Kaameet menkkakivut!!!! Mistä ihmeestä apua, mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi (aurallinen migreeni)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ennen oli vaan oviskipuja mutta nyt on muuttunut niin, että nää kaksi ekaa päivää on kuin jotain synnyttäis -hirvee supistus kokoajan. Otin 400mg ibumaxin mitähän lisäks että helpottaa. ja kuumassa suihkussa seisoin.. voihan paska sentään. onneks on vielä lomaa, töissä nää kivut vasta onkin kamalaa. gynellä olen käynyt vuosi sitten ja papa on otettu vajaat 2 vuotta sitten ja kaikki oli silloin ok. onkohan enää..??

Miksi ei hormonaalinen ehkäisy sovi? Mullakin aurallinen migreeni ja käytössä mirena kierukka, eikä ole juuri päänkipuja ollut. Eikä ole edes sanottu, ettei saisi tuota laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ei hormonaalinen ehkäisy sovi? Mullakin aurallinen migreeni ja käytössä mirena kierukka, eikä ole juuri päänkipuja ollut. Eikä ole edes sanottu, ettei saisi tuota laittaa.

mulle on tullut e-pillereiden aikana halvausoireita ja nekin piti heti lopettaa. Ja niin se gyne sanoi, että hormoonikierukka ei tuu kysymykseenkään ?? Tuohan olis just hyvä, et se veis melkein menkat pois.

Mirena ei sovi jos on aurallinen migreeni. Jotkut lääkärit ei vaan edes mainitse asiasta tai kysy et sairastaako migreenia. Jos sulla ap on tullu halvausoireita pillereistä niin enpä lähtis kokeilemaan. Mutta toki gyne tietää parhaiten.

Ultralla ei näe esim. endometrioosia ellei ole näkyviä kystoja. Jo pienet pesäkkeet seinämissä saattaa tehdä suuret kivut, mutta ilman laparoskopiaa vähänkään varmempaa diagnoosia voi toivoa vain asiantuntevalta gynekologilta joka osaa tunnustella ne nystyt.

Pahimpia endokipuja hoidetaan mm. lääkityksellä jolla aiheutetaan keinotekoiset vaihdevuodet. Jos kivut menee tosi pahoiksi, on tietenkin vaihtoehtoja, mutta ei nyt mitenkään kovin suositeltavaa tuollaisiin lähteä ellei ole aivan äärimmäisen pakko.

Itte oon panacodia syönyt pahimpiin kipuihin kun muista lääkkeistä alkoi tulla liikaa sivuvaikutuksia. Ei kyllä buranat endokipuihin ainakaan mitään auta :( Toivottavasti pääset gynelle joka tietää jostain jotain, tasoeroja on paljon. Kystat voi kanssa aiheuttaa äkillisiä kipuja, mutta yleensä muulloinkin kuin kuukautisten aikaan. Ne ainakin näkyy ultralla :)

Yhteistyössä