"kääpiö" ihmisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
nimityksen ei ollut tarkoitus olla loukkaava, mutta en tiedä miksi heitä oikeasti kutsutaan. heistä siis muutama kysymys jos joku tietää. eli tytön luokalle oli nyt tullut tämmöinen "lyhytkasvuinen ihminen", ja tyttö sitten kyseli minulta kysymyksiä joihin en osannut vastata, eli: voivatko he saada lapsia? tuleeko heidän lapsistaan samanlaisia? pystyykö tämä tyttö harrastamaan seksiä normaalikokoisen miehen kanssa? entäs toisinpäin eli tuollainen mies normaalikokoisen tytön kanssa? eli osaisiko joku vastata näihin? tyttö ei vielä uskaltanut tältä uudelta tytöltä kysellä, kun ovat vasta tutustumassa=)

asianmukaisesti lyhytkasvuisia. voivat saada lapsia, lapsista ei välttämättä tule lyhytkasvuisia, mutta tietenkin se on mahdollista. pystyy siis harrastamaan seksiä kuten muutkin, minkäkokoisen ihmisen kanssa vain.

Voi saada lapsia. Lyhytkasvuisuus periytyy 50/50% eli kaksi lyhytkasvuista voi saada normaalikasvuisia lapsia tai kääpiökasvuisia lapsia. Jos ominaisuus periytyy molemmilta vanhemmilta, niin silloin vauva ei ole elinkelpoinen, koska luut ei kasva olenkaan pituutta. Niinkin voi käytä luulisin 30% mahdollisuudella.

Voi harrastaa seksiä normaalikokoisen miehen kanssa. Lyhytkasvuisella on normaalin kokoiset elimet. Normaalikasvuisen ihmisen kanssa ei ole vaaraa, että ominaisuus periytyisi molemmilta.

Ihan normaaleja ovat, lyhyitä vaan. Joillain lyhytkasvuisilla on jotain kipuja käsittääkseni selässä ja raajoissa.

Jos ihminen on vain lyhytkasvuinen niin ei se vaikuta yhtään mitenkään muuhun elämään. Jos on lyhytkasvuinen jonkin muun asian mm.vammasuuden vuoksi niin sitten voipi vaikuttaa. Mutta kaikenlaisia vammoja jotka vaikuttaa pituuskasvuun on NIIN paljon ettei sitä voi noin vain sanoa mikä taustalla on. Mun mummoni oli 134cm pitkä. Ihan sai terveen 170cm lapsen. Sitä miksi oli niin lyhyt ei pysty sanomaan, saattoi olla jotain vammaa (ulkonäöstä päätellen), mutta ihan oli "normaali" ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Jos ihminen on vain lyhytkasvuinen niin ei se vaikuta yhtään mitenkään muuhun elämään. Jos on lyhytkasvuinen jonkin muun asian mm.vammasuuden vuoksi niin sitten voipi vaikuttaa. Mutta kaikenlaisia vammoja jotka vaikuttaa pituuskasvuun on NIIN paljon ettei sitä voi noin vain sanoa mikä taustalla on. Mun mummoni oli 134cm pitkä. Ihan sai terveen 170cm lapsen. Sitä miksi oli niin lyhyt ei pysty sanomaan, saattoi olla jotain vammaa (ulkonäöstä päätellen), mutta ihan oli "normaali" ihminen.

Semmoinen lyhytkasvuisuus, millä tarkoitetaan kääpiötä, näkyy jo ultrakuvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Mulla voi olla vanhentunut tieto, mutta mun muistaakseni alle 130cm ihmiset katsotaan kääpiöiksi (?). Esim. Osteogenesis imperfekta on sellanen sairaus, joka voi pysäyttää pituuskasvun lyhyeen (alle tän 130cm). Se ei välttämättä näy ultrassa, eikä edes syntyessä.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Mulla voi olla vanhentunut tieto, mutta mun muistaakseni alle 130cm ihmiset katsotaan kääpiöiksi (?). Esim. Osteogenesis imperfekta on sellanen sairaus, joka voi pysäyttää pituuskasvun lyhyeen (alle tän 130cm). Se ei välttämättä näy ultrassa, eikä edes syntyessä.

voi olla. en minä niin paljoa tiedä.Toisaalta voi olla, että joku on luonnostaan niin lyhyt, eikä siihen liity mitään poikkeamaa sinänsä.

Vanhat ihmiset ovat pieniä, kun eivät saaneet ruokaa. Minun mummoni oli minun pituinen, mutta hänellä oli isot kädet ja jalat, joten oletan kyseessä olleen ruuan puutteen lapsena.

En mäkään mikään varsinainen asiantuntija olisi jos ei itsellä ja lapsella tätä imperfektaa epäiltäisi...Sen suurimmat ongelmat on pahat murtumat, jne. Meillä tosin olisi lievä muoto joka ei vaikuta mitenkään. Ja pituuttakin mulla on jopa huimat 153cm!

Mutta ap:lle vielä. Kehoita tytärtäsi suhtautumaan ihan samallalailla, kun muihinkin. Eihän sitä normaalikokosistakaan heti mietitä miten voi seksiä harrastaa (kai?) ;)

En mäkään mikään varsinainen asiantuntija olisi jos ei itsellä ja lapsella tätä imperfektaa epäiltäisi...Sen suurimmat ongelmat on pahat murtumat, jne. Meillä tosin olisi lievä muoto joka ei vaikuta mitenkään. Ja pituuttakin mulla on jopa huimat 153cm!

Mutta ap:lle vielä. Kehoita tytärtäsi suhtautumaan ihan samallalailla, kun muihinkin. Eihän sitä normaalikokosistakaan heti mietitä miten voi seksiä harrastaa (kai?) ;)

Sä oot mua sentin pitempi :D Mä oon vaan muuten geenien takia näin lyhyt.

tarkottikohan toi seksikysymys jotta onko paikat oikeankokoiset... Kyllä on, ihan normikokoiset pippelit niillä kuitenkin on ja pimssit.

Yhteistyössä