Kaappaus keittiössä

• Viestiketjun aloittaja kauhistelija
  • Ensimmäinen viesti
kauhistelija
Siis se eilinen tv ohjelma, kaappaus keittiössä.
Voi luoja sitä äitiä :O Mistä ne löytäävätkin nämä perheet :O
Kyllä tuo tyttö olisi tarvinut hiukan jotakin muutakin kuin opetusta kuinka ruokaa tehdään, täysin elämänhallinta hukassa.
Muksullekin laittoi syöttötuolin tarjottimelle sen ruuan, ei lautasta ei haarukkaa/lusikkaa :O

.-.-
Kyllä tilanne on valitettavasti sellainen, että ei noita kauheasti tarvits etsiä. Joukossamme on niiin paljon äitejä ja isiä, jotka eivät osaa keittää esim. perunoita, mistään haasteellisemmasta puhumattakaan. Tai eivät ole kuulleet, että lakanoitakin kuuluu pestä. Kyllä se on monelle ihan todellista akipäivää.

kauhistelija
Tuossa lyhyt kuvaus http://www.mtv.fi/ohjelmat.shtml/kotimaiset/kaappaus_keittiossa/uutiset/1881754/kaappaus-keittiossa-kotiaiti-anni-hoikistui-7-kiloa-ruokavaliomuutoksella

näin
Kyllä tilanne on valitettavasti sellainen, että ei noita kauheasti tarvits etsiä. Joukossamme on niiin paljon äitejä ja isiä, jotka eivät osaa keittää esim. perunoita, mistään haasteellisemmasta puhumattakaan. Tai eivät ole kuulleet, että lakanoitakin kuuluu pestä. Kyllä se on monelle ihan todellista akipäivää.
Kukahan palstamamma se oli ? Tuo ajatus minulle siitä tuli ensimmäisenä mieleeni :) Enemmän tuo yh äiti olisi hyötynyt perhetyöntekijöiden säännöllisistä käynneistä.

"Veera"
Mikä ihme siinä on että jos joku ei jotain osaa, myöntää sen ja hakee itse apua niin sitä haukutaan. Minkä se sille voi jos ei äiti oo koton sille opettanu ruoanlaittoa. Vai oisko tänki tytön pitäny alistua kohtaloonsa ja roudata sille lapselleen kaupasta pinaattilättyjä seuraavat 18 vuotta?

"harmaana"
[QUOTE="Veera";29811790]Mikä ihme siinä on että jos joku ei jotain osaa, myöntää sen ja hakee itse apua niin sitä haukutaan. Minkä se sille voi jos ei äiti oo koton sille opettanu ruoanlaittoa. Vai oisko tänki tytön pitäny alistua kohtaloonsa ja roudata sille lapselleen kaupasta pinaattilättyjä seuraavat 18 vuotta?[/QUOTE]

Suoraan sanottuna ehkä ne pinaattilätytkin olisi ollut parempi vaihtoehto sille tilatulle suolaselle ja rasvaselle kebab mössölle ;)
Ehkäpä kritiikkiä tulee koska täysin oli elämänhallinta tuolla neidolla hukassa vai liekö sitten näytteli
Miksi ei saisi keskustella, kritisoidaan ja ruoditaanhan täällä aina nuo hää ohjelmatkin ja samoinkuin aikoinaan tuli Sillä Siisti ohjelmakin ;)

vierras
[QUOTE="Veera";29811790]Mikä ihme siinä on että jos joku ei jotain osaa, myöntää sen ja hakee itse apua niin sitä haukutaan. Minkä se sille voi jos ei äiti oo koton sille opettanu ruoanlaittoa. Vai oisko tänki tytön pitäny alistua kohtaloonsa ja roudata sille lapselleen kaupasta pinaattilättyjä seuraavat 18 vuotta?[/QUOTE]

Minusta oli hienoa, että hän rohkeasti haki ja pääsi mukaan Kaappaus keittiössä- ohjelmaan. Todellakin tuli tarpeeseen. Ja vaikutti ihan siltä, että tämä äiti halusi tosissaan oppia laittamaan kunnon ruokaa ja muuttamaan ruoka- ja elintapojaan. Toivottavasti on jatkanut samaan malliin.

Minulle tuli mieleen, että millaisessa kodissa tämän jakson äiti on itse kasvanut. Onko siellä koskaan tehty ruokaa tai syöty yhdessä...

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"kmk"
Sääliksi kävi, kotoahan tällä äidillä oli jäänyt oppimatta paljon asioita. Onneksi oli niin vahva että lähti ohjelmaan mukaan ja sai apua. Kumpa tuo uusi ruokailulinja jatkuu ja tytär sais paremmat eväät elämään kuin äiti oli aikoinaan saanut.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"emppu"
Minusta myös hienoa että haki ja sai apua. Hänhän kertoi lapsuudekodissaan tottuneen siihen että ruokana oli jotain valmispizzoja jne. Tässä taas nähtiin kuinka tärkeätä nämä asiat on lapsille opettaa esimerkin voimin normaalissa arjessa.Jos ei ole koskaan säännölliseen rytmiin tottunut niin kuinka sen voisi yhtäkkiä osata. Sama ruuanlaiton yms. kanssa. Mielestäni sympaattinen ja herttainen tyttö, kaikkea hyvää toivon heidän elämäänsä.

