Kaakonkulman Odottajien kevät 2010 (EKKS:ssa ja KOKS:ssa synnyttävät)

Inkeri-...............................la 28.04.2010....KOKS.........

Maviks.....................30v....la 07.06.2010....EKKS..........kolmas

Monica77.................32v....la 24.06.2010....KOKS..........esikoinen

Anzzu1984........................la 09.06.2010....EKKS..........toinen

Kääkkänä..........................la 27.07.2010....EKKS..........viides

Äitx2.......................28v.....la 29.07.2010....EKKS..........kolmas

Elosalama...............33v.....la 02.08.2010....EKKS.........toinen

AnQ.........................23v....la 18.08.2010....EKKS..........toinen

Angel Eyes..............30v.....la 17.09.2010....EKKS..........viides

NeLa.......................25v.....la ..............KOKS..........kolmas

Jonspe....................26v.....la 14.09.2010....EKKS..........toinen

Syntyneet Kaakonkulmalaiset

Tuubi ............................... poika....11.12.2009
Darelbeida ...................... poika....17.12.2009
Tiituli81 ........................... tyttö....01.01.2010
Jenninho ......................... poika...05.01.2010
piiuli82 ............................ tyttö....16.01.2010
Niiz ................................. poika....18.01.2010
Saimaanrannan äippä..... tyttö.....26.03.2010
jii82................................. tyttö.....01.04.2010
Wentti............................. poika....17.04.2010
moso76........................... tyttö....26.05.2010

Edelliset keskustelut

Kaakonkulman Odottajat
Kaakonkulman Odottajat kesällä 2009
Kaakonkulman Odottajat talvella 09/10

Pallottamassa uutta ketjua! Kiitos Angel Eyesille, kun jaksoit ryhtyä "ketjuemoksi" :)

Toivottavasti tässä ketjussa keskustelu vähän vilkastuu ja edellisessä ketjussa aktiivisesti mukana olleet tulevat kertomaan kuulumisiaan. Ja uusia kaakonkulmalaisia huolitaan tietenkin mukaan jutustelemaan ;)

Jos tänne saataisiin vähän isompi porukka mukaan, niin mehän voitaisiin järjestää vaikka jonkinlainen pallomahojen miitti keveemmällä (siis jos joku uskaltautuu IRL tapaamaan).

Jonspe ja Lilliputti 12+3

Täällä ollaan kyllä mukana tapaamisessa jos vaan saadaan järkättyä. Ehittekö työ Jonspe viimeeksi tapailla kun silloin oli puhetta siitä? Itsellähän tuo jäi väliin kun taisi olla lapset kipeitä tjs.

Tosiaa toivottavasti tulee mukaan porukkaa enemmänkin niin saadaan vilkasta keskustelua. :)

Harmittaa paljon kun tuolla ulkona olisi niin kiva ilma, ja meillä jyllää norovirus niin ei pääse ulos ollenkaan. Muut lapset on jo parantuneet mutta tuo vanhempi neiti alkoi taas tänään oksentaa uudelleen ja kuume nousi 38 asteeseen. Ihan on reppana toinen. Mie olin taudissa tiistaina ja pelotti jo että vaavalle on jotain haittaa kun tuntui että sisuskalut kääntyy ympäri.
Onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin.

AngelEyes ja vaava 12+0

Auts, pikaista paranemista teidän perheelle! Meillä jylläsi mahatauti just ennen joulua, ja oli kyllä kaamea tauti. Mies välttyi siltä kokonaan, tyttö oksensi kolme kertaa ja teki muutaman löysän kakan, mutta miä olin ihan raato :$

Me ei viimeksi keretty tapaamaan, mutta nyt ois kyllä kiva nähdä. Kotiäitinä päivät ovat kuitenkin välillä pitkiä ja olisi kiva tavata uusia ihmisiä. Kyllähän me esikon kanssa seurakunnan kerhoissa ja avoimessa päiväkodissa käydään, mutta silti.

Pitäisiköhän tähän ketjuun ottaa uudestaan pienet esittelyt, ketä täällä kirjoittelee? Jahka tänne nyt joku muukin eksyy :D

AnQ
Korkkaan uuden pinon omalta osaltani, kiitokset Angel Eyes - ja pikaista paranemista teidän poppoolle! :flower:

Mieluusti voisin itse tapaamiseen eksyä, jahka vähän tutustuu paremmin sit ihmisiin, kenen kanssa olis näkemässä. Oon IRL tosi hiljanen ja vähän sellanen tarkkailija, niin ei ole kiva jos ei pääsekään sit "treffeillä" juttuun kii. En oo tollasissa tapaamisissa koskaan käynyt, niin en oikein osaa sanoa mitään - mieluusti kuitenkin tutustuisin uusiin ihmisiin. Itse oon ma-pe 7.30-15 töissä, mutta iltapäivisin meillä on aikaa.

