Kaaso ei sitten kutsunutkaan häihinsä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutsumatta jätetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meidän häistä tulee pian 5 vuotta aikaa. Ei nähdä enää kovin usein, pari kertaa vuodessa, koska kaveri itse muutti pari vuotta meidän häiden jälkeen toiselle paikkakunnalle. Olen silti kuvitellut meidän olevan edelleen ystäviä, olemmehan olleet jo kouluajoista saakka.

No ei kai tässä ole kysymys, että sinä et olisi ystävä. Hänellä on ehkä vaan paljon ystäviä, sellaisia jonka kanssa on usein tekemisissä.

Kumman sinä kutsuisit häihin, jos väkeä pitää rajoittaa. Sellaisen jonka näet viikoittain vai kerran vuodessa?

No näinpä!

Veikkaan, että kyseessä oli ns. pakkorako ja rahakysymys. Kun budjetti alkaa natisemaan liitoksistaan, on pakko kutsua vain ne oikeasti lähimmät. Siinä väkisinkin jää pari kertaa vuodessä nähtävät ystävät rannalle ruikuttamaan. Veikkaan, ettet ole ainoa kyydistä pudonnut.

Mä törmäsin pari vuotta sitten sattumalta netissä kuvaan jossa mun aikas läheinen ystävä oli hääpuvussa. Lähetin välittömästi viestiä että onko nää ihan oikeita hääkuvia. Olivat kuulemma pari kuukautta aiemmin menneet naimisiin. En osannut edes pettyä etten ollut saanut kutsua, koska siellä olisi tod.näk. ollut niin vähän mulle tuttuja ihmisiä että olisin vaan vaivaantunut tilanteesta, epäsosiaalinen kun olen =)

Tästä huolimatta aion juuri tätä ystävää pyytää aikanaan kaasokseni... jos nyt ikinä keritään naimisiin menemään...

Jos te näette pari kertaa vuodessa, niin et varmaan ole ykkösläheisin ystävä hänelle. Silloin kun sinä menit naimisiin, olitte läheisemmät.
Eiköhän hänellä siellä paikkakunnallansa ole ystäviä joita näkee pari kertaa viikossa, ja ennemmin varmaan jokainen kutsuu kaasoksi viikottain tapaamiansa ystäviä kuin vuosittain tapaamiansa.

Ei ihme, että sinua harmittaa, mutta ystäväsi tuskin muutti siitä syystä että sinä olisit ollut kamala, hän varmasti välittää sinusta edelleenkin vaikka tapaamisenne ovat harventuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Veikkaan, että kyseessä oli ns. pakkorako ja rahakysymys. Kun budjetti alkaa natisemaan liitoksistaan, on pakko kutsua vain ne oikeasti lähimmät. Siinä väkisinkin jää pari kertaa vuodessä nähtävät ystävät rannalle ruikuttamaan. Veikkaan, ettet ole ainoa kyydistä pudonnut.

Okei. Kai se mun "ystävä" sitten ajattelee kuten sinä. Itseni on vähän vaikea ymmärtää, että esim. veljen avovaimon vanhemmat oli kutsuttu... taitavat olla sitten läheisempiä. Kai tää tosiaan on ero ajattelutavassa.

Joku kysyi olemmeko tavanneet miestä. Olemme toki, useaan otteeseen ja on yökyläiltykin silloin kun olemme tavanneet.

Mua vähän ihmetyttää se, että jos kerran olet pyytänyt kaasoksi läheisen ystävän, niin miksette pidä yhteyttä?? Ymmärrän hyvin, että se ei kutsunut sua, en mäkään kutsunut mun ystävää, jonka kanssa oli ennen parhaat kaverit, mutta sitten yhteydenpito väheni ja loppui pian kokonaan. Häistäsi on kuitenki jo 5 vuotta, eriasia, jos olis ollut kaasonasi vastikään, esim. 2 vuoden sisään, eikä asia silloinkaan muutu, mikäli ette pidä yhteyttä.

Minusta ystävyyden määrää ei mitata sillä, kuinka usein tavataan. Voi olla todella sydänystävä, hengenheimolainen, vaikka näkisi vain kerran vuodessa. Itse loukkantuisin tuosta kutsumattomuudesta enkä todennäköisesti pitäisi enää yhteyttä lainkaan. Meillä oli häissä noin 60 henkeä ja kutsuin kaikki ne ystävät, joiden häissä olen joskus ollut itsekin ystävänä kutsuttuna. Ystäväpiirini ei siis ole kovin laaja, ehkäpä juuri ehdottomuudestani johtuen eli jos en saa itse kutsua, en kutsu minäkään ja sellaisten hyvänpäiväntuttujen kanssa koen tarpeettomaksi pitää ytheyttä jatkossakaan.

Okei. Kai se mun "ystävä" sitten ajattelee kuten sinä. Itseni on vähän vaikea ymmärtää, että esim. veljen avovaimon vanhemmat oli kutsuttu... taitavat olla sitten läheisempiä. Kai tää tosiaan on ero ajattelutavassa.

