kaaduin mahalleni...

Raskaus on ekalla kolmanneksella ja äsken onnistuin kaatumaan ulkona niin, et ennen ku huomasinkaan olin maassa mahallani...Mahtaakohan tosta olla jotain seurauksia? Mitään erityistä ei oo tän tapauksen jälkeen ilmennyt.Säikähdin silti..
 
En mä usko että jotain pahaa ois tapahtunu. Oot niin alussakin ja pikkuinen vielä niin pieni, et on hyvin turvassa masussa. Voithan esim. huomenna pyytää th:ta kuunteleen sydänäänet, jotta saat mielenrauhan =)

*muoks tosin jos oot niinki alussa, et ei niitä kuuluis muutenkaan ni siten varmaan turhaa tuokin. Mut kyl se pieni on siel hyvässä turvassa ainaki noi alussa, oo huoleti ku ei vuotoakaan tullut :hug:
 
Mä tipuin 14+0 kolinalla lattialle perseelleni kun tuoli petti alta (joo, heh :ashamed: ). Pelästyin tietysti ja kysyin tutulta kätilöltä voiko jotain olla käynyt. Hän neuvoi, että jos vuotoa ei ole, ei ole syytä huoleen. Kohtulihas on vielä tuossa vaiheessa niin suuri verrattuna sikiön kokoon, että suojaa hyvin ulkoisilta kolhuilta. Loppuraskaudessa on sitten eri juttu.
 
Millä viikoilla olet nyt? Viime raskaudessa 2-vuotias muksu hyppäsi varoittamatta mun mahani päälle (istuin itse sohvalla ja lapsi hyppäsi syliini). Säikähdin kamalasti, kun sattuihan se. Mulla oli silloin viikkoja 9+ Kävin varmuuden vuoksi neuvolassa ja sydänäänet saatiinkin kuulumaan doplerilla, joten huoli oli ihan turhaa. Mulle terkka sanoi, että sikiö on vielä alussa turvassa siellä "lantion sisällä" (on vielä niin pieni ja kohtukaan ei ole kovin iso, että se olisi tuossa edessä ). Jos sulla ei ole ollut mitään veristä vuotoa tai kipuja, uskoisin ettei ole mitään syytä huoleen. Mieltäsi varmasti huojentaisi, jos pääsisit kuuntelemaan sydänäänet :hug:
 
Varmasti on kaikki hyvin. Jos et ole pidemmällä kuin 11+0 niin kohtu on vasta aloittamassa nousun ylös häpyluun takaa...kohdun edessä ja sikiönkin edessä on paljon suojaa. Kaikki omat lihaksesi, rasvakudos, rakko, kohdun lihakset ym. ottavat iskua vastaan vielä todella hyvin.

Jos asia mietityttää kovasti ja olet huolissasi, niin soita neuvolaan, josko voisivat kokeilla sydän äänien etsimistä. Niiden löytyminen vielä ekalla kolmanneksella ei ole varmaa, mutta jos ei kuulu, niin onhan ultra.

TArkkaile tuntemuksia ja jos kovaa kipua tai vuotoa esiintyy, niin pääset oikopäätä tarkistuttamaan tilanteen.

Kuitenkin uskon syvästi, että kaikki on varsin hyvin :hug:
 

Yhteistyössä