Nyt ei kyllä ehdi mitään erikoisempia kirjottelemaan, alan valmistautumaan henkisesti kauppareissuun (2,5-vuotias on kyl mestari noissa hommissa, ensin huutaa kun ei halua kärriin istumaan, mut jos erehtyy antamaan kävellä itse, huutaa syystä tai toisesta joka tapauksessa :LOL: )

AnQ + myy 16+2

Ihanaa, kiitos uudesta hienosta pinosta Angel Eyes :hug:
ja mie kuten AnQ, hitaasti lämpiän ja sitten ei puheesta loppua tulekaan... :ashamed: mutta mielelläni mukana, jos aikatauluihin passaa. Niin ja tietysti riippuen siitä,missäpäin Kaakkoa meetingi pidettäisi. :D
Mä olen ma-to töissä 8-16 ja iltaisin en ehdi juuri mihkään kun on noita isompia harrastuksiin kuskattavana,mut vkonloput ja perjantait ihan hyviä treffipäiviä.

Kääkkis ja lapanen 19+3

Kunhan tässä saadaan juttua luistamaan niin sittenhän saadaan tapaaminenkin varmaan järjesteltyä, kun on halukkaita kumminkin.

Laitanpa tähän nyt vielä tarkempaa esittelyä, jos vaikka muutkin innostuisivat niin tietää vähän mistäpäin porukka on. :)
Elikkä myö asustellaan täällä Lappeerannan suunnalla, omakotitalossa maaseudulla. Perheeseen kuuluupi mies, pojat -99 ja -00 ja tytöt -07 ja -08. Lisäksi meillä on pari kissaa, koira ja akvaario, joten vapaa-ajan ongelmia ei ole. :D Itse teen tällä hetkellä osa-aikaisena töitä, kolme vuoroa viikossa joten hyvin ehtii täälläkin tapailemaan. Haaveena olisi että jos vaikka pääsisi jäämään töistä pois jo alkukesästä ja lomailla koko kesä. :D

Kiitos vaan paranemistoivotuksista, eiköhän tää tästä ala toivottavasti nyt viikonloppuna jo helpottamaan. Jos vaikka ensi viikolla pääsisi uloskin. Kävin koiran kanssa lenkillä ja kyllä teki raitis ilma hyvää, kun monta päivää on taas jumittanut sisätiloissa. Vähän ehdin nauttia auringostakin. Nyt pitäisi suunnata kauppaan ja sitten yöksi töihin.

Miäkin voisin sitten vähän esitellä itseäni. Oon siis Lappeenrannasta ja perheeseen kuuluu mies ja tyttö 08/08. Toista lasta siis odotellaan saapuvaksi 09/10. Oon tällä hetkellä kotiäitinä, enkä usko kiirehtiväni töihin heti toisen synnyttyäkään. Tosin tällä hetkellä ei taida paljon olla töitä tarjollakaan :D Meiltä löytyy myös kaksi kissaa ja paritalossa asustellaan. Joo, ja miä oon välillä vähän liiankin puhelias tapaus :ashamed:

Olisi kiva kuulla, minkälaisia synnytyskokemuksia teillä on aiemmissa raskauksissa ollut. Meillä esikoinen syntyi rv 41+5 hätäsektiolla, joten tätä uutta raskautta varjostaa pienoinen synnytyspelko. Miä en pelkää, että itselleni tapahtuisi jotain, vaan sitä, että vauvalle sattuisi jotain. Esikoisella oli napanuora kietoutunut kahdesti kaulan ympärille ja kerran raajan ympärille (=erityisen pitkä napanuora, >0.5m), joten sykkeet laskivat joka supistuksella, ja lopulta tippuivat kokonaan -> leikkuriin juoksujalkaa. Vauva oli syntyessään melko huonokuntoinen (takana pitkä avautumisvaihe, yht. 27h kipeitä suppareita) ja sai hypoglykemian -> 4 ekaa vuorokautta vauvateholla. Alku oli siis melko takkuinen, enkä oo päässyt siitä tyhjän sylin pelosta eroon. Tämän takia miulla on edessä pelkopolikäynnit, jolloin pitäisi puhua synnytys läpi ja yrittää päästä eroon tuosta menettämisen pelosta.