"Maj"
Minä en pienistä hätkähdä, mutta nyt nousi karvat pystyyn. Tää äiti syötti alle 2-vuotiaalle vaan kebabia, ranskalaisia, hampurilaisia ja lasagnea. Kun kokki kysyi, mitäs aamupalaksi, sai vastaukseksi, "se vaihtelee". Jääkaappi oli niin tyhjä, ettei paljon vaihtoehtoja ollut.
Minä en piittaa, mitä nää aivokääpiöäidit itse työntävät alas kurkuistaan, mutta se pistää vihaksi, ettei lasta hoideta. Ei limu ole noin pienen lapsen juoma. Kuinkakohan vanhaksi aikoi läntätä lapsen ruuat vaan tarjottimelle sormin syötäväksi. Sit kouluissa ja armeijassa ihmetellään, kun lapset ei osaa kuoria edes perunoita eikä ne tiedä pöytätavoista tuon taivaallista. Tämä on laiskojen, typerien vanhempien syytä.

"Lissu"
Eikö nykyään kouluissa ole kotitaloutta? Ja tuo ettei ole mitään rytmiä, eikö nykyään ole neuvoloissa sitä synnytysvalmennusta joka on kaukana siitä itse nimestään. Meillä siellä aikoinaan käytiin juuri läpi rytmistä ja sen tärkeydestä.
Heitti lapselleen syöttötuolin tarjottimelle ruuan kuin jollekin eläimelle :(

"zxc"
Kyllä neuvolassa kerrotaan hyvinkin yksityiskohtaisesti, miten pientä vauvaa ja taaperoa syötetään. Kerrotaan rytmit ja mitä ruoka-aineita tulee välttää ja mitä käyttää. Tietoa on saatavissa, jos sitä haluaa ottaa vastaan.

Toki ohjelman draaman takia varmaankin paisutellaan avuntarvetta, mutta ihan kiva, jos tyttö oikeasti otti opikseen.

"hillla"
No kyllä mäkin ensin vähän kauhistelin, mutta lopussa se homma näytti luistavan jo hienosti :) Ymmärrän kyllä ettei ehkä osaa, jos kotona on saanut täysin vääränlaisen mallin, niinkuin hän kertoi saaneensa vanhempien eron myötä.

Eikä toi tarjottimelle paiskaaminen minusta se pahin juttu ole, moni sormiruokailevan taaperon vanhempi tekee tuota enempi tai vähempi jossain vaiheessa :D toki on hyvä pikkuhiljaa ton ikäselle alkaa opettamaan että tässä on lautanen ja tässä lusikka ja näillä syödään ruokaa eikä heitetä lattialle. Enempi kauhuissani olin siitä kun se antoi sitä ruokaa samalla lusikalla kuin millä itse söi, karies tarttuu :D (ellen sitten katsonut väärin, jos niin, pahoittelen).

"Maj"
[QUOTE="Lissu";29812037]Eikö nykyään kouluissa ole kotitaloutta? Ja tuo ettei ole mitään rytmiä, eikö nykyään ole neuvoloissa sitä synnytysvalmennusta joka on kaukana siitä itse nimestään. Meillä siellä aikoinaan käytiin juuri läpi rytmistä ja sen tärkeydestä.
Heitti lapselleen syöttötuolin tarjottimelle ruuan kuin jollekin eläimelle :([/QUOTE]

X

"Maj"
[QUOTE="hillla";29812075]No kyllä mäkin ensin vähän kauhistelin, mutta lopussa se homma näytti luistavan jo hienosti :) Ymmärrän kyllä ettei ehkä osaa, jos kotona on saanut täysin vääränlaisen mallin, niinkuin hän kertoi saaneensa vanhempien eron myötä.

Eikä toi tarjottimelle paiskaaminen minusta se pahin juttu ole, moni sormiruokailevan taaperon vanhempi tekee tuota enempi tai vähempi jossain vaiheessa :D toki on hyvä pikkuhiljaa ton ikäselle alkaa opettamaan että tässä on lautanen ja tässä lusikka ja näillä syödään ruokaa eikä heitetä lattialle. Enempi kauhuissani olin siitä kun se antoi sitä ruokaa samalla lusikalla kuin millä itse söi, karies tarttuu :D (ellen sitten katsonut väärin, jos niin, pahoittelen).[/QUOTE]

Kai tuon ikänen ihminen on syönyt jo muuallakin eli ihmisten ilmoilla. Sitä suuremmalla syyllä, että kotona oli sitä sun tätä, tuona äitinä olisin ottanut asioista selvää.

"vierailija"
No mutta tottakai tämän äidin olisi pitänyt olla osallistumatta tähän ohjelmaan ja hänestä olisi pitänyt tehdä joku arkipäivän elämää -realitysarja, jotta palstamammat olis saaneet taivastella ja haukkua häntä! Nyt ei enää voi, kun tuo äiti fiksuna haki apua ja otti opikseen. Ketäs nyt voisi mollata?

Yhteistyössä