Kääk ja kääk ja voi pärse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Siis kääk ja krääk, mulle ilmoitettiin , että MUN pitää tänä vuonna paistaa kinkku :o :o

:$ :$ Mä voin syödä just 2 siivua nykyään, en yhtään enempää... Mutta toi paistaminen :$

Te armaat palstasisaret saatte jakaa mulle hyvät ja mehukkaat kinkunpaisto-ohjeet , mielellään ylikypsään kinkkuun :xmas:

Kinkun kokoa en vielä tiedä, mies kun ei sitä ole vielä kaupasta kotiin kantanut :laugh:

Normaalisti kun meillä syödään joulunakin poroa :p :p

muista ottaa kinkku ajoissa sulamaan jääkaappiin (jos jäinen niin pieleen menee) ja muutaman tunnin pitää olla huoneen lämmössä ennen paistamista, sitten vaan 100-125 asteiseen uuniin mittarin kera ja vähintään 77 asteiseksi sisälämpötila, jos haluat ylikypsää niin saa mennä reilusti yli 80 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muista ottaa kinkku ajoissa sulamaan jääkaappiin (jos jäinen niin pieleen menee) ja muutaman tunnin pitää olla huoneen lämmössä ennen paistamista, sitten vaan 100-125 asteiseen uuniin mittarin kera ja vähintään 77 asteiseksi sisälämpötila, jos haluat ylikypsää niin saa mennä reilusti yli 80 astetta.

:ashamed: Mistä mä tiedän milloin se sisälämpötila on tuon 80? En edes omista kinkunpaistomittaria :ashamed: :ashamed:

Enkä taatusti osta yhtä ainoaa kertaa varten :laugh: |O

Millä sinä porosi paistat jos sulla ei ole lihamittaria?

Meillä on sellainen digitaalinen mittari mitä voi muutenkin käyttää keittiötöissä. Mitata erilaisten nesteiden lämpötilaa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja akateemista mielenkiintoa:
Millä sinä porosi paistat jos sulla ei ole lihamittaria?

Meillä on sellainen digitaalinen mittari mitä voi muutenkin käyttää keittiötöissä. Mitata erilaisten nesteiden lämpötilaa yms.

En mä sitä paistakkaan, vaan mies :D Hää hoitaa meillä tuon poro-osaston. :laugh: Ja oppinsa on saanut tätinsä mieheltä.... Metsämies lapista kun on tuo tätinmies :xmas:

Mä vaan syön poroa, en valmista sitä :p

Yhteistyössä