Onko kellään muuten kokemusta EKKS:n pelkopolista? Miä sain jo ekasta neuvolasta lähetteen tuonne, ja soittivatkin EKKS:n äitipolilta heti seuraavana päivänä ja kysyivät, milloin haluan tulla juttelemaan. Tällä hetkellä synnytys vaan tuntuu tosi kaukaiselta, ja vielä vähän jännittää, että meneekö kaikki raskausaikana hyvin.

Tuhannesti kiitoa Angel Eyes kun viitsit aloittaa uuden pinon! =)

Itse olen Haminasta ja me ollaan yritetty täältäpäin olevien kanssa tavata, eka kerta meni puihin ja toiseen tapaamiseen en itse päässyt. =(

Asustelen siis mieheni ja (12/06) tyttäremme kanssa Hanimaassa.. :LOL: Tosi Hanimaa tää onkin, työtömmänä olen ollut siitä asti kun sain tietää odottavani, päättyi just työsopimus sopivasti siinä ja mistäänpä ei noita töitä löytynyt, enkä pahemmin viitsinyt etsiäkään kun työkkäristä ilmoittivat että SAAT olla "koti-äiti", he eivät minua mihinkään laita. :D

Massua kasvatellessa siis..
Wentti + weijari 33+4 (tai jotain sinne päin..) :LOL:

AnQ
Iltoja! Täällä on vietetty mukava lauantai, käytiin neidin kanssa kaupungilla ja iltapäivällä pääsin pitkästä aika ompelemaan! En oo vaatteita tehnyt ikuisuuksiin, mut nyt uus ompelukone + saumuri on sellanen yhdistelmä, etten malta olla ompelematta. Sain nyt itsellenikin tehtyä kivan mammapaidan, kun en oikein jaksa kierrellä kauppoja ja maksaa hirveitä summia.

Toivottavasti Jonspe saat pelkopolin kautta apua, uskon että vois itsellänikin olla samoja fiiliksiä, jos oma synnytys olisi mennyt samoin. Eiks se sanonta oo et salama ei iske kahdesti samaan paikkaan, eli toivotaan tein seuraavasta unelmasynnytystä :flower: Mein esikoisen synnytyksessä ei ole oikeastaan mitään erikoista, käynnistettiin rv 42+0, ensimmäisestä supistuksesta meni 4,5 h ja tyttö oli ulkona. Kipeetä se teki, mut niinhän se ilmeisesti tuppaa aina vähän tuntumaan..? :D

Miekin voin nyt esitellä itseäni uudelleen; Lappeenrannassa asun kera aviomiehen ja 2,5-vuotiaan tyttären. Asutaan ihan peruslähiössä, ja mieli tekis hirveesti maalle (mies on maalta ja hänellä se kaipuu luontoa lähemmäs taitaa olla aika kova). Ollaan vähän tällanen rokkiperhe, ukko on musiikkipuolella yrittäjä ja ite teen maailman tylsimpiä toimistohommia - ei sillä, oon huomannu et eipä meikä mitään kovin erikosta kaipaakaan, kun oon sellanen perustylsä ihminen :LOL: Kotona meinasin kakkosen kanssa olla vuoden verran, tosin esikoisen kanssa olin kotona sen 9 kk (?) ja mies oli sit loppuajan, et tyttö meni hoitoon vuoden vanhana. Oli ihan toimiva ratkaisu meillä!

Nyt vois olla vähän sellanen olo, et kaipais makuuasentoon peiton alle, en vieläkään ymmärrä miks miuta yhä nukuttaa näin paljon |O

AnQ + myy 16+3

Iltoja, Kaakonkulmalaiset! Josko minäkin nyt sitten astuisin esiin täältä taustalta. Silloin tällöin olen käynyt näitä keskusteluja lukemassa, mutten vielä ole saanut aikaiseksi riviäkään kirjoittaa. Elikkäs LA on 2.8., synnärinä EKKS ja ikää miulla on 33v. Toista muksua odotan, vaikkakin olo on kuin ekaa venttais... Niin totaalisesti on kaikki unohtunut, kun esikoinen täyttää jo 10v. Asustellaan Imatran kupeessa maaseudun rauhassa kolmisin pojan ja miehen kanssa. Siinäpä esittäytyminen lyhykäisyydessään, tästä on hyvä jatkaa :)

Iltoja!

elosalama Tervetuloa. :flower: Mukavaa kun porukka lisääntyy. Lisäsin tietosi tuohon listaan.

Wentillä alkaakin olla raskaus jo loppusuoralla. :) Oispa itselläkin jo noin paljon viikkoja, jotenkin tuntuu että syyskuuhun on ikuisuus. Tein jo itselleni laskurin, joka laskee kuinka monta päivää on vielä siihen kun työt loppuu. :D Kärsimättömänä täällä odottelen vaan sitä päivää, sen jälkeen nimittäin tuntuu että aika menee siivillä.