Ota myös huomioon, että kaikilla hääpareilla ei ole kivoja sukulaisia. Ehkäpä jommankumman anopilla on ollut nenä sopassa paljon syvemmällä, eikä siihen asiaan ole ollut valittamista etenkään jos anoppila on ollut häissä maksajan roolissa. Anoppi on saattanut haluta, että veljesi avovaimon vanhemmat tulevat häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mua vähän ihmetyttää se, että jos kerran olet pyytänyt kaasoksi läheisen ystävän, niin miksette pidä yhteyttä?? Ymmärrän hyvin, että se ei kutsunut sua, en mäkään kutsunut mun ystävää, jonka kanssa oli ennen parhaat kaverit, mutta sitten yhteydenpito väheni ja loppui pian kokonaan. Häistäsi on kuitenki jo 5 vuotta, eriasia, jos olis ollut kaasonasi vastikään, esim. 2 vuoden sisään, eikä asia silloinkaan muutu, mikäli ette pidä yhteyttä.

Oletteko te kaikki miten nuoria, keiden mielestä 5 vuotta on pitkä aika? Sehän menee hujauksessa. Soitellaan kyllä ja meilaillaan, vaikkei niin säännöllisesti. Olen pitänyt yhteyttä, luonnollisesti se vaan vähenee kun toinen muuttaa. Asutaan tyyliin toinen Helsingissä ja toinen Tampereella. Ei olla oltu mitenkään riidoissa.

Tajuan joo, että on ehtinyt hankkia esim. työtovereista läheisempiä ystäviä. Niitähän sitten oli kutsuttu. Puhui vain näistä häistä useasti etukäteen. Oletin, että kutsukin olisi tullut. Halusin vain kuulla, olenko ihan tyhmä kaikkien mieletä kun pahoitin mieleni.

Puhui vain näistä häistä useasti etukäteen. Oletin, että kutsukin olisi tullut.

Just tuon pointin takia mä epäilen, että budjettiin ei vain enää mahtunut kaikki henkilöt, joita oli suunniteltu. Ja pakkohan se oli sitten jostain karsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No juu, sitä kaasokin sanoi, että johonkin se raja oli vedettävä. Itseltään sentään puhelimessa lopulta kuulin. Ymmärrän kyllä, mutta en silti tajunnut olevani näin vähän tärkeä tälle "ystävälle". Häissä oli kuulemma yli 70 henkeä.

Meidän häistä tulee pian 5 vuotta aikaa. Ei nähdä enää kovin usein, pari kertaa vuodessa, koska kaveri itse muutti pari vuotta meidän häiden jälkeen toiselle paikkakunnalle. Olen silti kuvitellut meidän olevan edelleen ystäviä, olemmehan olleet jo kouluajoista saakka.

Loukkaantuisin ja pahasti. Olisi entinen ystävä.

peesi

Mielenkiintoista vastauksissa on, että moni on heti vetämässä herneitä, lopettamassa ystävyyttä ja yhteydenottoa. Eikö suomalainen nainen pysty kysymään ja sopimaan asioita? No ei tietty. Ei ihme kun en itsekään tykkäisi työskennellä naisvaltaisella alalla, kun naiset ovat vaan niiin pirun ailahtelevia ja hankalia tulla toimeen :D

Minun kaasoni joka on paras ystäväni ja lapseni kummitäti menee keväällä naimisiin, mutta en silti odota kutsua häihin. Hän on aikoja sitten ilmoittanut, että niistä tulee sukuhäät ja näinollen en ole yhtään pettynyt vaikkei kutsua tulekaan.

Olen täysin onnellinen hänen puolestaan ja aion silti muistaa heitä lahjalla ja olla hänen ystävänsä, koska jokainenhan tekee häidensä suhteen mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nicola81:
Minun kaasoni joka on paras ystäväni ja lapseni kummitäti menee keväällä naimisiin, mutta en silti odota kutsua häihin. Hän on aikoja sitten ilmoittanut, että niistä tulee sukuhäät ja näinollen en ole yhtään pettynyt vaikkei kutsua tulekaan.

Mun mielestä toi on eriasia, sillä kaasosi on jo ilmoittanut että kutsua ei välttis tule ja ymmärrät sen. Ap:n kaaso oli puhunut häistä ja kutsumisesta, eikä siltikään kutsunut. Ei sellaista tarvitse ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Nicola81:

Olen täysin onnellinen hänen puolestaan ja aion silti muistaa heitä lahjalla ja olla hänen ystävänsä, koska jokainenhan tekee häidensä suhteen mitä haluaa.

Tämä on hyvä esimerkki ystävyydestä, kun osataan olla onnellisia toisen onnesta. Kiva, kun huomioit lahjalla. Ystäväsi on myös osannut olla fiksu, kun on etukäteen varoittanut, ettei kutsua kannata odottaa.

Yhteistyössä