveä helma, muuten huomionvievä jne).. se on kuitenkin morsiamen "kerran elämässä päivä" ja varmasti haluaa tuntea itsensä hienoimmaksi sinä päivänä. onhan niitä mekkoja vaikka minkälaisia. viime kesänä löysin miljoona ihanaa mekkoa haloselta, kannattaa käydä kattomassa. semmonen melko simppeli joka on kaunis kun yksinkertainen, ei liikaa tingel tankelia ja röyhelöä jne...
 
"vieras"
Riippuu siitä, minkälainen puku morsiamella on? Jos perus-hääpuku, eli pitkä ja valkoinen, niin sinuna pukisin lyhyen ja värillisen.

Häpesin silmät päästä kun mentiin miehen yhden harrastuskaverin häihin. En tuntenut morsianta, kutsussa ei ollut mitään etikettiä ja koska harrastuskaveri+avec oli kutsuttu, olin satavarma että kyseessä olis jotkut superhienot megahäät ja morsiamella kunnon kermahuttumekko. Mitä vielä, samanlainen polvipituinen mekko kuin minulla, roosanvärinen, eräästä nettikaupasta tilattu. Teki mieli tehdä uukkari heti, kun näin morsiamen, joka oli myös hyvin vaivaantunut. Vierailtakin sain kummeksuvia ja jopa närkästyneitä katseita. Ei kiva.
 
YlipukeutujaAP
http://www.ostox.fi/liila-sifonkisatiinitylli-mekko-p-1298.html

tässä toinen mitä mietin...onko tämäkin yliampuva?
Morsiammella korsetti+hame setti valkoinen puku koristeluin
 
YlipukeutujaAP
[QUOTE="vieras";23561186]Mun mielestä joo. Miks haluat pitkän mekon? En mä ole nähnyt missään häissä kaasoa pitkässä mekossa?[/QUOTE]

Hei toisella kaasolla on pitkä hame joten siksi mietin ja viimeksi kun olin häissä molemmilla kaasoilla oli pitkä hame. Mutta luulempa että valitsen lyhyen.
 
Keskustele morsiamen kanssa, minkälaista hän toivoisi? Kun kerta ei ole lämmennyt ehdotuksillesi vielä.

Mä olen ollut häissä joissa kaasoilla on ollut ihan yhtä pramea ja juhlallinen puku kuin morsiamellakin, enkä mä näe siinä mitään outoa. En sisi automaattisesti sulje pois pitkää pukua enkä leveää helmaa.
Kaaso nyt jokatapauksessa tietää minkälainen puku morsiamella on, niin luulisi olevan helppo olla lyömättä laudalta sitä.

Ja vieras joka tuli häihin samanlaisessa puvussa mitä morsian- ei sitä voinut ennalta tietää! höh. Eli ei mitään häpeämistä.
 
"Eloise"
[QUOTE="Onneton";23562193]että sinulla vielä on kaaso. Minulla kaasoni petti minut ja häät peruuntuivat.[/QUOTE]Mitä tapahtui? Ihanko tuon takia koko häät peruttiin?
 
3*Kaaso
Etiketti säännöissä jos niitä noudattaa mainitaan että mikäli morsiamella on pitkä puku kuuluu kaason myös pukeutua pitkään pukuun. ja sama koskee lyhyttä pukua. itselläni on joka kerralla ollut pitkä juhlava mutta simppeli hame joka ei vie huomiota morsiamen suurempi helmaisesta ja näyttävämmästä puvusta.
 

Yhteistyössä