Jonspe kyseli synnytyskokemuksista. Miullahan on jo neljä niitä takana, tosin kahdesta ekasta on aikaa sen verran että en kyllä niistä kauheesti muista, mutta kaiken kaikkiaan suht hyvin on aina mennyt. Ilokaasun voimalla olen melkein kaikki maailmaan pukannut, ja ei ole traumoja jäänyt. Jos olisi niin tuskinpa tätä viidettä kertaa olisi tullut. Meillä siis kaikki ovat syntyneet EKKS:ssa ja ainostaan yhden kerran oli vähän outo kätilö. Viimeeksi oli tosi ihana, kertoi koko ajan missä mennään ja miten pitkään vielä pitää jaksaa.

(.) Yövuoroista taas selvitty, itseasiassa yllättävän pirteästi jopa. Alkaa vissiin tämä suurin väsymys jo helpottamaan. Miulla on nyt tullut inhottavia sukkapuikkovihlaisuja tuonne kohdunsuulle tässä viime aikoina, onkohan nuo kuin vakavia? Ei ole koskaan vielä tässä vaiheessa ollut mitään. Eka neuvolalääkärikin on vasta kuun lopussa, kun täällä Lemin puolella on vähän heikko ollut tuo lääkäri tilanne. Yleensä on ollut tässä 11-12 viikolla niin nyt viikkoja jo 15, kun sinne pääsee.

Eipä sen kummempia, nyt suuntaan saunaan. :)

AngelEyes ja vaava 12+2

Taas täällä :wave:

Kiva, kun on lisää porukkaa ilmaantunut kirjoittelemaan.

Wentti: Miä olen sieltä suunnalta kotoisin ;) Muutin tänne Lappeenrantaan heti lukion jälkeen jatkamaan opintoja, mutta kyllä me siellä Hanimaan suunnalla edelleen pyöritään, kun siellä on meijän mammala. Itse asiassa tullaan sinne tänään, kun mies lähti Saksaan työmatkalle ja miun pitää saada neiti hoitoon, kun on kampaaja.

AnQ: Jos totta puhutaan, niin en miä ois esikoista synnyttämään lähtiessä osannut kuvitellakaan, miten asiat lopulta menevät. Mutta ehkä se on niin, ettei kahta kertaa peräkkäin voi olla noin huonoa tuuria :D Ja veikkaisin, että pelkopolilla osaavat sitten vähän järkeistää näitä miun ajatuksia.

Elosalamalle tervetulotoivotukset! Kiva päästä seuraamaan elovauvan odotusta. Miulla oli aikoinaan LA 08.08.08.

Angel Eyes: Miä kirjoittelin viime viikolla tuolla syyskuisissa noista sukkapuikkovihlaisuista, kun miullakin on niitä on ollut. Siellä oli joku jo neuvolalääkärissä niistä kysynyt, ja ovat tosiaan vaarattomia. Kyllä miä muistan, että esikoista odottaessakin niitä oli, mutta en muista yhtään, että miltä viikoilta alkaen. Miullakin on neuvolalääkäri vasta rv 14+0, vaikkei täällä vissiin edes mitään lääkäripulaa olekaan. Viimeksi kävin neuvolalääkärissä rv 11+5 (samana päivänä kuin nt-ultra), eikä saatu silloin edes sydänääniä kuunneltua. Nyt kyllä odotan jo, että kuultaisiin sydänäänet tuolla käynnillä, vaikka istukka onkin etuseinämässä (jälleen kerran) ja kohtu taaksepäin kallistunut.

(.) Me tosiaan lähdetään tänään pikkuneidin kanssa mammalaan yökylään. Ajattelin kertoa samalla vauvauutiset, ja veikkaan, että on niitä jo odotettukin :D Väsymys ja pahoinvointi ovat ehkä helpottamaan päin, mutta en uskalla vielä riemuita.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Jonspe ja Lilliputti 12+6

Elosalamalle tervetuloa tänne "hiukan" piristyneeseen "juttutupaan"! =) Tosi kiva kun taas porukkaa tälläkin palstalla liikkeellä! =)

Jonspe; vai täältä suunnilta olet, kiva, on nuo meidän muut palstan Haminalaiset jossain.. ;p

Juu, meikäläinen alkaa olemaan jo aika "loppusuoralla", eilen illalla pätkähti mieleen et hitto, mitäköhän vaatetta mä otan vauvalle laitokselle mukaan? Kun ei näistä keleistä tiedä.. mietiskelin että onko toppapuku liikaa, mut päädyin vanhaan sanontaan *ei lämmin luita riko*, joten semmoisen varmaan pakkaan matkaan. :) Nopeasti on menny aika! :D

Nyt meillä osoitetaan mieltä (painaa kylkiluita kasaan kun istun) aika huimasti, joten siirryn vaaka-asentoon! :LOL:

Odotuksen iloa kaikille ja oikein ihanaa naistenpäivän illan loppua!

