Käämit paloivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voi itku"

Vieras
Voi vitsi että on paska olo.

Olen ollut viime aikoina hermostunut - väsynyt, kun vauva valvottaa, ja hermostunut kun odotellaan veropäätöksiä. Miehelle (yrittäjä) on mätkyjä tulossa muutenkin, ja lisäksi verottaja pyysi lisäselvityksiä vähennyksiin.

Lisää hermostutti, kun esikoinen pelasi wiillä Mariota. Mä vihaan sitä wiitä, ja etenkin Mariota. Poika pelaili tyytyväisenä kaksi tuntia.

Ja kyllä, rajoitan pelaamista, vaikka poika ei ole mitenkään pelikoukussa. Toisinaan saattaa mennä vaikka parikin viikkoa, ettei edes haikaile pelin pelään. Sen vuoksi meillä ei ole tiettyä pelipäivää tmv., vaan tilanteen mukaan mennään.

Tänään sitten toi vaan jotenkin ärsytti, ja ajattelin että pelatkoon vaikka koko illan, jos ei osaa mitään järkevämpää tehdä.

Pistin vauvan nukkumaan ja isommat tuli sitten iltapalalle. Iltapalan jälkeen suihkuun.

Sanoin, ettei siellä suihkussa saa mölytä, vauva herää. Ja sitten siellä tietty mölyttiin, ja vauva heräsi.

Hermot meni ihan totaalisesti. Huusin ja raivosin, ja puhuin tosi rumasti esikoiselle (7v). Keskimmäiselle (3v) en varsinaisesti raivonnut, mutta sitä selvästi pelotti.

Rauhoitin keskimmäisen, kuivasin, puin yökkärin ja vein nukkumaan.

Kävin pyytämässä esikoiselta anteeksi, sanoin että tein väärin ja tyhmästi, älä ota mallia ja että hänessä ei ole mitään vikaa. Äiti on väsynyt, mutta se ei oikeuta huonoon käytökseen.

Nyt on ihan paska olo, ja kuulin kun esikoinen vielä itki sängyssään.

Kiitos kun jaksoit lukea tämän, se auttoi vähän.

Rakentava palaute olisi tervetullutta.

Mulla oli eilen illalla sama fiilis. Hermo meni iltapala pöydässä. Huusin 2,5 ja 4 v lapsille SYÖKÄÄ. Siis tosiaan huusin. Söihän ne ja kiltisti hoitui hampaiden pesu ja yövaatteiden vaihto. 4 v sitten sängyssä kyseli, että miksi LÖIN häntä? Joo, sis tosiaan, HUUSIN, en koskenut, enkä ole koskenut eikä kukaan ole käyttänyt väkivaltaa.

Kyllä itketti. Oli kolmas kerta mun äitiyden aikana kun korotin ääntä. Aiemmat tapahtui silloin kun kakkonen oli juuri syntynyt ja 2 v oli hermoja raastava...harmittaa ja surettaa. Hävettää.

Mulla oli eilen illalla sama fiilis. Hermo meni iltapala pöydässä. Huusin 2,5 ja 4 v lapsille SYÖKÄÄ. Siis tosiaan huusin. Söihän ne ja kiltisti hoitui hampaiden pesu ja yövaatteiden vaihto. 4 v sitten sängyssä kyseli, että miksi LÖIN häntä? Joo, sis tosiaan, HUUSIN, en koskenut, enkä ole koskenut eikä kukaan ole käyttänyt väkivaltaa.

Kyllä itketti. Oli kolmas kerta mun äitiyden aikana kun korotin ääntä. Aiemmat tapahtui silloin kun kakkonen oli juuri syntynyt ja 2 v oli hermoja raastava...harmittaa ja surettaa. Hävettää.

No mun mielestä, se että täällä viitsitään keskustella siitä, kuinka huonoja äitejä ollaan taas kaikessa ihmisydessämme olleet, kertoo vain siitä, että ollaan helkutin hyviä äitejä =) Juu, ei tunnu hyvältä ei kun menee maltti, ja eihän sen tarvitsisi edes mennä....mutta mutta, aina ei vaan äitikään voi jaksaa. Tai ainakaan minä en jaksa =( Lohduttaudun sillä, että lapsille tekee kyllä hyvää nähdä sitä toistakin tunneskaalaa, ja tosiaan hoisit jälkipyykin hyvin. Maailmassa on tuhansia tsiljoonia äitejä, jotka eivät raivottuaan tunne mitään pistosta sydämessään, eli eiköhän me olla tarpeeksi rangaistuja huonolla omallatunnollamme ?

Oma äitini jaksaa vieläkin muistaa, kuinka oli läpsäissyt minua takapuolelle kun olin noin neljä...huusin kuulemma kuin syötävä ja hänellä on paha mieli siitä vieläkin =) Arvatkaapa jäikö traumoja ? Muistanko edes koko asiaa? Jne...

Tuttu on tarina. Lukekaas Meidän perhe -lehdestä juttu huutamisesta. Siinä oli kivat kuvatkin. Vei vähän syyllisyyttä.

Mielestäni kamala huutaminen ja mesoaminen ei ole oikein, MUTTA sellaista maailmassa tapahtuu. Lapsenne tulevina sairaanhoitajina/kaupankassoina/opettajina joutuvat kuulemaan joskus pettyneen potilaan/asiakkaan/oppilaan/äidin raivoamista. Silloin on hyvä että he eivät mene heti ihan tolaltaan. Ovat nähneet, että maailma pysyy pystyssä ja katumus seuraa.

Yhteistyössä