kaalin allergisoivuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

linnea75

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
1 076
0
36
moikka,
ongelma on perheen vahva allergiataipumus ja kuopuksen imetys. Olen nähkääs hulluna kaaliin. Nyt luin netistä jostain, että se on allergisoiva. yleisesti allergisoivien listalla en ole sitä aikaisemmin nähnyt.
miten on? mitä mieltä on raati?

Mulla on kanssa allerginen poika joten tiedän vähän mistä puhun.
Kaali on sinänsä tosi voimakas ruoka-aine joten mä en ole paljoa kaalia uskaltanut antaa. Mutta meille aikanaan ravitsemusterapeutti suositteli kaalia,että sitä uskaltaa antaa.
Mutta mun mielestä kohtuus kaikessa varsinkin kaalin kanssa :)
Toisaalta toinen voi olla allerginen kaalille kun joku toinen taas ei.
Kokeilemalla se selvii!!! Niin ja malttia kokeiluun... :attn:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 15:04 Äippä vaan kirjoitti:
Mulla on kanssa allerginen poika joten tiedän vähän mistä puhun.
Kaali on sinänsä tosi voimakas ruoka-aine joten mä en ole paljoa kaalia uskaltanut antaa. Mutta meille aikanaan ravitsemusterapeutti suositteli kaalia,että sitä uskaltaa antaa.
Mutta mun mielestä kohtuus kaikessa varsinkin kaalin kanssa :)
Toisaalta toinen voi olla allerginen kaalille kun joku toinen taas ei.
Kokeilemalla se selvii!!! Niin ja malttia kokeiluun... :attn:

juu, meilläkin on esikoinen kovasti allerginen, enkä minäkään hänelle kaalia ekana ollut tuputtamassa (kaalikeitto menee kyllä kaksivuotiaana).

mutta mietin vaan, että mitenkähän äidinmaidon kautta allergisoi? siis tiedän kokemuksesta, että kaikki menee suoraan läpi, mutku tuo on suht kiltinoloinen vihannes (raakana voi tietty aiheuttaa ilmavaivoja).

pahin ongelma on nyt varmaan täällä muorin pään sisälllä, kun on vaan niin kovasti kiintynyt ko. vihannekseen ja tekisi mieli rouskuttaa sitä päivittäin.

kiitos vastauksesta! :hug:

Mulla 5 v poika, jolla ollut vatsavaivaa, siis vatsa löysällä jo ties kuinka kauan. Testejä on tehty ja vatsan uä-kuvauskin, kaikki nämä normaaleja.
Päiväkodissa kertoivat, että siellä lähes joka päivä kaalipitoista ruokaa. Kerroin tästä neuvolassa lääkärille ja hän laittoi pojan heti kaalikieltoon.
Mahavaivat vähentyneet ja kakka muuttunut kiinteämmäksi selvästi,
ilmaa kyllä masu tuppaa vieläkin keräämään.
Kaalikielto voimassa vielä tämän kuun loppuun, sitten soittelen neuvolaan ja luulempa, että kaalikielto saa jatkoa.

Yhteistyössä