Wentti+weijari huomenna rv34 :D

Aika kattavasti raskauden eri vaiheet näyttää olevan edustettuina tässä ketjussa, vaikka joukko ei hirmuisen suuri olekaan. Itsellä siis alkaa olla aika tarkkaan puoliväli menossa, vaikka ei kyllä millään uskoisi. Ulospäin ei juuri mitään näy ja muutoinkin aika on mennyt nopeasti.

Alkuraskaudesta ei ole puuttunut dramatiikkaa, kun hurjat vuodot olivat riesana rv13 asti. Verta tuli kera suurten hyytymien kuin hanasta kääntämällä. Kolme kertaa olen mennyt ultraan itku silmässä sillä mielellä, että pahin on tapahtunut. Ulos tutkimushuoneesta on myöskin tultu itku silmässä, tosin silloin on valuneet vain ilon ja helpotuksen kyyneleet, kun monitorilla on sykkinyt vahva sydän :heart: Vasta viimeisellä lääkärikäynnillä löytyi syy vuotoihin ja todettiin hematooma. Sen jälkeen onkin mennyt kaikki hyvin ja vuodot pysyneet poissa. Vasta viime viikkoina on jotenkin uskaltanut alkaa nauttimaan raskaudesta täysillä. Nyt kun liikkeetkin tuntuvat jo selvästi, niin odotus on muutoinkin tullut todellisemmaksi.

Edellinen raskaus meni loistavasti ilman mitään suurempia vaivoja ja sitä toivon tietysti nytkin. Ikää on kylläkin tullut viime kerrasta 10v lisää, joten se toki saattaa jo vähän vaikuttaa :D Mutta mitään kummempia kremppoja ei onneksi vielä ole ilmennyt ja toivottavasti ei liiemmin tulisikaan... Siis tuota hematoomaa lukuunottamatta, joka on tuonut henkistä painetta ihan riittävästi!

Täällä taisi olla puhetta synnytyskokemuksista. Miulla meni esikon kanssa kaikki suht helposti ja nopeasti. Illalla kuuden aikaan mentiin sairaalaan, kun supistukset olivat säännöllisiä muutaman minuutin välein. Sen kummempia kipuja ei kuitenkaan vielä ollut ja kuvittelin olevani hyvin aikaisessa vaiheessa liikkeellä. Näin ei kuitenkaan ihan ollut, vaan muksu oli maailmassa jo muutaman tunnin päästä. Vasta vähän ennen ponnistusvaihetta tuli muutama kivuliaampi supistus. Mitään puudutusta en ehtinyt saamaan, eikä ilokaasukaan koskaan ehtinyt naamalle asti. Luomusynnytys ei kyllä ollut minulle mikään tavoite, mutta asiat vain menivät tuolla kertaa noin.

Itse synnytystä kivuliaammaksi koin päivät synnytyksen jälkeen. Tikkejä jouduttiin turaamaan melkoinen määrä ja istuminen oli vain kaukainen haave. Lisäksi mieletön lonkkasärky jysähti päälle, eikä nukkumisesta sairaalassa tullut mitään. Minulla on "löysät lonkat" ja synnytyksen jälkeen äkillinen painopisteenmuutos teki sitten nuo kivut.

Miut siis yllätti eka kerralla se, että kaikki olivat puhuneet vain synnytyskivuista, ja seuraavat kivuliaat päivät kera lonkkasärkyjen ja epparihaavojen tulivat jotenkin aika puskista. Tietenkin siinä vaiheessa oli vieressä se palkinnoista paras ja kipua oli helpompi sietää :)

Elosalama ja mini rv19+1

AnQ
Nostelen vähän pinoa ja pörisen kuulumisia :xmas:

Täällä ollut ihan kamalan kiireinen alkuviikko, onneksi oma vointi on ollut kuitenkin hyvä. Kauhulla kuvittelen, miten selviäisi jos joutuisi syystä tai toisesta loppuraskaudeksi vuoelepoon - en tiedä, osaisinko ottaa tarpeeksi iisisti. Jännä juttu, miten nykyisin on tosi vaikea olla puuhamatta mitään - muutama vuosi sitten ei olisi tullut kuuloonkaan olla yhtä aktiivinen, heh!

