Kääretorttupohjasta täytekakku ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikki

Vieras
Ootteko tehneet ?
Ajattelin kokeilla, kun pitäis nopsaan saada kakku ja sen varmaan sais kostutettuakin pikaisesti :)

Tai muita ehdotuksia mitä vois vieraille tarjota ? :)

olen mä kaverilla syönyt sellaista. Normi kääretorttu kuorrutettu kermavaahdolla ja kynttelit päälle. Ihan sama se on minkä muotoinen se on kun yhtä hyvää on.

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Ootteko tehneet ?
Ajattelin kokeilla, kun pitäis nopsaan saada kakku ja sen varmaan sais kostutettuakin pikaisesti :)

No siitähän se tehdäänkin jos ei ole tarpeeksi isoa kakkuvuokaa tai haluaa suorakulmaisen kakun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen mä kaverilla syönyt sellaista. Normi kääretorttu kuorrutettu kermavaahdolla ja kynttelit päälle. Ihan sama se on minkä muotoinen se on kun yhtä hyvää on.

mää ajattelin tehdä sen sillain että leikkaan sen pellillisen 4 osaan, täytän välit ja kuorrutan kermalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Ootteko tehneet ?

No siitähän se tehdäänkin jos ei ole tarpeeksi isoa kakkuvuokaa tai haluaa suorakulmaisen kakun.

okei, kiitos :)
mää en oo koskaan tehnyt, siksi kyselin :)

mä teen aina 3-4 peltiä kääretorttupohjia ja ne puoliksi ja niitä ladotaan sit päällekkäin kun halutaan ISO kakku tai jos tehdään lapsille millon mitäkin hahmo/"lelu" kakkuja

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen:
Itsellä on juurikin tällä hetkellä kaapissa neliön muotoinen kakku, tehtynä kääretortusta. Gluteenittomana (perunajauhoista), niin on paljon pehmeämpi.

käytätkö pelkästään perunajauhoja ?
sitäkin vois koittaa siis.. :)

Minunkin piti leikata neljään osaan, mut olis tullut aika korkea. Joten leikkasin sitten 2 isompaa neliöä ja sitten yläreunasta jääneen pitkän kaistaleen leikkasen puoliksi ja niistä rakensin kolmannen neliön. Vaikea selittää :ashamed:

Minunkin piti leikata neljään osaan, mut olis tullut aika korkea. Joten leikkasin sitten 2 isompaa neliöä ja sitten yläreunasta jääneen pitkän kaistaleen leikkasen puoliksi ja niistä rakensin kolmannen neliön. Vaikea selittää :ashamed:

ymmärsin, eli hyvin selitetty :)

teen melkein aina kääretorttupohajista kakun, melkein useimmin kun normiin kakkuvuokaan ja olen tehnyt monesti myös ihan "lasagne" ja "kiusaus" vuokiinkin jos haluaa eri mallisia kakkuja, esim. neliö tai soikea tms.
sen kakkupohjanhan voi paistaa missä vaan uunin kestävässä astiassa ;)

4 kananmunaa
1½ dl sokeria
1½ dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta

Vaahdota huoneenlämpöiset munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Siivilöi vaahtoon keskenään sekoitetut perunajauhot ja leivinjauhe. Levitä uunipellille ja paista 225 asteessa noin 8-10 min.

Alkuperäinen kirjoittaja leipuri:
teen melkein aina kääretorttupohajista kakun, melkein useimmin kun normiin kakkuvuokaan ja olen tehnyt monesti myös ihan "lasagne" ja "kiusaus" vuokiinkin jos haluaa eri mallisia kakkuja, esim. neliö tai soikea tms.

Kiitos :)

4 kananmunaa
1½ dl sokeria
1½ dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta

Vaahdota huoneenlämpöiset munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Siivilöi vaahtoon keskenään sekoitetut perunajauhot ja leivinjauhe. Levitä uunipellille ja paista 225 asteessa noin 8-10 min.

kiitos, taidan tekaista sen tällä ohjeella ?

Tein juuri tytön synttäreille Hello Kitty-kakun juurikin paistamalla neljä kääräripohjaa ja sit muotoilemalla kyseisen kissan naaman siitä pinosta. Ai että tuli kivannäkönen kakku -ja hyvää oli :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olepa hyvä, ja eikun kölppäämään kaappeja ja miettimään erimutoisista kipoista kivoja aiheita :)
onnistuneita leipomis hetkiä sinne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olepa hyvä, ja eikun kölppäämään kaappeja ja miettimään erimutoisista kipoista kivoja aiheita :)
onnistuneita leipomis hetkiä sinne

Kiitos paljon..oishan se tosiaan vaihtelua sille "peruskakulle" :D

Mä tein viime vuonna kääretorttupohjasta leikkelemällä autokakun, kun poika halusi. Tuli ehkä maailman rumin ja onnettomin autokakku, mutta pojasta se oli aiiiivan upea! :D

Yhteistyössä