kääk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
olen nyt rv 20,eilen oli neuvola ja paino noussut 2kg,siitä kauan aikaa kun viimeksi kävin neuvolassa,muistaakseni rv 12 ja silloin ei ollut noussut vielä yhtään,eli laskin että n.250g tullut viikossa.esikoisen aikana tuli yhteensä 16kg,10kg viikolle 36 asti ja sit lopussa tuli nestettä aivan järkyttävästi ja olikin lievä raskausmyrkytys,mutta synnytystä ei kuitenkaan lähdetty käynnistämään vaan syntyi itsekseen rv 39+4..nyt pelottaa että painoa alkaa kertymään liikaa ja että tulee aikaisemmin pahempana tuo raskausmyrkytys,kilot ei niinkään pelota koska sain esikoisen aikaan 2kk pois kaiken ylimääräisen.silloin alkupaino oli 55kg ja nyt alkupaino oli 49.7kg,pituutta on 159,eli ihan normi painoinen olen.eli onko mielestänne tullu liikaa tähän mennessä??ja mikä on normi painon nousu viikossa??

Keskimääräinen painonnousu raskauden aikana on noin 12 kg, mutta heittoa on tosi paljon joka suuntaan käytännössä :)

Rv 20 mennessä siitä 12 kg:sta on keskimäärin kertynyt n. 4,5kg. Seuraavien viikkojen aikana painonnousu todennäköisesti kiihtyy, mutta se on normaalia. Vauva, istukka, lapsivesi, sun lisääntynyt verimäärä, kaikkihan ne painavat.

jestas.. Mulla on nyt noussut paino jo melkein 5kg (rv 21) kun jäi jumppa tossa kuukausi sitten ja liikunta väheni todella paljon myös pakkasten yms vuoksi ja syönyt olen varmaan kolmenkin edestä. :/
Viime raskaudessa synnytyspäivänä (rv 38+4) painoin tasan 20kg enemmän kuin plussa testin tehdessäni, se johtui kyllä suurissa osin toxemiasta. Mut nyt mun tarttis saada itteäni niskasta kiinni ja lopettaa tää kauhee raskausmörsääminen.. :D

Yhteistyössä