Miulla alkaa maha olla jo kivan kokoinen, esikoisen odotusaikana toivoin että kasvaisi nopeasti, mutta vasta rv 25+ alkoi näkymään. Sen jälkeen kasvu olikin huimaa! Nyt turvotus pullautti mahan jo ennen kymmentä viikkoa ja nyt alkaa olla jo ihan "kiva" kumpu. Oon nyt jotenkin tosi varovainen raskaudesta kertomisen suhteen, eli ois voinut tietysti vähän aikaa olla vielä piilossa (vali, vali :xmas: ). Toivottavasti kesällä ei ole kovin tukalat oltavat..

Miulla on ihan tosi inhottava vaiva, jatkuva nälkä. Tää ei oo enää normaalia, miten paljon pitäis safkaa olla vetämässä! Ei mikään ihme et turpoon kun pullataikina, kun päivän kalorit on varmaan jossain kolmessa tonnissa :LOL: Enkä ees vetele mitään moskaa vaan ihan kunnon ruokaa! Ehkä meille tulee vaan jättivauva, joka on about 5-vuotiaan kokonen syntyessään :D

Nyt takasin töiden pariin ->

AnQ + myy 17+1 :heart:

Wentti: Siulla tosiaan loppusuora häämöttää. Millä viikoilla esikoinen syntyi?

Elosalamalla on näköjään ollut melko hurja alkuraskaus, mutta toivotaan, että hematooman aiheuttamat ikävyydet ovat jo takanapäin.

AnQ: Nälkä ja vatsan turvotus - tuttuja tunteita! Miusta tuntuu, että pitäisi koko ajan olla pupeltamassa jotain, ja vaikka miäkin syön ihan vaan hedelmiä ja normaalia kotiruokaa, niin alkaa se jo vähän näkymään :ashamed: Miulle iski ekassa raskaudessa kauhea turvotus joskus rv34-> ja painoa tuli loppumetreillä ihan tolkuttomasti sen takia. Ja pelkään pahoin, että samoin käy nytkin, jos/kun pitää koko kesä mahan kanssa kärvistellä. Neuvolatäti lohdutteli vain tuolloin, että turvotus lähtee nopeammin kuin läski :D Ja tottahan se on..

Jepulis, nyt on tosiaan miun vanhemmille ja isovanhemmille kerrottu raskaudesta ja hyvinhän se otettiin vastaan :heart: Oli sitä uutista kuulemma jo vähän odotettukin. Meijän äiti vaan meinaa taas ihan hurahtaa ja ostella lastenvaateliikkeet tyhjäksi :D Niin kävi neitiäkin odotellessa, ja meillä onkin kiitettävä määrä vaatetta ja tavaraa varastossa odottamassa jo ekan jäljiltä.

Nyt vain hiljalleen on alkanut mietityttämään, että pitäisiköhän meijän hankkia jossain vaiheessa sisarusrattaat, vai tyytyä ostamaan seisomalauta noihin Emmaljungan yhdistelmiin? Toisaalta tuntuisi tyhmältä ostaa toiset kalliit rattaat, ja varsinkin, kun neiti ei nytkään nuku kuin 40-50min päikkärit päivässä -> syksyllä ei varmaan sitäkään. Mutta pystynkö miä liikkumaan kaupungilla vilkkaan 2 vuotiaan ja vauvan kanssa, jos neitiä ei saa köytettyä rattaisiin? No, onhan tässä vielä 6kk aikaa miettiä näitä juttuja, jos kaikki nyt hyvin menee.

Jonspe ja Lilliputti 13+2

Heipsan,täällä ollaan viel yhtenä palana :D ei koskaan tuu kirjotettua mitään, vaiks lukemassa käykin aina ku muistaa.. ä-lomaa jo kolmas viikko kohta takana. Vauva laskeutunut jo hyvin alas,sf-mittakin pienentynyt pari senttii viime viikosta..odottavan aika on pitkä.. kaikki täällä kotona periaatteessa valmista, mutta vähän jo jänskättää tuleva koitos.
Tähän uuteen ketjuunkin tietoa itsestäni,haminalaisia ollaan, vielä tää kevät. Sitten muutto hieman eri puolelle kaakonkulmaa,Etelä-Karjalan alueelle.
Kiva kun on eri vaiheissa olevia odottajia täällä =)

Jii82 37+3

Aurinkoista perjantaita. :)

Kiva juttu että on taas lisää kirjoittelijoita aktivoitunut.

Jii82 Oon kyllä kateellinen siullekin noista viikoista. Mie haluun jo synnyttämään. :D Mihin päin Etelä-Karjalaa ootte muuttamassa, jos saa udella?

Jonspe Kiva että vanhempasi uutisen ottivat hyvin. :) Meillä on ollut vähän nihkeää tuo vastaanotto, tosin niin kyllä vähän ajattelinkin. Jotenkin ihmisillä on vaikeeta suhtautua siihen että joku haluaa monta lasta, varsinkin miun perheessä. :/
Itse olen kanssa noita vaunujuttuja pohtinut ja päädyin siihen tulokseen että me yritetään pärjäillä seisomalaudan, Manducan ja tavallisten vaunujen kanssa. Ikäeroahan näille tulee se 1v 11 kk.

elosalama Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi kuitenkin hyvin, varmasti tosi stressaavaa nuo vuodot. :hug:

(.) Masuun ei kuulu kummempia, toivon kovasti että viikon päästä jo alkaisi tuntua jotain elämääkin tuolla masussa. Pari viikkoa olisi vielä tuohon lääkäriinkin.
Tänään käytiin ulkoilemassa kun oli niin ihana auringonpaiste, oikein keväinen ilma. :) Illalla pitäisi suunnata sitten töihin.

AngelEyes ja vaava 13+0 (poks!)

Jonspe
Esikoinen tuli melkein ajallaan.. 40+4 oli viikot kun neiti maailmaan putkahti. =)

Tänäänpä olikin neuvola, kaikki ok ja pikkuinen oikeassa asennossa! =) =)
On nimittäin aiheuttanut pientä jännitystä tuo asento, välillä po, välillä vinossa.. nyt onneksi ihan nätisti, toivottavasti pysyykin! :LOL:

Wentti+weijari 34+3

Heippa,

tääkin kävi tänään neuvolassa, kaikki ok, painoa tulee noin kilo kuussa näköjään. Selkäsäryt ja supparit jo riesana ja th kehoitti maanantaina varailemaan lääkäriaikaa niiden takia,jos ei viikonlopun lepäily auta. :) Kiva kun täällä alkaa olemaan vilinää :wave:

Kääkkis ja lapanen 20+3

Nostellaas vähän pinoa. :)

Mie taisin tänään tuntea ekat liikkeet. :heart: Sellainen ihan pikkunen tönäsy tuntui ja muljahdus.

Onko teillä tyttö vai poika olo vauvasta, jotka ette vielä tiedä sukupuolta ja ne jotka tietää niin osuiko veikkaus oikeaan?
Itse en oikein uskalla veikkailla mitään, kun aina on menneet metsään nuo miun arvailut. :ashamed: Tosin meillä on niin hauska juttu, että tähän taloon missä asutaan ei ole koskaan syntynyt poikaa. :D Edellisillä asukkailla oli 5 tyttöä ja meille niitä on nyt tässä asuessa siunaantunut kaksi. Saa nähdä että jokohan tuo putki nyt katkeaa...

Kääkkänä Kiva että oli neuvolassa kaikki hyvin, toivottavasti ei kovin pahaksi nuo siun säryt mene, ettei ihan vuodelepoon joudu.

Wentti Meillä kanssa nää lapsukaiset on seilanneet ties missä asennoissa, kolmosesta jouduttiin käydä tarkistamassa ultralla että onko oikein päin. Onneksi ovat aina sitten kääntyneet oikein loppujen lopuksi. :)

Eipä tässä oikein muuta, kertoilkaahan muutkin kuulumisia. :)

Piti tulla poksumaan puolivälin kunniaksi, eli tänään tasan rv20 =)

Angel Eyes Kylläpä on tyttöjä siunaantunut teidän torppaan.. Tuota samaa ajatusmallia käyttäen meille pitäisi tulla poika :D Edellisellä asukkaalla oli kaksi poikaa ja minun esikoinen on myös poika. Ei sen puoleen, ihan poikaolo miulla kyllä onkin! Josko vaikka ensi viikon lopulla rakenneultrassa tulisi jotakin selvyyttä asiaan.

AnQ kärsin ihan samasta "vaivasta", eli jatkuva nälkä vaanii. Tuntuu, että elämä pyörii vähän liikaa ruuan ympärillä. Töissä mietin edellisen tauon loputtua, että koska ja missä ehdin seuraavaksi jotakin syömään! Ei se ihme tietysti ole, että vauvamahaa ei tule näkyviin, kun lihon tasaisesti ukkovarpaasta nenänpäähän :LOL:

Mutta eipä tässä tällä erää muuta, kun toivotaan paljon aurinkoisia päiviä ja tsemppiä kaikille odotukseen!

Elosalama ja mini rv20+0 :heart:

AnQ
Huomenta!

Mein esikoiselle iski nyt masutauti, joten eilinen päivä huilailtiin kotona. Mies jäi tänään sit neidin kanssa kotiin, ja mie tulin vuorostani töihin. Onneksi noi kotipäivät on meillä mennyt aika tasapuolisesti, eli mie en oo ainut jonka on pitänyt töistä joustaa. Tänään neiti oli ihan pirtsakka eikä ole enää kuumetta, joten pärjää isin kanssa varmasti hyvin - mie oon yleensä sit kotona kun on "oikeasti" kipee, mies sit kun alkaa olla paranemaan päin.

elosalama, kuulostaa tutulta! Mie en uskalla nykyään käydä ees missään ruokablogeissa, kun voi mennä sit ihan plörinäksi kaikki jutut, kun korisen vaan kuola poskella :LOL:

Angel Eyes, esikoisesta ajattelin että totta kai poika tulee, ja miun poikaolo johtui ihan siitä, että toivoin poikaa. Kun ultrassa sit paljastui, että tyttö on tulossa, meni taas luottamus oman kehon kuuntelemiseen ihan kokonaan! Nyt miulla on (TAAS) poikaolo, mut tällä kertaa se perustuu ihan raskausaikojen eroihin + vauvan kasvuun :D En uskalla kuitenkaan hirveesti luottaa omiin fiiliksiin, vaan jännityksellä odottelen rakenneultraa, jos saataisiin selkoa. Nyt toivon ehkä vähän enemmin tyttöä, olis kaikki kamppeet valmiina ja akkavalta vahvistuisi! :xmas:

Kääkkänälle tsemppiä suppareiden kanssa! Miulla alko juilimaan mahaa yks ilta aika voimakkaasti, ja mietin et onkohan ne supistuksia (tosi naurettavaa, kun ei oo ees eka kyseessä! :D). Esikoisen synnytytssupparit tuntui kuitenkin menkkakivuilta ja se juiliminen oli ihan samanoloista, ei tietysti niin kovaa, mut inhottavaa kuitenkin. Ota sit näistäkin selvää :D

Mikä on jii82, vieläkö oot kasassa? :D

Se ois taas vissiin töitä tehtävä................. (toivottavasti toi liiallinen pisteiden määrä kuvaa miun fiiliksiä tarpeeks hyvin, heh!)

AnQ + myy 17+6 (huomenna poksuu, jihaa)

Wentti: Meillä esikoinen majaili masussa jääräpäisesti perätilassa aina 34+4 asti, jolloin tunsin valtavan muljahduksen (ja vatsanahka repesi, jeejee) -> neiti raivotarjontaan. Toivotaan, että teilläkin pikkuinen pysyy nyt raivotarjonnassa loppuun asti.

Kääkkänä: Toivottavasti supparit laantuvat pian, eivätkä ole aiheuttaneet muutoksia kohdunsuulla.

Angel Eyes: Miulla oli esikoisesta alkuraskaudessa tosi voimakas tyttöolo, joka kuitenkin muuttui jossain vaiheessa poikaoloksi, ja lopuksi en enää tiennyt, kumpi siellä mahdollisesti majailee :D Tarkkaa sukupuolta ei saatu ultrissa selville, joten jännitys säilyi loppuun asti, vaikka tyttöä miä enemmän toivoin, ja mies oli ihan varma, että tyttö se on. Tästä toisesta miulla on enemmän poikaolo, mutta se johtuu siitä, että raskaus on ollut alusta asti erilainen kuin esikoista odottaessa. Saas nähdä, paljastuuko sukupuoli rakenneultrassa tällä kertaa vai ei.

Elosalamalle onnittelut puolivälin ylittämisestä!

AnQ:n perheelle jaksuja pienen potilaan hoidossa! Toivottavasti tauti ei iske teihin muihin.

(.) Tänään on lääkärineuvola. Jänskättää ja ahdistaa. Jänskättää se, saadaanko sydänääniä kuulumaan vai ei (esikoisesta ei saatu ekassa lääkärineuvolassa, mutta onneksi oli ollut nt-ultra samana aamuna) ja ahdistaa tuo painonnousu. Ruoka maistuu miullekin, ja tuntuu, että on maha on ihan pohjaton :$ Ja miä saan painon nousemaan ihan vain normiruokaa syömällä, ei tarvi olla edes herkkuja :/ No, iltapäivällä se totuus selviää.

Jonspe ja Lilliputti 14+0

Yhteistyössä